4 Reacties
21 dagen geleden
Ow ik voel met je mee.. Hier was het dan enkelt schoonmoeder die ontiegelijk jaloers was en zich achtergesteld voelde. Onze wens na de bevalling niet kon accepteren en zelfs begon te liegen tegen haar vriendinnen en familie. Tot de dag van vandaag weet ze nogsteeds niet dat mijn moeder wel op het zh is geweest. Ze was ongeneeslijk ziek. Als schoonmoeder daar achter komt dan wil ik haar reactie niet weten. Toen ik er achter kwam dat ze dus had gelogen kreeg ik error en ben ik uit me stekker gegaan. Niet liegen over de rug van me kind.
Kies voor je gezinnetje. Hoe dan ook kan je ze toch niet tegelijk te vrede houden en moeten de dames maar leren delen😜.
21 dagen geleden
Oef wat zwaar! Ik zou toch proberen naar beide een keertje apart uit te spreken dat je er spanning van krijgt en ze op een of andere manier gerust stellen dat jouw kindje dol is op allebei, dat ze genoeg quality time hebben, dat ze daar niet onzeker over hoeven te zijn en dat het nu klaar is met in ieder geval naar jou toe ‘uiten’ van deze jaloezie, als ze die gevoelens nog hebben beter als ze het zelf oplossen.
Ik heb een beetje hetzelfde maar dan met mijn schoonmoeder, heel vaak grapjes en opmerkingen in die jaloerse richting waar ik helemaal gek van word, ze noemde m’n moeder op de verjaardag van mijn moeder ‘de concurrent’ 😵en ik zag mn moeder wit wegtrekken, en vervolgens ging mn moeder mijn dochter telkens snel terug geven aan haar omdat ze bang voor ruzie is. Gedoeeeeeee. Ik ben dus ook nog van plan zo’n gesprek aan te gaan.
15 dagen geleden
Jaa lijkt mij heel lastig, wij proberen dit een beetje op te lossen doordat wij beide zelf contact onderhouden met onze eigen moeders. Vaak gaat mijn man dan op papa dag koffie drinken bij zijn moeder en ik ga vaak zelf naar mijn moeder dit werkt prima voor ons. Alleen zijn beide ouders gescheiden en zijn er ook nog vaders met nieuwe vrouwen in het spel die ons ook graag willen zien. Dat bij elkaar is erg veel..
misschien is een gesprek beginnen met de oma's? Dat jullie dit ervaren en het lastig vinden? Als je iets niet zegt dan zijn zij zich misschien niet eens bewust van? Vooral met de komende feestdagen is het wel handig om het bespreekbaar te maken je kan nou eenmaal niet overal tegelijk aanwezig zijn
15 dagen geleden
Als wij het zelf met onze moeders contact zouden onderhouden ziet mijn schoonmoeder de kleine nooit🤣😅 maar wij hebben wat dat betreft geluk. Beide onze ouders zijn gescheiden en onze moeders kunnen het goed vinden en doen veel samen. Zijn vader is niet in beeld en mijn vader zien we af en toe.
Het is vaak dat ik met beide oma's iets doe met de kleine. Mijn schoonmoeder heeft ook elk weekend ons nichtje (3) dus dan kunnen de kids gezellig samen spelen