19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad. Ik had meer pijn aan mijn aambeien dan de hechtingen.. Alles geprobeerd (ook de curanol zalf en tabletten) echter hielp dit minimaal en echt janken van de pijn. Uiteindelijk theranal zalf gebruikt dit koop je ook bij de kruidvat en het was letterlijk na 2 keer smeren al zoveel minder. Ik kon al na 2 dagen weer zitten bewegen etc. Ik zweer echt bij deze zalf en raad het je zeker aan!!

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad. Ik had meer pijn aan mijn aambeien dan de hechtinge ...
Ja precies dit! Is het daarna niet meer teruggekomen bij jou? En mag dit met borstvoeding?

2 jaar geleden

Lidocaïne vaseline is ook een dikke tip, te koop bij de apotheek.

2 jaar geleden

Reactie op ZaraM

Ja precies dit! Is het daarna niet meer teruggekomen bij jou? En mag dit me ...
Ik mocht het niet gebruiken bij borstvoeding

2 jaar geleden

Neusspray erop doen paar keer per dag

2 jaar geleden

Een coldpack maken met appelstroop. Deze blijft elastisch als het bevroren is, je kan het zo om de aambei heen vouwen als het ware. Daarnaast heb ik bij de vorige twee keer veel laxerende dingen gegeten en gedronken zodat ik niet extra hoefde te persen. En curanol zalf en tabletten zoals je al zelf gebruikt. Hopelijk ben je er snel van af!

2 jaar geleden

Reactie op ZaraM

Ja precies dit! Is het daarna niet meer teruggekomen bij jou? En mag dit me ...
Nee het is volledig weg! Ik gebruikt echt alles (lidocaine en zakjes van de huisarts en dus curanol tabletten en zalfje) niets hielp. Theranal is echt t enige wat bij mij zo snel hielp en ze zijn verdwenen terwijl ik echt enorme aambeien had. Zelfs de kraamzorger schrok ervan. Het zalfje mag zeker met borstvoeding!

2 jaar geleden

Oh ik had er ook zo’n vreselijk last van ook nog met obstipatie erbij.. wat echt heel erg verzachtend werkt zijn aambeiendoekjes van dr Swaab. Daarnaast smeer ik sinds vandaag Theranal, ik las dat dit het enige middeltje is dat er ook daadwerkelijk voor zorgt dat de aambei krimpt. Het begint nu te jeuken. Teken dat het herstelt 🤞🏼

2 jaar geleden

Bij mij hielp curanol zalf in combinatie met neusspray met xylometazoline

2 jaar geleden

Reactie op Sab92

Oh ik had er ook zo’n vreselijk last van ook nog met obstipatie erbij.. wat ...
Ah super ga ik dat proberen! Herkenbaar die obstipatie. Wat heb je daar tegen gedaan? Vezelrijke zakjes zoals macrogol? Of juist voeding?

2 jaar geleden

Reactie op ZaraM

Ah super ga ik dat proberen! Herkenbaar die obstipatie. Wat heb je daar teg ...
Een klysma gezet. Was geen pretje, maar daarna was ik er wel vanaf 😅

2 jaar geleden

Echt vreselijk. Ik had ook geen idee dat die dingen zo groot en pijnlijk konden worden. Ik had Arnica d6 druppels van dr Vogel, curanol tabletjes en zalf. En ze zijn in twee weken echt enorm geslonken tot bijna niets. Alleen eentje voelt nog raar die zit bij m’n perineum en daar is een hechting door of kort langs gezet en die staat nog een beetje als een ‘flapje ‘ op alsof die niet verder terug kan slinken… 😕 Ik ga die theranal crème die jullie noemen even onthouden dat klinkt positief. Ik heb nog twee zakjes met poeder voor de ontlasting. Ik ben de laatste paar die ik had om de dag gaan nemen om het een beetje te spreiden. Heb wel iets meer pijn nu met de hechtingen maar moet ook hoesten sinds een paar dagen dus dat helpt niet… Ben begonnen met lijnzaad en kiwi eten om de boel soepel te houden als de poeder zakjes op zijn. 🤞

2 jaar geleden

Reactie op Fp1

Bij mij hielp curanol zalf in combinatie met neusspray met xylometazoline
Ik vroeg me al af wat voor neus spray het moest zijn. Top dat ik dit antwoord tegenkom!

2 jaar geleden

Reactie op Juudii

Ik vroeg me al af wat voor neus spray het moest zijn. Top dat ik dit antwoo ...
Die met xylomethazoline

2 jaar geleden

Ik lees mee, hier precies zo. Gek word ik van die dingen! Zo irritant

2 jaar geleden

Qua vezels kun je ook een schep ‘husk vezels’ in je yoghurt oid gooien. Werkt fantastisch voor soepele ontlasting! Mijn aambei heeft er overigens voor gezorgd dat ik niet verder ben gescheurd haha. Dus hier wel nut gehad. Maar het zijn enorme suckers 😞

2 jaar geleden

Hier lijkt theranal te helpen. De eerste 6 dagen met curanol en xylometazoline geprobeerd maar er gebeurde niets en sinds gister met theranal gaan smeren en hij is nu al iets geslonken en daarnaast pijnstillend.

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie? Bij mij is de aambei wel naar binnen gegaan maar elke keer na ontlasting wel echt weer pijn en ook een beetje bloed.. 😖 smeer nog steeds elke dag Theranal