26 Reacties
3 maanden geleden
Rapley methode geprobeerd? Hier is het eten 1 groot feest als ze het zelf kan pakken van haar dienblad in periodes dat ze niets van een lepel wil hebben.
Verder groentespread op brood en veel fruit zodat er genoeg in gaat. En de droomvoeding afbouwen is even een heel pittige tijd, duurde hier echt wel 3 weken voor ze fijn doorsliep maar wat waren we blij dat we volhielden. Hierdoor at ze overdag ook ineens meer en van 4 naar 3 flessen at ze nòg meer.
Onthou dat food under 1 is Just for fun. En dat niet elk kindje hetzelfde is. Volg je gevoel ! Cb en ik ook kunnen zeggen wat we willen maar het is jou kindje en jij kent deze het beste.
3 maanden geleden
Reactie op desmaxpom
Rapley methode geprobeerd? Hier is het eten 1 groot feest als ze het zelf k ...
Droomvoeding zijn we 2 maanden geleden mee gestopt. Was even een paar avonden doorbijten. Ze drinkt nu 3 flessen van 150cc en 1 grote fles van 210cc voor het slapen. Wil eigenlijk zsm nog een fles afbouwen, alleen weigert ze brood/pannenkoeken, ookal leg ik het voor haar neer. Fruit, groente, yoghurt eet ze gelukkig allemaal weer.
3 maanden geleden
Reactie op Roosje86
Hier inderdaad precies hetzelfde. Wij zitten nu tussen de 4 a 5 flessen op ...
Wij zitten nu op 4 flessen. Wil graag 1 fles minder geven, weet alleen niet of dat verstandig is. Aangezien ze geen brood of crackers eet.. dan zou ze het van 3 flessen moeten hebben en groente en fruithapjes 🤷🏻♀️
3 maanden geleden
Reactie op Roosje86
Hier inderdaad precies hetzelfde. Wij zitten nu tussen de 4 a 5 flessen op ...
O en ik hoop dat ze mee kan denken. Misschien is er iets anders wat ik kan aanbieden ipv brood. Mijn dochtertje is een moeilijke eter, haar mond gaat eigenlijk alleen open als ze het lekker vind.. 🫠
3 maanden geleden
Zelf bananenbrood maken (ik doe van gemalen Havermout, ei, Bakpoeder, banaan, appel, kaneel). Dat is makkelijker verteerbaar dan brood en heeft een fruitige smaak, misschien een tussenstap naar brood die ze accepteert?
Ik heb ook stukjes brood in de fruithap en yoghurt verstopt, begonnen met kruimels en die steeds wat groter gemaakt.
3 maanden geleden
Vermoeiend vind ik het consultatiebureau. Als jouw kindje het goed doet op die droomvoeding en geen vast eten wil. Dan zou ik lekker die droomvoeding blijven geven.
Dat ze goed slaapt s nachts is ook super belangrijk en voor ze 18 is gaat ze echt wel weer eten. 🙏🏻 In andere landen is vast voedsel onder een jaar voor fun en is melk nog altijd de belangrijkste voedingsbron.