7 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb 1 kindje..maar ook bekkenklachten en een zoontje die jet liefst de hele dag rond getild wordt en al best zwaar is..herken de onzekerheid om lang met hem alleen te zijn, tegelijkertijd schuldgevoel naar mijn partner en het gevoel dat ik het niet aan kan. Hier helpt het om met hem te gaan wandelen, met 2 natuurlijk iets lastiger...of wellicht naar een speeltuintje gaan?

3 maanden geleden

Hier 2j en 10 maand dikwijls alleen er mee.. pittig mo ik geniet. Probeer speeltuintjes te doen.. wandelen.. familie bezoek

3 maanden geleden

Allereerst: wat jij voelt is oké ! Ongeacht of een andere moeder hier ook stress van zou krijgen! Dit is hoe jij je voelt bij een paar dagen alleen met de kinderen en er zit geen goed of fout aan hoe jij je voelt. Probeer voor jezelf te bedenk waardoor je zo gespannen bent ? Komt het door het alleen naar bed brengen ? Is het juist om de kinderen in de ochtend op tijd klaar te krijgen ? Zodra je weet wat je precies dit gevoel geeft, kun je ook bedenken wat je zou kunnen doen om het jezelf makkelijker te maken. Leg sowieso de lat wat lager. Alles wat die 2 dagen niet moet, laat het even los. En doe de dingen die je echt moet doen. Moet je de deur uit ? Probeer vooraf alles klaar te zetten als de kinderen slapen (evt avond ervoor) dan heb je op het moment zelf met de 2 kinderen wat minder stress om alles in te pakken. Zet voor jezelf een wekker 15 minuutjes eerder. Het scheelt al als je zelf helemaal klaar bent voordat je kinderen opstaan / wakker worden. Kook vooruit of kies een maaltijd die je snel/makkelijk klaar kunt maken. En vooral wees wat minder streng voor jezelf, het hoeft niet allemaal perfect. De oudste kun jij bijvoorbeeld prima uitleggen dat papa even weg is en daarom wat extra schermtijd mag voor een keertje. Dan heb je net even iets langer je handen vrij. Ik denk dat jij dit kan mama ! Het gaat vast goed komen!

3 maanden geleden

Ik denk overigens dat als je dit doet en steeds vaker, dat het vanzelf makkelijker word ! Tot slot ;) als mijn kinderen thuis gaan lopen klieren helpt het nog wel eens om ze in een andere setting te zetten. M.a.w. als het thuis even pittig is met een zeurende peuter, probeer de omgeving even te veranderen. Dit kan al door even naar een speeltuin te gaan, een bos, of een indoor speeltuin. Of gewoon naar de supermarkt en laat je kleintje een speurtocht doen naar wat boodschapjes (bijvoorbeeld wat popcorn en wat lekkers te drinken om bij thuiskomst een bioscoopje te maken).

3 maanden geleden

Ik heb twee kindjes van dezelfde leeftijd en is heel herkenbaar. Best pittig om de oudste geamuseerd te houden en toch ook rekening te moeten houden met de dutjes van de jongste. Ik vind het vaak handig om iets te gaan doen met een mama + speelkameraadje, maar als dat niet kan dan ben ik bijvoorbeeld ook al even gaan wandelen bv naar de bakker en dan daar een ijsje of naar een speeltuintje ofzo... De oudste dan met de loopfiets en jongste in de buggy. Meer schermtijd vind ik ook altijd een handige optie voor als je bijvoorbeeld eten moet maken. Zo lukt het wel.

3 maanden geleden

Gaan wandelen, speeltuin, koekjes bakken, of met iemand afspreken ( ik sprak dan vaak af met iemand die dezelfse leeftijd kindjes heeft of im iedergeval een beetje samen kan spelen of de zorg een beetje kan delen. Maar het went vanzelf hoor, komt goed 😘

3 maanden geleden

Ja hoor herken het. Ik vind de dag alleen met beide kinderen al heel lang duren. Wij komen dit soort dagen (en weekenden) door door dingen te doen. Dus boodschapje halen, koekjes bakken, naar de speeltuin, rondje fietsen. Een uurtje is dan zo voorbij. Of als je het leuk vind gaan logeren bij (schoon)ouders. Heb je ook meer hulp.