25 Reacties

3 maanden geleden

In de kinderwagen laten slapen? Dus om 1 uur in de kinderwagen in slaap lagen vallen? Weet niet of ze daar goed in slaapt en of het te lopen is naar school, maar wellicht het proberen waard

3 maanden geleden

Hier zit ik met dezelfde angst/stress. Nu wonen wij ook nog achteraf en moet ik een half uur rijden. Geen idee hoe ik het ga aanpakken. Kinderwagen is bij ons dus helaas ook geen optie. Ben benieuwd naar de tips

3 maanden geleden

Hier is het al vanaf het begin zo dat ik de oudste van de psz en straks kleuterschool moet halen en brengen, de jongste slaapt dan in de wagen s ochtend en s middags of s middags als we thuis zijn als hij toch niet in slaap valt in de wagen. Hebben jullie misschien voor die dag(en) iemand die de oudste kan halen? En anders misschien wat proberen te schuiven met slaap tijden? Of in de wagen/auto laten slapen?

3 maanden geleden

Wij staan voor dezelfde puzzel vanaf volgende week. Gelukkig zit ze niet in een super strak schema en is haar ochtend slaapje veel later dus ga proberen haar na het ophalen voor het 2e slaapje in bed te leggen.

3 maanden geleden

Ik zit in t zelfde schuitje. Voor de zomervakantie liet ik de jongste in de ochtend een lang slaapje doen en dan uit school gelijk de fles geven rond 14.15 en laten slapen.. ze ging dan wel wat later naar bed tegen 19.30. Met de kinderwagen kan ik proberen maar vind ik wel link want m’n oudste wilt niet zover lopen, dan zou ik t meerijdplankje mee moeten nemen maar dan ben ik veel te bang dat ze mijn dochter wakker maakt. Plus m’n jongste slaapt nauwelijks in de kinderwagen, eigenlijk altijd in bed. Op vakantie weleens geprobeerd in de buggy maar dat werd m niet. Dus ik ben bang dat t weer de eerste optie wordt. Hopelijk is t dan niet te verwarrend op de andere dagen dat t thuis slapen wel lukt. Blijft lastig!

3 maanden geleden

Reactie op Xoxo89

Ik zit in t zelfde schuitje. Voor de zomervakantie liet ik de jongste in de ...
Ik denk dat dit ook mijn optie is of misschien rond half 1 naar bed en dan tot half 2 en dan eventueel rond half 3 terug ofzo.. tot hoelaat liet jij de jongste dan slapen smiddags?

3 maanden geleden

Reactie op Happymom92

Ik denk dat dit ook mijn optie is of misschien rond half 1 naar bed en dan ...
Rond 16.30. Ze zat toen meestal nog op 3 slaapjes toen was ze wat jonger. Nu 9 maanden met 2 slaapjes. Ik denk dat ik haar dan rond 9.00 maar kort laat slapen (30 min) en dan rond 11.30 weer erin tot max 13.30 want moet 13.45 weg weg . Dan zal ze wel eerder moe zijn aan t einde van de middag, miss dan maar vroeger naar bed gaan rond 18.30? Even kijken hoe dat gaat..

3 maanden geleden

Reactie op Happymom92

Ik denk dat dit ook mijn optie is of misschien rond half 1 naar bed en dan ...
Ik denk eerlijk gezegd dat het qua wekkertijd lastig gaat werken.. want dan zijn ze vaak nog niet moe genoeg na 1 uur wakker zijn?

3 maanden geleden

Ja wij hebben hetzelfde. Het is niet anders. Ik ga gewoon iets eerder wandelen bijvoorbeeld. Dan wandel ik met baby rondje zodat hij in de wagen slaapt en haal dan grote op. Of bied het slaapje later aan als we weer terug zijn. Kortom; we doen alles rondom het ophalen en maken er het beste van.

3 maanden geleden

Zit hier ook mee te dubben. Met 2 slaapjes is het nog te doen, maar straks met 1 slaapje wordt het lastiger. Voorheen zaten ze op een school tot 14.45, dat was veel praktischer 😜.

3 maanden geleden

Hier bij ons hetzelfde. M’n dochter is om 14.30 uit en moet rond 14.10 weg met de auto of iets eerder met de fiets. 2 slaapjes gaat m Niet worden denk ik… ik hoop dat ze 1 lange kan doen en er savonds vroeg in bed doen… het is even uitvogelen…

3 maanden geleden

Wij wonen in een dorp max 5 minuten fietsen van school, onze buurvrouw houdt een oogje in het zeil door middel van de babyfoon (als er iets is kan ze bij ons naar binnen). Het is ook niet ideaal maar voor ons een goede oplossing

3 maanden geleden

Vandaag baby voor het eerst mee kinderen opgehaald. Kinderen zitten op een nieuwe school en ik ken nog amper iemand daar. Ik sta vanaf vandaag bekend als "die moeder met die baby die volledig uit dr plaat ging op het schoolplein". Morgen weer een kans 😂.

3 maanden geleden

Nouu vandaag was het dan zover.. het is allemaal gelukt. We hebben de slaapjes omgedraaid smorgens 2 uur. Van half 10 rot half 12 en dan van half 3 tot kwart over 3. Zonder problemen gegaan vandaag. Nu gaat dan wel een half uurtje eerder naar bed dan normaal. Dus rond 18.30. Enige wat nu niet helemaal ging was d'r voeding. Fles van 1300 kreeg ze nu om kwart over 2. En d'r fruit al voordat ze naar bed ging en rond half 12 dan 2 boterhammen en dan om 17.30 d'r groente maar er zat niet veel eetlust in vandaag. Dus ze krijgt zo met slapen nog een fles. En dan hopen op een goede nacht🥰

3 maanden geleden

Reactie op Mamaaaavan2

Hier bij ons hetzelfde. M’n dochter is om 14.30 uit en moet rond 14.10 weg ...
Het is mij gisteren gelukt 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Zit hier ook mee te dubben. Met 2 slaapjes is het nog te doen, maar straks ...
Bij mij is het gister gelukt 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Roosje86

Hier zit ik met dezelfde angst/stress. Nu wonen wij ook nog achteraf en moe ...
Tis gister bij mij gelukt dus ik hoop dat het vaker zo gaat lukken🥰

3 maanden geleden

Reactie op Happymom92

Nouu vandaag was het dan zover.. het is allemaal gelukt. We hebben de slaap ...
Wat een goede! Hoe is t gegaan?

2 maanden geleden

Reactie op Xoxo89

Wat een goede! Hoe is t gegaan?
Goedd! Ze is rond kwart voor 7 gaan slapen.

2 maanden geleden

Vandaag ging t best goed! 1e slaapje om 9.00-9.45 en 2e slaapje van 11.45 -13.30. Daarna m’n oudste opgehaald en thuis de boterham van tussen de middag gegeven 😂 18.30 lag ze er al in. Ben benieuwd hoe de rest van de avond en nacht zal gaan!