534 Reacties

één jaar geleden

Ik val met 11 - 12 weken precies in die overgang. Ik kan pas bloedprikken met 13 weken en dan kan de uitslag tot 21 dagen duren. Zo zo balen 😔

één jaar geleden

Reactie op ldcp

Ik val met 11 - 12 weken precies in die overgang. Ik kan pas bloedprikken m ...
Ik ook maar ik mag zelf kiezen of dat ik nu laat prikken en wel die 175 euro betaal of dat ik wacht en later prik dat het gratis is. Ik laat het uiteindelijk wel morgen al prikken. Wil die uitslag gewoon weten 🙈

één jaar geleden

Reactie op charlie9192

Mag ik vragen bij hoeveel weken+dagen hebben jullie bloed laten afnemen?
12weken

één jaar geleden

Reactie op Denise92

Ik ook maar ik mag zelf kiezen of dat ik nu laat prikken en wel die 175 eur ...
Volgens mij heb ik laatst een bericht voorbij zien komen dat het niet uitmaakt wanneer je prikt maar dat je uitgerekende datum bepaald of je moet betalen

één jaar geleden

Reactie op Denise92

Ik ook maar ik mag zelf kiezen of dat ik nu laat prikken en wel die 175 eur ...
Volgens mij gaat dit om de uitgerekende datum. Als jij voor 9 oktober bent uitgerekend moet je sws betalen ongeacht wanneer je laat prikken.

één jaar geleden

Reactie op charlie9192

Mag ik vragen bij hoeveel weken+dagen hebben jullie bloed laten afnemen?
Ik ga woensdag laten prikken. Ben dan 11+5.

één jaar geleden

Reactie op Denise92

Ik ook maar ik mag zelf kiezen of dat ik nu laat prikken en wel die 175 eur ...
Jaaa ik heb dus hetzelfde, alleen de oude NIPT is vanaf 11 weken. En ik ben vandaag precies 10…😔 Jij wel 11?

één jaar geleden

Reactie op charlie9192

Mag ik vragen bij hoeveel weken+dagen hebben jullie bloed laten afnemen?
Op precies 11 weken

één jaar geleden

Reactie op ldcp

Ik val met 11 - 12 weken precies in die overgang. Ik kan pas bloedprikken m ...
Dan moet je vragen of je je termijnecho mag vervroegen, die kan je al vanaf 10 weken laten uitvoeren. Mocht daar 9 oktober of later uitkomen als uitgerekende datum: dan val je idd onder de nieuwe regeling.

één jaar geleden

Nog even de regels omtrent de nipt op een rijtje

één jaar geleden

Reactie op charlie9192

Mag ik vragen bij hoeveel weken+dagen hebben jullie bloed laten afnemen?
11+2

één jaar geleden

Reactie op Duizendpootje

Nog even de regels omtrent de nipt op een rijtje
Ik vraag me toch af wie er controleert wat je uitgerekende datum is. Ik weet mijn datum nu nog niet zeker en dat hoor ik pas de 23e. Ik vind het maar een raar onderscheid. 🤔

één jaar geleden

Reactie op SabinaN

Ik vraag me toch af wie er controleert wat je uitgerekende datum is. Ik wee ...
Ik weet ook niet precies hoe het geregeld is, maar er staat wel echt duidelijk aangegeven dat het geen zin heeft om je nipt af te wachten tot na 1 april, als je eerder uitgerekend bent dan 9 oktober heb je gewoon pech en kan je hem dus gewoon niet meer doen. Om die reden heb ik mijn termijnecho laten vervroegen. Ik zou hem eigenlijk morgen hebben (11+5), maar de vk zou op vakantie gaan waardoor ze hem naar de 28e had verschoven. Maar heb hem dus toch vervroegd naar vorige week (de 16e) omdat ik gebruik wil maken van de nipt en het anders heel kort op elkaar vond met de 13 weken echo. En dat kon gewoon gelukkig.

één jaar geleden

Reactie op SabinaN

Ik vraag me toch af wie er controleert wat je uitgerekende datum is. Ik wee ...
Dat controleert de verloskundige, die regelt de NIPT.

één jaar geleden

Reactie op Marjonova

Dat controleert de verloskundige, die regelt de NIPT.
Ja trouwens logisch ook, de verloskundige is verplicht je uitgerekende datum in te calculeren bij het aanmaken van je nipt formulier. Zou wat zijn als ze daarmee zouden frauderen.

één jaar geleden

Reactie op Marjonova

Dat controleert de verloskundige, die regelt de NIPT.
Ah, logisch. Ik dacht omdat je het zelf moest aanvragen dat iemand in het lab of van de nipt dat deed. Ik ga het wel merken wat voor mij geld. Het geld is gelukkig niet het probleem, maar eerder de tijd vinden om te prikken zo kort dag 🙈

één jaar geleden

Reactie op SabinaN

Ah, logisch. Ik dacht omdat je het zelf moest aanvragen dat iemand in het l ...
Dit soort dingen mag je gewoon onder werk doen hè. Controles ook. Ik heb het dan aan het begin van m’n werkdag kunnen plannen en dan werd er in mijn planning gewoon driekwartier geblokt.

één jaar geleden

Ik was volgens de 28 daagse cyclus 12 oktober uitgerekend. Ik mocht kiezen of ik mee wilde doen met de nieuwe of de oude, met het risico dat we laat de uitslag zouden krijgen. We hebben gekozen voor de nieuwe nipt, we vertrouwde erop dat het goed zou zijn. Afgelopen vrijdag termijn echo gehad en ik ben 4 dagen vooruit gezet, met het vervolg dat mijn officiële uitgerekende datum 8 oktober is. We hebben de echoscopist nog gevraagd of dit consequenties heeft voor de nipt, maar daar kon ze niets over zeggen. VK gebeld, en ja het advies was om om mee te doen met de met de oude nipt. (Ook vanuit de overheid op de website staat het beschreven) achteraf een geruststellend gevoel dat de uitslag hopelijk rond de 13 weken echo binnen komt. Het is een advies om het deze week te doen, maar het kan dan best stressvol zijn als je hem later zou doen.

één jaar geleden

Reactie op Mv86

Off topic: het is NIPT en geen Nipt-test. De laatste T staat al voor 'test' ...
Oke

één jaar geleden

Wat zijn nevenbevindingen, zie dit voor t eerst.