10 Reacties
3 maanden geleden
Heee, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Kan je niet af en toe een dutje doen als de baby van 9 maanden slaapt?
3 maanden geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier een mama die is bevallen in oktober 2023 en haar 2e kindje verwacht in november 2024! Ik probeer zo goed als elk slaapje van m'n zoontje ook te gaan slapen, ga op tijd naar bed en mijn vriend helpt veel met huishouden. Ja, het is vermoeiend, maar ik vind het op deze manier tot op heden nog okee vol te houden.
3 maanden geleden
Gefeliciteerd!😊 Hier dochtertje bijna 10 maanden en Baby 2 is van december 2024😊 Ik probeer een dutje te doen wanneer mn dochtertje ook een dutje doet
3 maanden geleden
Hier inmiddels 3 kinderen. Bij nr 3 deed nr 1 geen slaapjes meer en mijn man werkte de hele dag. Dus extra dutjes overdag voor mij zat er niet in. Ik heb een onbezorgde zwangerschap gehad (tot op zekere hoogte ivm placenta praevia) en er stapt hier nu een vrolijke 10mnd ouder draak door het huis. Ook ik voel me prima 😊
3 maanden geleden
Tussen mijn meiden zit precies 1,5 jaar. Ik was dus na 9 maanden ook weer zwanger. Vond de 2e zwangerschap veel pittiger dan de eerste. Wat ik vooral veel deed was alle dutjes mee doen met de kleine, op de bank liggen en de kleine speelde dan rondom mij. (Was de eerste 4 maanden mega misselijk, dus liggen was fijner dan zitten etc)
En ook echt jezelf het makkelijker proberen te maken. Wat ik heb gedaan is in de tijd dat ik zwanger was de oudste zo zelfstandig mogelijk maken. Dus leren traplopen, jas leren uit doen, schoenen uitdoen. Verder heb ik haar veel laten helpen met klusjes zoals vaatwasser leeghalen, stofzuigen, boodschappen opruimen. Dingen die toch moesten gebeuren in huis, dat scheelde weer een andere activiteit doen met de kleine en ze vond het leuk om mama te helpen😉
Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk! Dus bijv luier verschonen op de bank ipv op aankleedkussen. Op de bank kunnen ze zo zelf opklimmen, dus dat scheelt weer een paar keer per dag tillen etc.
3 maanden geleden
Oh en ik vond het best pittig zwanger en een kleintje. En vervolgens 2 kleintjes maar het was het allemaal waard! Ze zijn nu 9 maanden en ruim 2 jaar en het zijn echt jut en jul. Het mooiste cadeau dat je je kindje kan geven denk ik: (als het je gegeven is uiteraard)een broertje of zusje
3 maanden geleden
Ik zou je man laten oppassen s avonds en om 7 a 8 naar bed gaan.
3 maanden geleden
Kan je baby af en toe naar een oppas ? Mijn dochter gaat elke week/omde week naar mijn ouders en ik knap dan echt even op van een dagje bijslapen, huis aan kant of wat ik ook wil. Ook 3 maand na de geboorte van dochter weer zwanger en het is wel andere koek inderdaad maar de tijd vliegt ook wel weer voorbij