Hallo allemaal,
Ik heb er nooit bij nagedacht maar ik kwam er nu ik zwanger ben achter, dat het kinderdagverblijf alleen doordeweeks geopend is. In mijn beleving is dat anno 2023 zeer krom. Er zijn zoveel moeders die toch bijvoorbeeld in de zorg, noodopvang enzovoort werken? Maar dat terzijde.
Ik zit nu met een probleem waar ik veel stress van heb. Want ik werk namelijk om de week op zaterdag en ben alleenstaand. Ik heb ook geen achterban die structureel de zaterdagen kan oppassen. Ik kan contractueel niet van mijn werkgever verlangen mij elk weekend niet vrij te houden.
Is er iemand die ervaring hier mee heeft? 🙈
Ik denk dat als de medewerkers van de kinderopvang ook nog het weekend zouden moeten werken, we helemaal een tekort gaan krijgen 🤣
Denk dat je inderdaad het beste bij verschillende gastouders kunt informeren, die maken daarin (denk ik) hun regen regels.
Zou je bij de kinderopvang al eens kunnen navragen of zij oplossingen kennen? Ze hebben misschien wel connecties, telefoonnummers van instanties... ofzo?
Je zou ook eens kunnen kijken in een app als Sitly. Daar bieden oppassers zich aan er aan zitten ook genoeg bij die graag op vaste dagen oppassen. Misschien kun je via daar iemand inhuren.