14 Reacties

16 dagen geleden

Ik zou t niet ontlopen ze krijgen het hopelijk allemaal wel. Onze oudste is 3 en nog steeds geen waterpokken terwijl ze op het kdv al met meerdere kindjes met waterpokken heeft gespeeld. Op het cb zeiden ze hoe jonger hoe beter ivm jeuk etc. Hoe ouder ze zijn hoe meer last ze er van hebben. Overigens houd het niet in dat jullie kindje het ook direct krijgen anders gewoon lekker bij je houden op de verjaardag

16 dagen geleden

Dat zou bij mij afhankelijk zijn van de vraag of alle blaasjes ingedroogd zijn of niet. Zo niet is het nog besmettelijk. En ja, ze zullen het uiteindelijk allemaal krijgen maar 7 maanden kan nog te jong zijn om levenslang immuniteit op te bouwen dus dan zou je kindje er 2x doorheen moeten. Maar als het bijvoorbeeld ook op de opvang bekend rond zou gaan zou ik denk ik niemand meer ontlopen want dan is de kans dat je kindje al blootgesteld is ook al heel groot omdat het besmettelijk is voordat je de blaadjes ziet.

16 dagen geleden

Ik zou gewoon gaan, tenzij je een kindje hebt onder de 3 maanden. Hoe eerder ze het hebben gehad, hoe sneller je er vanaf bent en vaak hebben ze er dan ook minder last van. Maar doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt! Dat is het belangrijkste.

16 dagen geleden

Misschien een handige link; https://www.drleenarts.com/2022/12/07/waterpokken-bij-baby-en-kind/ Ik ben zo'n iemand die dan thuis zou blijven daarvoor. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou. 🤗 En heb je zelf waterpokken gehad? Dan heb je wss de antistoffen al gedeeltelijk doorgegeven. En de klachten zijn bij een 4/5/6 mndn baby ook milder dan wanneer ze jonger zijn.

16 dagen geleden

Tot een jaar kunnen ze het een tweede keer krijgen, dus ik zou het zelf niet riskeren aangezien ik niet zou willen dat mijn kindje het 2x krijgt. als je kindje ouder zou zijn dan 1 zou m'n verhaal veranderen en zou ik gewoon gaan..

16 dagen geleden

Reactie op Novbaby02

Misschien een handige link; https://www.drleenarts.com/2022/12/07/waterpo ...
Ik heb het zelf gehad toen ik vgm 7/8 maanden was dus niet levenslang beschermd

16 dagen geleden

Ik vind het toch eng omdat ze toch nog jong is, en ieder kindje krijgt het bijna maar ik vraag me af is het dan niet beter als ze wat ouder is. Ze gaat ook nog niet naar de opvang pas na 1 jaar gaat ze daarheen

16 dagen geleden

Ik zou niet gaan met een baby onder 1 jaar. Waarom zou je het opzoeken voor een kinderverjaardag. Waarschijnlijk moet ze er dan ooit nog een x mee dealen. Geen garantie dat ze het krijgt maar zo zou ik erin staan.

15 dagen geleden

Reactie op PXX

Ik vind het toch eng omdat ze toch nog jong is, en ieder kindje krijgt het ...
Als het niet goed voelt moet je gewoon niet gaan.

15 dagen geleden

Ik zou 100% thuisblijven. Onder het jaar heb je liever niet dat ze het krijgen want dan kunnen ze het erna nog een keer krijgen. Daarbij vind ik altijd het argument "ze moeten het toch een keer krijgen" onzin. Ja, ze krijgen het toch wel, maar dan hoef je het nu toch nog niet op te gaan zoeken. 🤷‍♀️😅

15 dagen geleden

Ik zou het risico niet willen nemen. Ja ze zullen het eens krijgen maar bewust opzoeken terwijl t niet perse hoeft zou ik niet doen.

15 dagen geleden

Reactie op Robin101

Ik zou gewoon gaan, tenzij je een kindje hebt onder de 3 maanden. Hoe eerde ...
Dat is pas vanaf 1 jaar. Dan zou ik dus wel gaan. In dit geval zou ik niet gaan.

15 dagen geleden

Ik heb besloten om zeker niet te gaan! Vond het toch fijn andere reacties te lezen maar inderdaad waarom zou je het opzoeken! Dankjewel voor de reacite