10 Reacties
15 dagen geleden
Wellicht zit hij al vol van het ontbijt en de lunch. Wij geven Sora smiddags warm eten en als hij savonds nog wilt weer een broodje.
Hij krijgt s'ochtends brood met houmous/kinder smeerkaas/kinderjam/100% pindakaas of yoghurt met een liga en wat fruit erdoorheen.
15 dagen geleden
Hi dankjewel alvast voor jullie antwoorden ons kindje heeft 1x een potje gegeten dit bevalt hem totaal niet ... hij eet gewoon met de pot mee op pittige en specifieke dingen na natuurlijk... alleen nu vertikt die het..
Geven jullie geen producten die jezelf op brood doet ?
15 dagen geleden
Reactie op JoyceJdj
Hi dankjewel alvast voor jullie antwoorden ons kindje heeft 1x een potje ge ...
Normaal gesproken wel hoor, en dat blijf ik ook proberen. Ons zoontje is alleen al best licht en nu hij niet eet ben ik bang dat hij af valt, vandaar de potjes weer. Soep gaat hier trouwens ook gewoon erin.
15 dagen geleden
Hoe geef je het? Met lepel of mag ie zelf eten? Hier wil hij alles zelf doen. Leert met een lepel eten. Wordt dus wel een kliederboel :p
Misschien kan je wat rauwkost geven, reepjes wortel, komkommer etc dat ie zelf kan oppeuzelen. En wat wij altijd deden bij de eerste was groentesmoothies maken. Fase ging vanzelf weer over.
15 dagen geleden
Wij hebben ook een periode gehad dat ons zoontje minder at.
Gewoon blijven aanbieden, en dan komt het vast weer vanzelf goed.
Vooral geen alternatieven aanbieden, maar alleen geven wat 'de pot schaft'
15 dagen geleden
Ja hier gaat het ook moeizaam, al ligt het eraan wat het is en wat voor structuur. Hij begint nou meerdere tandjes door te krijgen (eerste 2 waren pas met 10 en 11 maanden, hij is nu bijna 13 maanden). Ik denk dat hij vooral last heeft van de druk van het doorkomen vd tandjes. Puree bijv eet hij wel op maar stukjes gaat erg moeizaam. Tenzij het pasta met saus is. Dat fietst er altijd wel in 🙃 Potjes gaat wel goed, maar ik denk dat dat dus komt omdat die ook glad gepureerd zijn 🤔 soep is de laatste tijd ook een hit (en dat eet hij al best goed zelf met lepel)
15 dagen geleden
Hier ook af en aan wel of niet. Periodes op en periodes af 😅 op brood geven we bijna altijd avocado, soms appelstroop zonder suiker, soms pindakaas zonder zout en soms geprakte banaan. ‘s ochtends havermout met appel, goed dik en dan eet ze het zelf met een lepel. ‘s avonds moet het of zelf gegeten kunnen worden met een lepel (bijv curry met rijst, nasi met pindakaas erdoor, als het maar lekker op een lepel blijft plakken (ook als ze hem ondersteboven houdt)), of het moet een koekje zijn 😅 koekjes doe ik altijd geraspte groente, eventueel een aardappel of rijst geprakt, eventueel vis of kip gehakt of gepureerd en dan binden met een eitje en dan als koekjes bakken in een beetje olie. Dan heeft ze een hele maaltijd in een koekje en die eet ze vaak wel ok. En als het een paar dagen echt slecht is, dan geef ik haar gewoon nog een extra flesje tussendoor. En sowieso iedere avond voor het slapen hier nog een 210+7 flesje hoor. Anders zou ze echt afvallen!
15 dagen geleden
Hier 's ochtends bij wakker worden(6u) flesje van 120ml. Tegen 7.30 ontbijt afhankelijk wat we zelf eten. Havermoutpap, 7granen pap of boterham.
Qua beleg krijgt ze wat wij zelf ook hebben. Maar wat minder op brood dat wijzelf pakken.
Lunch doen we eigenlijk altijd met boterhammen. Ze eet soms een halve en soms 2 boterhammen, erg wisselend dus.
1x per dag krijgt ze wat volle yoghurt, wisselt qua tijd, soms tussendoor, soms als "nagerecht"
's Avonds eet ze met de pot mee. We voegen zelf nog pittigheid toe, maar koken verder niet anders dan voorheen. Sommige dingen gaan beter dan andere.
Van de week heeft ze zich rond gegeten aan spruitjes, heerlijk vond ze het hahah