26 Reacties

5 maanden geleden

Dat had de mijne ook. En bij 7 maanden en nog een beetje ging opeens weer eten. Nu 8 maanden en wil alles proberen. Laat het een paar dagen of week. Probeer het rustig.

5 maanden geleden

Reactie op Lisa amsterdam

Dat had de mijne ook. En bij 7 maanden en nog een beetje ging opeens weer e ...
Mijn dochtertje is nu ook 7 maanden. Gaf je haar toen ook 4 flessen? En hoe ben je daar op overgegaan.. geleidelijk of per direct met 1 gestopt..

5 maanden geleden

Maak je nog niet al te druk. Ze zeggen niet voor niks dat kindjes tot 1 jaar genoeg hebben aan melk. Onze zoontje had ook dagen dat hij liever geen eten wilde. Ik doe zelf liever een flesje extra dan een ongelukkig kind. Misschien klinkt dit heel hard maar sommige dingen van het cb moet je met een korrel zout nemen natuurlijk willen ze wat het beste is voor het kind en is het ook belangrijk dat een kind het leert maar in mijn ervaring komt er vanzelf een tijd dat je kind het zelf weer gaat oppakken . vooral aanbieden en als het niet gaat doen wat voor jou goed voelt jij kent je dochter het best.

5 maanden geleden

Onze zoontje is onder behandeling van het ziekenhuis door zijn voedingen. Hij is vandaag 7 maand en zit nog op 6 flessen, sommige dagen zelf 7. Zij zeggen alleen blijf oefenen maar als hij dit wilt en nodig heeft prima

5 maanden geleden

Groentehapjes zoals...? Gepureerd of geprakt? Potjes?

5 maanden geleden

Reactie op krs13

Groentehapjes zoals...? Gepureerd of geprakt? Potjes?
Zelf gepureerd idd. Potje ook een x geprobeerd, maar at ze ook niet. Ze houd haar lippen op elkaar, zodra ze een lepel ziet..

5 maanden geleden

Reactie op m0mmy2023

Zelf gepureerd idd. Potje ook een x geprobeerd, maar at ze ook niet. Ze ho ...
Heb je eens BLW probeert? Ik heb ergens gelezen dat sommige baby 's eten zelf willen ontdekken en dan gaat het weer beter met voeden.

5 maanden geleden

Reactie op Jjessicaa

Maak je nog niet al te druk. Ze zeggen niet voor niks dat kindjes tot 1 j ...
Cb zit er bovenop, omdat ze pepti krijgt. Willen ook dat ik weer melkproducten ga aanbieden.. doorverwezen na de pre logopediste. En die vind dat we rustig aan moeten doen en het idd van zelf wel komt. Voordat ze alles gaat weigeren.

5 maanden geleden

Reactie op krs13

Heb je eens BLW probeert? Ik heb ergens gelezen dat sommige baby 's eten ze ...
Nee nog niet.. heb ook het gevoel dat ze het gepureerde niks vind. Alleen vind ik het onwijs eng en spannend om haar stukken aan te bieden.

5 maanden geleden

Reactie op m0mmy2023

Mijn dochtertje is nu ook 7 maanden. Gaf je haar toen ook 4 flessen? En hoe ...
Ik gaf haar 5 flessen. Ik probeerde gewoon weer eten te geven en flessen. Als ze interesse krijgen voor het eten gaan ze vanzelf minder drinken. Volg geen enkel schema enkel tempo van mijn kind. Trial and error

5 maanden geleden

Reactie op m0mmy2023

Nee nog niet.. heb ook het gevoel dat ze het gepureerde niks vind. Alleen v ...
Begrijp ik helemaal. Ik begon met de maisstengel omdat ze helemaal klein werden als ze met speeksel in aanraking komen. 2-3 keer en dan was ik zeker dat hij begreep hoe het werkt. Daarna broodkorstjes. Een keer per week omelet en dan streepjes snijden. Altijd stukjes die goed in de hand passen. Geen kleine bessen. Het best even inlezen. Ik geef zelf potjes maar probeer elke dag iets aan te bieden dat hij verschillende structuren leert kennen, zoals aardbeien, avocado, wortel, banaan, vandaag was het broccoli ( niet zijn favoriet)

5 maanden geleden

Reactie op krs13

Begrijp ik helemaal. Ik begon met de maisstengel omdat ze helemaal klein we ...
Maisfingers? Die eet ze hier ook en wilt ze wel. Wat voor brood geef je? En korte stukken of lange stukken?

5 maanden geleden

Reactie op m0mmy2023

Maisfingers? Die eet ze hier ook en wilt ze wel. Wat voor brood geef je? En ...
Stukjes van 3-4 cm. Ik heb langere probeert maar hij vouwt ze en stopt ze in zijn mond. Creatief he. Meestal geef ik volkoren brood zonder pitten, het best volkoren tijgerbrood, maar dan de onderkant. Ja maisfingers 🤣

5 maanden geleden

Bij ons lag het niet aan het eten. We hebben haar de lepel overdag gegeven om mee te spelen en ineens ging de lepel wel in de mond haha.

5 maanden geleden

Reactie op Cel1990

Bij ons lag het niet aan het eten. We hebben haar de lepel overdag gegeven ...
Dit ga ik ook nog proberen!

3 maanden geleden

Ons zoontje is altijd al een slechte drinker/eter geweest. In het ziekenhuis doen ze totaal niet moeilijk over 4 a 5 flessen. Ons zoontje is bijna 10 maanden en eet nog weinig vast voedsel. Wij laten al een tijdje een preverbale logopedist meekijken, erg fijn veel tips.

3 maanden geleden

Reactie op Roosje86

Ons zoontje is altijd al een slechte drinker/eter geweest. In het ziekenhui ...
Reageerde toevallig op jou in een andere topic! Hoeveel flessen krijgt jouw zoontje? Ze weigert bij mij ook brood, pannekoeken etc. Yoghurt, fruit en groente gaat er wel in! Bij ons kijkt er ook een pre-logopediste mee, maar heb er juist niet veel aan.. Heb nu een doorverwijzing gekregen voor een kinder diëtist.

3 maanden geleden

Reactie op Roosje86

Ons zoontje is altijd al een slechte drinker/eter geweest. In het ziekenhui ...
Wat voor een tips zoal?

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Wat voor een tips zoal?
De manier van drinken geven. Wij geven hem liggend de fles. We geven alles nog helemaal gepureerd met alleen aardappelen gestampt steeds meer aardappelen als avondeten om het iets meer structuur te geven bijvoorbeeld. Verder komt ze morgen weer, als er meerdere tips bij zitten laat ik het weten

3 maanden geleden

Reactie op m0mmy2023

Reageerde toevallig op jou in een andere topic! Hoeveel flessen krijgt jouw ...
Hier inderdaad precies hetzelfde. Wij zitten nu tussen de 4 a 5 flessen op een dag. Wij twijfelen om naar een kinder diëtiste te gaan. Wat verwachten jullie waar zij mee kunnen helpen. Ons zoontje lijkt het eten moeilijk te vinden maar of hij het echt niet wilt, geen idee