8 Reacties
2 maanden geleden
Lieve mama.
Je doet helemaal niks verkeerd❤️! Sommige kindjes hebben nou eenmaal moeite met zelf slapen. Ik heb totaal geen tips want zit met het zelfde probleem.
Op insta kun je kijken naar slaaptips: slaaptipsvoorbabys.nl dat ben ik nu ook aan het doorlezen.
Hopelijk is het een fase en kunnen we snel weer slapen!
2 maanden geleden
Hier ook hetzelfde! Alleen valt ze vrij makkelijk aan de borst in slaap, en telkens denk ik ik moet dit af gaan leren maar het lukt haar nog niet zonder. Volgens mij kan je 2 dingen doen: zelf stapje voor stapje in ieder geval het wiegen afbouwen (dan is het al een stuk minder vermoeiend als jij haar in slaap moet krijgen), dus een aantal dagen steeds zachter wiegen tot je stil staat of zit ,eventueel met andere slaapassociaties opbouwen (liedje zingen, wrijven over armpje wat dan ook) en dit zou je ook met het voeden kunnen doen. 2e optie: je moeder haar eigen routine laten opstarten en kijken wat werkt, ik werk meestal thuis en kan haar dus in slaap voeden als m’n moeder oppast, maar de dagen dat ik er niet ben krijgt oma haar uiteindelijk ook wel in slaap, wel met meer gehuil etc. Maar denk dat babies ook best kunnen wennen aan verschillende personen die het net anders doen! Dus dat scheelt wat tijd in routines op/af bouwen en is gewoon een kwestie van uitproberen en wennen aan elkaar voor baby en oma, hoewel dat waarschijnlijk veel makkelijker klinkt dan dat het is.. hoop dat het snel beter gaat!
2 maanden geleden
Reactie op smuldersfo
Hier ook hetzelfde! Alleen valt ze vrij makkelijk aan de borst in slaap, en ...
Wat fijn dat je thuis werkt en bij je kindje kan zijn! Ja het is zo vermoeiend soms omdat ze alleen bij mij kan slapen. Het gaat gelukkig wat beter dan de afgelopen dagen dus hopen dat het beter zal gaan ..
2 maanden geleden
Hier wordt de kleine ook in slaap gevoed. M’n partner en moeder wandelen met hem op de schouder tot hij slaapt en leggen hem dan na paar minuten in bed.. je doet zeker niks verkeerd, in slaap voeden is een heel natuurlijke en positieve slaap associatie. Wel is 1,5 uur erg lang. Ik ben totaal niet van het slaap trainen want heb er genoeg over gelezen om te weten dat het niet werkt (kindje is wel stil laat leert niet om te slapen). Maar normaal hoort een kindje wel binnen 15-20 min Max in slaap te vallen. Zeker met zoveel nabijheid als de borst en wiegen. Heb je geprobeerd haar wat later naar bed te brengen of juist eerder dat ze misschien al te moe is?
Wat doe je het ontzettend goed mama ❤️ echt respect voor je dat je zoveel geduld hebt om haar zolang te wiegen zodat ze maar lekker mag slapen!
2 maanden geleden
Herkenbaar. Mijn dochtertje heeft ook veel nabijheid nodig om te kunnen slapen. Na 3 maanden zijn wij bij een osteopaat geweest en dat heeft wel geholpen. Haar nekje zat vast van pittige bevalling en daarna kon ze zich beter ontspannen en daardoor ook slapen. Maar nog steeds veel nabijheid nodig. Misschien kan dit helpen? In elk geval om die 1,5 uur korter te maken.
Verder heeft ze ons in de afgelopen 2 weken enorm verbaasd met hoe ze bij mijn moeder en op de opvang slaapt. Ik vreesde het ergste en veel commentaar en "tips" van de opvang en dat ik alles zou moeten veranderen thuis, maar dat is niet zo. Ik blijf haar thuis dus net zoveel nabijheid geven als ik al deed. Daar kan ze het ook met minder op een of andere manier. Mijn moeder knuffelt haar in slaap en kan dr dan wegleggen. Dus misschien ook nog even de kans geven om je moeder een manier te laten ontdekken waarop het haar lukt? Als ze zich wat vertrouwder gaat voelen bij de oppas situatie, laat ze zich misschien ook wel ineens in slaap helpen. En verder heb ik 0 tips, want wij struggelen er zelf ook mee
2 maanden geleden
Reactie op sevs00
Oh dames wat erg dat ik nu pas reageer, bedankt voor jullie reacties❤️ mijn ...
Heel goed 😊 hier ook nog steeds 🤗. Heeft nooit bij de beste slapers gezeten maar nu alweer weken echt slecht 😅 komt vanzelf goed