21 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje kreeg ook pepti, inmiddels op voorschrift van kinderarts neocate. Wij hebben de pepti eerst gemengd met gewone voeding (of bv) en zo langzaam de overgang gemaakt.

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt inmiddels 3 weken pepti. In de eerste week dronk ze haar fles ook niet helemaal op en liet ze telkens het speentje los. Als ze nu de fles ziet aankomen loopt ze haar tong uit te steken en aan haar lippen te likken. Denk dat het even wennen is.

2 jaar geleden

Nutramigen nam ze wel, neocate was ze geen fan van. Met pepti geen ervaring

2 jaar geleden

Mijn dochter dronk gelijk pepti alsof het limonade was, zo erg had ze het nodig. Uiteindelijk na pepti overgestapt naar nutramigen en nu op neocate en eindelijk is deze voldoende voor haar kma

2 jaar geleden

Mijn dochter vond pepti ook niet lekker.. Zijn nu overgestapt op nutramigen en deze drinkt ze wel goed

2 jaar geleden

pepti dronk hij gewoon, maar werkte niet. we hebben nu nutrimagen, gaat ook prima. neocate schijnt smerig te zijn. vrienden deden er een week over om het binnen te krijgen bij de baby!

2 jaar geleden

Reactie op Zonnetje1989

pepti dronk hij gewoon, maar werkte niet. we hebben nu nutrimagen, gaat oo ...
ik zei altijd neocate ruikt naar zwembad 馃き en proeft naar ijzer. vreselijk maarja eenmaal gewend gaat het erin als zoete koek dat scheelt.

2 jaar geleden

Reactie op Alish

ik zei altijd neocate ruikt naar zwembad 馃き en proeft naar ijzer. vreselijk ...
oh echt? ik heb het niet geroken ofzo haha maar ik weet dat onze vrienden eerst een week hebben gemengd. 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Zonnetje1989

oh echt? ik heb het niet geroken ofzo haha maar ik weet dat onze vrienden e ...
ja mengen is meestal echt nodig. ja de pot als je die opentrekt vind ik echt chloorachtig ruiken. haha en de melk smaakt echt vies. maar achja als dat je kindje nodig heeft dan doet smaak er niet echt toe. liefste dat je kindje alleen pepti nodig heeft dat zou fijner zijn natuurlijk. ben nu zelf ook weer in het proces van koemelkallergie testen met de jongste. vorige week bloed afgenomen. als daar wat uit komt dan gaan we provoceren in het ZH. als er niks uit komt moet ik thuis kunstvoeding proberen. geef BV en ben al op dieet.

2 jaar geleden

Neocate is ook echt het uiterste van het uiterste. Daar zou ik niet zomaar mee beginnen. Smaak van neocate is ook echt nog 10x erger dan pepti. Eigenlijk drinken alleen kindjes die het echt nodig hebben de neocate. Zo is bij hun het systeem gemaakt. Bij ons accepteerde beide onze kinderen de voeding gelijk (maar uiteindelijk beide neocate nodig). Onze jongste was zelfs zo erg dat hij gewoon de normale kv weigerde & zn kaken op elkaar klemde. Toen we begonnen met pepti dronk hij gelijk weer, na 3 weken was dit toch niet voldoende & weer weigeren, overgestapt op neocate & die pakte hij gelijk Kinderen moeten wel altijd wennen aan de nieuwe smaak van andere flesvoeding.

2 jaar geleden

Misschien goed om je even goed te laten informeren. Pepti en neocate zijn echt 2 verschillende soorten voeding! In pepti zit nog wel koemelkeiwit allen dan meer verknipt dan in de gewone voeding. Neocate is wel koemelkvrij. Pepti is lang niet zo vies en stinkt lang niet zo erg als neocate. Neocate stinkt vreselijk, zelfs de plasluiers stinken. Als onze dochter iets heeft gespuugd kunnen we haar gelijk omkleden, omdat ze dan zo stinkt. Dus pepti is echt het minst erge!

2 jaar geleden

Hier ook Pepti gehad en nu Neocate. Dacht dat Pepti stonk maar Neocate is nog erger 馃槄 Let wel op, Pepti heeft geknipt koemelkeiwit en bij Neocate zijn deze nog verder verknipt waardoor het lichaam het niet herkend als koemelk. Als je kindje geen Neocate hoeft te hebben, zou ik er zeker niet zomaar aan beginnen

2 jaar geleden

Reactie op IDB1991

Hier ook Pepti gehad en nu Neocate. Dacht dat Pepti stonk maar Neocate is n ...
Dit is wel foute informatie. Neocate is helemaal niet verknipt, neocate is een voeding op basis van aminozuren. Daar zit dus helemaal niets van koemelkeiwitten in 馃檲

2 jaar geleden

Reactie op mvroegh

Dit is wel foute informatie. Neocate is helemaal niet verknipt, neocate is ...
klopt idd pepti verknipt nurtramigen verder verknipt neocate koemelkvrij.

2 jaar geleden

Reactie op Alish

klopt idd pepti verknipt nurtramigen verder verknipt neocate koemelkvrij.
Precies! Hier al een 2de kindje op neocate haha. Inmiddels zit alles er zo ingebakken 馃檲 Zou zonde zijn als een mama verkeerde info krijgt

2 jaar geleden

Reactie op mvroegh

Dit is wel foute informatie. Neocate is helemaal niet verknipt, neocate is ...
oh dit is vorige week maandag door kinderarts zo uitgelegd in ziekenhuis 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op IDB1991

oh dit is vorige week maandag door kinderarts zo uitgelegd in ziekenhuis 馃槄 ...
Oh jeetje dat vind ik wel heftig.. is dus alleen niet juist. Staat ook heel groot op de pot dat het een voeding is op basis van aminozuren. Als er extreem verknipte koemelkeiwitten in zou zitten, moet dit ook op de ingredi毛ntenlijst staan. Daar staat het niet in.

2 jaar geleden

Reactie op IDB1991

oh dit is vorige week maandag door kinderarts zo uitgelegd in ziekenhuis 馃槄 ...
hoop voor de arts dat hii zich parongeluk heeft vergist met nutrramigen. zou het gewoon terug geven volgende keer. lullig als hij verkeerde info geeft aan ouders.

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Ons zoontje zit nog niet volledig op de Pepti helaas. Aanstaande vrijdag zijn we dan ook 4 weken bezig om hem 100% aan de Pepti te krijgen. We zitten nu op 3/4e deel van zijn voeding. Het komt wel maar wel heel traag. En dan moeten we ook nog eens vanaf het moment dat we volledig Pepti geven nog 4 weken doorgaan 馃槄 Duurt voor mijn gevoel een eeuwigheid maar ben alsnog dankbaar. In het begin dacht ik dat we niet eens 1 druppel binnen zouden krijgen 馃コ

2 jaar geleden

Reactie op mvroegh

Oh jeetje dat vind ik wel heftig.. is dus alleen niet juist. Staat ook heel ...
nou, mega slordig! ga het volgende keer wel zeggen hoor. uiteindelijk allang blij dat we voeding hebben waar ze tegen kan 馃槄