8 Reacties

vorig jaar

Rustig aan hoor. Als ze verder genoeg kv/bv binnen krijgt en groeit, is alles goed. Last je haar zelf met eten spelen en eten ontdekken? Baby's kunnen qua eten zo verschillend zijn. Dwingen is nooit goed. Geef haar de tijd. Verschillende soorten proberen en aanbieden blijven. Hier was de avondpap echt niet binnen te krijgen, af en toe geprobeerd en uiteindelijk met bijna 8 maanden geaccepteerd. Momenteel zijn we ook bezig met tandjes waardoor de mond ook vaak dicht blijft.

vorig jaar

Reactie op krs13

Rustig aan hoor. Als ze verder genoeg kv/bv binnen krijgt en groeit, is all ...
Ze krijgt nu dus ook tandjes. Dus misschien dat dit haar eet enthousiasme nog minder maakt 馃槄 We laten haar dus soms spelen met eten en soms geven we haar eten met een lepeltje..

vorig jaar

Het doet pijn om te slikken . De dag waar het eerste tandje doorkwam was erg minder eten. Banaan gaat altijd maar hapjes en brood ging er moeilijk, eigenlijk niet in. De volgende dag heeft hij dan meer gegeten en gedronken. Als het te warm is ook vaker bv/kv of water aanbieden. Wij gebruiken de vsm chamodent. Verlicht de pijn en geeft rustigere nachten. Wij zijn momenteel met zand 2 beneden bezig. En heel veel ontwikkeling 馃槃

vorig jaar

Onze oudste ging pas na de 15 maanden sprong noemenswaardig eten. Daarna een jaar lang alles gegeten en nu weer ruim een jaar drama (en nee hij snoept ook niet). Het komt en gaat met kinderen. Ik heb het los gelaten je kunt het er toch niet in proppen.

vorig jaar

Hier was de eerste een geobsedeerd door eten...toen kwam de tweede en die was zoals die van jou. (3 en 4 zijn wel normaal 馃槀). Kun je er iets aan doen. Mwah, minder dan je denkt hoor. Ja blijven aanbieden natuurlijk. Maar vooral accepteren dat elk kindje anders is. Ook hoe goed ze eten en hoe ze omgaan met structuur blijkt voor een groot deel erfelijk bepaald te zijn. Dus laat het los en leg de focus op wat goed gaat. Ze groeien allemaal.

vorig jaar

Ik heb hetzelfde. Dochter van 9 maanden, voor fruit doet ze enthousiast haar mond open, maar alle prakjes met groenten krijgen we nauwelijks erin. Ook niet als we het haar zelf van de lepel (of speelgoed!) laten eten. Als we hele stukken geven speelt ze daar wel mee en sabbelt ze, maar uiteindelijk wordt bijna niks afgeslikt. We kunnen dan ook nog lang geen melkvoeding vervangen voor een maaltijd. Ik probeer me geen zorgen te maken. Ik hoop dat het in een keer "gaat klikken" net zoals dat bij andere dingen is. Het weggooien van al die hapjes is frustrerend. Maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik me niet voor 1 jaar of als cb het zegt zorgen te maken.

vorig jaar

Mijn saaie kookkunsten vond hij niks (avg鈥檛je) en na het mixen van de smaken en toevoegen van kruiden ging het veel beter

vorig jaar

Er is ineens iets veranderd bij ons haha. Geen idee wat.. Vandaag heeft de een heel hapje op (ter grote van een ijsblokje) en een hele wilde perzik! Een hele 馃槺 Nou ik viel nog net niet van m'n stoel hahah. Geen idee wat er is veranderd haha