14 Reacties

2 jaar geleden

Zeker weten!

2 jaar geleden

Goed idee! Houd er wel rekening mee dat kraamzorg wel lastig kan zijn qua opvang. Ineens opgeroepen worden voor een bevalling en dan een aantal dagen werken en een aantal vrij. Je weet je rooster niet ver van tevoren wil ik zeggen

2 jaar geleden

Reactie op Krisje111

Goed idee! Houd er wel rekening mee dat kraamzorg wel lastig kan zijn qua o ...
Née, joh. Zo afhankelijk waar je gaat werken. Naviva kraamzorg heeft aparte partus (bevallings-) teams. Steeds meer gaat op rooster / planbare zorg. Dus zeker informeren zou ik zeggen!

2 jaar geleden

Reactie op NMH

Née, joh. Zo afhankelijk waar je gaat werken. Naviva kraamzorg heeft aparte ...
Oh dat ben ik niet gewend van hier in de buurt. Fijn dat dat ook bestaat! 😄

VRIEND

2 jaar geleden

Doen!

2 jaar geleden

Ervoor gaan!! 😁

2 jaar geleden

Zeker doen!

2 jaar geleden

Het is een prachtig beroep! Ik heb het ook een aantal jaren gedaan, ook na omgeschoold te zijn. Destijds had ik nog geen kindje, was het nog goed te doen. Na een aantal miskramen werd het me mentaal te zwaar. Maar ik had al vaak het gevoel dat ik 40+ uur werkte ipv 25 uren op contract. Mijn man vond het wel eens lastig dat hij niet wist wanneer ik vrij was of dat ik snachts regelmatig ineens weg was. Of dat die vrije zondag samen verviel omdat het gezin een 9e en 10e dag verlenging nodig had door een kindje wat niet goed groeide ofzo. Ik werkte zonder rooster en deed de gehele 8 dagen zorg (met soms een 9e en 10e dag) meestal inclusief bevalling vooraf als dit niet medisch was. Mooi maar ook intensief. Ik vond de wachtdiensten voorafgaand een gezin vaak het zwaarst, 16 uur achtereen op wacht beschikbaar zijn en niet weten wanneer de telefoon gaat. Vaak ging die telefoon snachts na toch al slecht te slapen.. Of in de 2e of 3e nacht slecht slapen.. Die wachturen tellen niet als werkuren, geven weinig vergoeding, maar je bent dan wel soms al dagen achtereen met je werk bezig. Er is hierin wel wat verbetering mogelijk vind ik. Sws in het CAO, de vergoedingen moeten omgoog. Maar ook bij veel organisaties, ze weten vaak eigen regels te bedenken die niet stroken met het CAO. Ik lees vaak verhalen dat er nog wel gebeld wordt als je vrij bent en niet op wacht staat, of dat je extra beschikbaar geacht wordt in drukke tijden, wat het tegenwoordig eigenlijk altijd is.. Dus als je er voor gaat, geef dan goed je grenzen aan is mijn advies. Wil je meer voorspelbaarheid, kies dan een organisatie met partuspools en waar je op rooster od kunt werken. Met je kleintje en opvang is dit wel fijn denk ik. Ga je ervoor; geniet dan echt volop van alles wat je zult tegenkomen en meemaken. Geen enkel beroep is zo bijzonder. Behalve misschien die van verloskundigen. Maar die leven niet zo mee in die speciale kraamweken als dat de kraamverzorgster doet.

2 jaar geleden

En goed nieuws; https://www.cnvconnectief.nl/zorg-en-welzijn/zorg/nieuws/nieuwe-cao-kraamzorg-akkoord-bereikt/ Loonsverhoging cao Kraamzorg De komende maanden worden de lonen in de kraamzorg met in totaal 10% verhoogd: per 1 januari 2024 met 3,5% per 1 april 2024 nogmaals met 3,5% per 1 juni met 3% Even voor het beeld mocht je al gaan googlen naar salaris iod 😇

2 jaar geleden

Ooooo wat grappig ik ben het zelfde aan het overwegen, maar het loon schrok ik ook van... bijna de helft minder van wat ik nu verdien. En ja ik snap dat een bbl'er anders verdient maar het moet wel leuk blijven🙈 ik ben héél benieuwd wat je gaat doen!!

2 jaar geleden

Doen! Geweldig beroep met enorme tekorten, dus werk gegarandeerd. Qua inkomsten zou je op termijn nog kunnen overwegen om zelfstandige te worden - dat verdient een stuk beter dan in loondienst (komen uiteraard wel weer andere verplichtingen bij). Volg je hart! ❤️

2 jaar geleden

Ja doen! Een vriendin van me doet dit ook die heeft een zoontje van 1,5 Hou er wel rekening mee dat je flexibel opvang nodig hebt voor de regelmatige tijden.

2 jaar geleden

Ik heb een aantal jaar geleden de bbl opleiding gedaan via Naviva. Ik vond de opleiding heel goed te doen en daarom ook goed te combineren (mits je flexibele opvang hebt). Ik vond alleen de wachtdagen echt een drama! Heel de dag wachten of je word opgeroepen om uiteindelijk afgebeld te worden (waar je maar een kleine vergoeding voor krijgt). Ook de weekenden werken met een gezin echt een enorm nadeel. Ik heb zelf inmiddels mijn plekje gevonden in de kinderopvang 0-2 jaar 😍

2 jaar geleden

Ik zit hier ook aan te denken! Dus ik volg even 🥹