20 Reacties

2 jaar geleden

Jaa hier ook een man die vrachtwagenchauffeur is 🙋🏽‍♀️ Mijn man rijd ook buitenland maar heeft afgesproken dat hij vanaf 36 weken in de buurt blijft. Ik verwacht eigenlijk wel dat ik het vooraf voel aankomen en hem dus op tijd kan bellen. Mocht dit niet het geval zijn zal hij haast maken om te komen en zullen ze op de zaak wat regelen voor de vracht die er staat. Mijn man heeft 1 week na de geboorte en 3 weken vrij in oktober. Ik ben uitgerekend 2 oktober dus hoop eigenlijk dat hij 4 weken aansluitend heeft in oktober. Hij heeft daarna een jaar lang elke maandag vrij

2 jaar geleden

Jaaa hier nog eentje! Mijn man is ook nationaal chauffeur! Hij rijdt voornamelijk onderin het land terwijl wij in Overijssel wonen. Vaak lange dagen weg. Gemiddeld zo'n 14/15 uur. Inmiddels (33+6 weken) werkt hij dichter in de buurt. Maximaal op een uur afstand van huis. Mijn man is heel hard en zegt gewoon, zodra de bevalling begint rij ik naar de zaak en dan naar huis. Moet iemand anders de vracht maar vervoeren. (Werkt bij een groot bedrijf dus zijn opzich ook voldoende mensen in dienst). Mocht het in sneltreinvaart lopen dan komt hij gewoon naar huis. Hij neemt in totaal 6 weken verlof op na de geboorte! Nu scheelt het wel dat we worden ingeleid, dat geeft net iets meer duidelijkheid! Wel erg benieuwd hoe het ons vergaat als hij weer moet werken zulke lange dagen! Voel me nu soms best wel alleen. (Vanaf vandaag verlof maar al 3 maanden in de ziektewet☹️)

2 jaar geleden

Ik snap je volkomen. Mijn vriend is zelf militair en verblijft heel de week op de basis van zondagavond tot vrijdagavond, dan is hij weer thuis. Ik heb zelf met hem afgesproken dat als mijn vliezen breken ik hem opbel en hij gelijk dan naar huis komt. Hij zou dan nog anderhalfuur naar huis moeten rijden.. Ook heb ik dit met de verloskundige besproken maar er is dan nog genoeg tijd dat hij naar huis kan komen. Als ik hem maar gelijk opbel als mijn vliezen breken. Mijn vriend heeft dan zelf 6 weken verlof maar deze hoeft hij niet achter elkaar op te nemen. Weet niet precies hoe dat bij jou man zit maar als het goed is hebben partners/man recht op 6 weken verlof. Wellicht zou hij met zijn baas kunnen afspreken dat er iemand op backup staat als jou vliezen breken? Dat die persoon hem gelijk over kan nemen? Hopelijk valt daarmee iets te regelen! Succes verder!🥰

2 jaar geleden

Verder maakt hij zijn contracturen in 4 dagen tijd dus zal hij iedere week 1 dag lekker thuis zijn bij de kleine meid! Overige verlof dat hij nog heeft (ouderschapsverlof) bewaren we beide in ieder geval 3 weken van zodat we volgend jaar 3 weken vrij kunnen nemen vlak voordat ze 1 jaar wordt

2 jaar geleden

Hij is dan geen vrachtwagen chauffeur maar ik kan begrijpen hoe dit is… Hij is ook nog fftjes weg van huis vandaan, en jou man al helemaal!

2 jaar geleden

Mijne is ook vrachtwagen chauffeur. Rijd veel al in de buurt. Haalt pers containers op. Mocht het zijn dat de kleine zich meld en hij niet bij de zaak is mag hij de vrachtwagen meenemen. Die vinden ze vanzelf wel weer (reactie van de planner🤣). Donderdag weet ik of ik 19 of 20sept wordt ingeleid. Vanaf die dag heeft hij dan verlof en aansluitend 2 weken vakantie😁

2 jaar geleden

Ik zit een beetje het zelfde mijn vriend is schipper en kan het bedrijf niet zomaar stil leggen. Wel heeft hij het geluk dat hij een week vrij is en een week aanboort. Hij heeft met zijn baas een week gepland dat hij zijn verlof in laat gaan dus hij is van 2 tot 22 oktober sws thuis, mocht het later gebeuren plakt hij er een extra week extra achteraan. (Ik ben 13 oktober uitgerekend) maar mocht het eerder gebeurden zou zijn werkgever aan boord moeten komen om hem af te lossen, dit kan +/- Max 6 tot 8 uur duren omdat ze in België varen.

2 jaar geleden

Hier ook een vrachtwagenchauffeur, gelukkig ook nationaal en kan rondjes om de kerk aanvragen dus gaat dat de laatste weken voor mijn bevalling ook doen, maar waarschijnlijk wordt ik dit keer ingeleid. Bij onze oudste zat hij in de ziektewet wat stiekem wel heel veel rust gaf😉 En bij onze tweede heeft hij de laatste weken in het magazijn gewerkt maar dat is dit keer helaas geen optie. Maar we hebben altijd wel gegrapt dat hij desnoods de vrachtwagen voor het zkh parkeert🤣

2 jaar geleden

Reactie op sharrow

Ik snap je volkomen. Mijn vriend is zelf militair en verblijft heel de week ...
Mijn man is ook militair en moet regelmatig naar 'het bos'. Hij heeft afgesproken dat hij vanaf 15 sept niet meer naar afgelegen plekken gaat. Maar zulke afspraken moet je hier altijd met een korreltje zout nemen (ik woon niet in NL). En dan moeten we nog een dik uur rijden om bij het ziekenhuis te komen. Ik maak me er niet zo druk om, komt vast goed. Ben zelf toen ik nog in NL woonde transportplanner geweest en mijn ervaring is dat er meestal wel iets te regelen valt. Ik zou vragen of de planner vooral korte ritten wil inplannen naarmate de datum dichterbij komt. Of minder strak inplannen zodat er wat speling is om een andere chaffeur te sturen.

2 jaar geleden

Hier geen vrachtwagenchauffeur maar een piloot (long haul). We wonen ook nog eens in het buitenland dus heb mijn ouders niet hier. Op het begin me vrij druk om gemaakt maar na een tijdje het maar gewoon los gelaten. Aankomende maandag hoor ik of ik natuurlijk mag bevallen of niet (waarschijnlijk niet ivm een bilobed placenta). Mocht het een keizersnede worden dan word die ingepland en neemt mijn man dan leave. Hier jammer genoeg geen ouderschapsverlof als in nl dus hij neemt in totaal 20 dagen vakantie (daarna zijn ze dagen op). We hebben een particulieren doela ingehuurd die de eerste weken komt helpen en mijn ouders vliegen een week na de bevalling in om ook te komen helpen :). Mocht ik toch natuurlijk mogen bevallen dan hebben we 4 dagen voor de uitgerekende datum en 16 dagen erna vakantie ingepland of het zo gaat lopen uiteraard geen idee. Ik denk als je man de situatie uitlegt bij zijn werkgever en het een bedrijf is met redelijk wat personeel dat er altijd wel iemand is die kan inspringen. En gelukkig gaan de meeste bevallingen niet zo snel dat je man de bevalling dan zeker weten mist of iets. Ik zou proberen je er niet te druk om te maken en kijken hoe het loopt :) sommige dingen kan je jammer genoeg niet plannen. Misschien een zus of ouder in de buurt die je eventueel als backup kan bellen mocht het lang duren voor je man thuis is?

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde mijn vriend is internationaal vrachtwagenchauffeur. Vanaf 36 weken heeft hij dan dagritten ipv hele week weg. Hij heeft dan ook 2 weken verlof na de geboorte

2 jaar geleden

Reactie op Anonynie

Hier ook een vrachtwagenchauffeur, gelukkig ook nationaal en kan rondjes om ...
Haha mijn man nam woensdag zijn vrachtwagen mee naar huis, ipv de auto. Toen heb ik ook al gezegd wat als de kleine nu komt dan kan ik met m’n dikke buik de vrachtwagen in klimmen om naar het ziekenhuis te gaan😜 hier worden die grapjes dus ook gemaakt haha

2 jaar geleden

Erg leuk om alle reacties te lezen! Mijn man zegt altijd “er is geen enkel transport bedrijf waar je zo lang verlof kan opnemen” het was dus al vrij snel duidelijk dat ik blij mag zijn dat hij wel twee weken verlof pakt. Ook een dag in de week ouderschapsverlof zou volgens hem niet kunnen in de transport. Leuk om te lezen hoe het bij andere wel gaat! (Namelijk ook mijn ervaring als Salarisadministrateur) wel werkt mijn man maar in een klein bedrijf en is hij de enige binnenlandchauffeur binnen het bedrijf.

2 jaar geleden

Reactie op Devenyyy

Erg leuk om alle reacties te lezen! Mijn man zegt altijd “er is geen enkel ...
Sommige mannen maken zichzelf ook gewoon belangrijker dan ze zijn. Mijn vriend heeft hier ook een handje van. Ik zeg ook wel eens: en wat als jou wat overkomt? Denk je dan ook dat het bedrijf niet doorgaat? Het is natuurlijk wel een kwestie van tijdig aangeven en overleggen met je werkgever zodat ze iets kunnen regelen. Maar misschien denk ik wel te makkelijk 😋

2 jaar geleden

Hier ook eentje, wel internationaal dan. Van maandag avond tot zaterdagochtend weg van huis.. hij zal wel vanaf ongeveer 6 weken maar max 9 uurtjes van huis zitten zodat hij in 1 x na huis kan rijden. Vind zelf soms ook heel lastig als ik er over na ga denken 🙈 Hij neemt daarna 2 weken verlof, en dan tijdelijk binnenland rijden voor nog 1/2 weken zodat die wel paar uurtjes thuis is. Verder maakt hij zijn verlof op om zo nu en dan gewoon een weekje vrij te pakken 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mmm11

Hier ook eentje, wel internationaal dan. Van maandag avond tot zaterdagocht ...
36 weken natuurlijk haha

2 jaar geleden

Reactie op Mmm11

Hier ook eentje, wel internationaal dan. Van maandag avond tot zaterdagocht ...
Snap dat je dat lastig vind! Heb je wel een backup voor wie er bij de bevalling is als hij het niet red? 9 uur is alsnog best lang. Vooral als je na denkt dat een paar files meteen roet in het eten kunnen gooien..

2 jaar geleden

Mijn partner is ook vrachtwagen chauffeur. Rijd veel in het Zuiden van nederland. Wij wonen zelf in het hoge noorden 🙈 Als ik hem bel, zou hij zijn vracht aan de kant zetten en gelijk naar huis rijden. De planners bellen van daar staat de trailer en wordt het geregeld. Mijn partner rijd voor hem zelf dus geen verlof dagen neemt sowieso 1 week vrij als ik me goed voel. Anders 2 weken.

2 jaar geleden

Mijn vriend rijd alleen in Nederland, Belgie en Duitsland. Vanaf begin september rijd die alleen nog ritten echt in de buurt gelukkig. Hij neemt 6 weken verlof op straks achter elkaar en daarna 1 dag per week ouderschapsverlof

2 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels met jullie? Ik heb hier net een shirtje gemaakt voor ons zoontje. En blij dat m’n man was haha