Hi mama’s ik zoek herkenning en advies!
Mn bijna 1jarige zoontje is sindskort opeens enorm opstandig! Hij heeft een temperament gekregen en als iets niet mag of gaat zoals hij wil dan zet hij het op een schreeuwen uit boosheid! En dat doet hij nu best vaak op een dag. Ik dacht dat dit pas bij de “terrible 2’s” hoorde 😩 Hij daagt ook uit zoals met eten gooien als ik zeg mag niet kijkt ie me aan en vervolgens met een attitude pakt ie alles van zn bord en gooit het! 😳 Hij laat heel duidelijk blijken wat ie wel of niet wilt en kan daarmee dus best zeuren heel de dag.
Nou is dit denk ik sprong 8 in combo met slaapregressie waar dus in slaap brengen echt drama is en af en toe echt huilend wakker worden.
Maar iets wat ik niet kan plaatsen is: mijn altijd makkelijke eter die alles heerlijk vind, eet opeens heel weinig. Zelfs zn favo dingen wilt ie niet! Enige wat er nu makkelijk ingaat zijn knijpfruit zakjes. Nou zit ik met mezelf in gevecht: standpunt innemen van “eten wat de pot schaft” (het is niet dat ie t niet lust) want als ie echt honger heeft eet ie wel plus ik geef nog bv op verzoek. OF deze fase accepteren/toegeven en zodat ie nog iets binnenkrijgt gewoon de knijpfruit geven?
Ik zie niet nieuwe tanden maar kan ook niet echt goed/diep kijken.. zn boven en onder voorste 4 (dus 8 al) zijn er al uit. Snachts wanneer hij huilend wakker wordt doet hij wel zn vingers in zn mond 🤷🏽♀️
Wie herkent deze fase en vooral wat zouden jullie doen mbt eten?!?
Dank!