10 Reacties

2 jaar geleden

Foto

2 jaar geleden

Bij onze dochter zag het er zo uit. Wij hebben het door het consultatiebureau laten aanstippen, en nu is het al een stuk beter (in ieder geval niet meer zo vochtig en glazig). Het moet waarschijnlijk wel nog een tweede keer aangestipt worden, dat zullen wij volgende week laten doen. In de tussentijd hebben wij er niks aan gedaan, behalve goed schoon houden.

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger405

Bij onze dochter zag het er zo uit. Wij hebben het door het consultatiebure ...
Hebben jullie dit direct gedaan of omdat het groter werd? Op de website van CJG stond dat als het groeit of lang aanhoudt, dan ze het dan aanstippen. Had ze last van het aanstippen??

2 jaar geleden

Reactie op ldcp

Hebben jullie dit direct gedaan of omdat het groter werd? Op de website van ...
Wij hebben dit na 3,5 week pas gedaan, omdat ik het toen wel erg lang vond aanhouden en het niet vanzelf minder of beter wordt. Maar achteraf had ik veel eerder heen moeten gaan want het is echt een super kleine snelle ingreep waar de kleine geen last van heeft. Ze smeren om het naveltje heen een beetje vaseline en daarna met een wattenstaafje smeren ze iets op de granuloom, het duurde bij ons max een minuut en dezelfde dag nog was het al een stuk beter

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger405

Wij hebben dit na 3,5 week pas gedaan, omdat ik het toen wel erg lang vond ...
Dat is fijn om te horen. Dan kijken we het even aan tot na het weekend. Hoe hebben jullie het tot die tijd verzorgd? Schoon houden met water en droogdeppen met een gaasje? En dan ‘bloot’ het rompertje in zodat het kan luchten?

2 jaar geleden

Reactie op ldcp

Dat is fijn om te horen. Dan kijken we het even aan tot na het weekend. Ho ...
Ja, we gebruikten gewoon een beetje lauw water op een watje, en dan inderdaad zo droog mogelijk in de romper,verder niks daartussen. Ze had wel vaak een vieze romper omdat de granuloom zelf zo vochtig was en er wondvocht in de romper kwam, dus de romper verschoonden wij ook wat vaker

2 jaar geleden

Overigens bleef de romper niet plakken aan de granuloom, dus ik denk dat als je er een gaasje tussen zou doen, deze niet vast blijft plakken aan de granuloom en de romper dan ook schoon blijft. Alleen het gaasje bleef bij ons niet op de goede plek vanwege de wasbare luiers die net iets anders zitten, waardoor dat weinig toegevoegde waarde had…

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger405

Ja, we gebruikten gewoon een beetje lauw water op een watje, en dan inderda ...
Okee dan weet ik eventjes wat we er nu aan kunnen doen. Bedankt voor je reactie!!😊

2 jaar geleden

Hier zag het stukje wild vlees er zo uit na het afvallen van de navelstreng. inmiddels een stuk kleiner, iedere dag valt er hier een stukje vanaf (droogt in, wordt een korstje). Ik heb het op dag 6 laten checken door de verloskundige die toen op huisbezoek kwam. Zij gaf aan schoonhouden met water en goed droog deppen. En goed laten luchten, luier onder de navel. Wij kijken even wat de tijd doet, mn dochter is nu 9 dagen oud. Blijft er een stukje, dan laten we het aanstippen, maar het lijkt erop dat het vanzelf weg zal gaan.

2 jaar geleden

Bij mijn dochter is het nu voor de 2e keer aangestipt door het cb. Toen ze 4.5 en 5.5 week oud was. Mocht het volgende week nog steeds een beetje aanwezig zijn stippen ze het weer aan.