10 Reacties
8 maanden geleden
Koop je hem in de winkel? Heb je een proefrit gemaakt?
Wij hebben net een Lovens aangeschaft en ons zoontje van 18mnd (83cm en 9,3kg) zit prima op het bankje zonder peuterzitje. Het bankje je vrij stevig en we snoeren hem wel strak in met de gordels. Voor aanschaf hadden we een proefrit met hem gemaakt. Als je twijfelt zou je misschien in de winkel nog even kunnen testen met je dochter?
8 maanden geleden
Wij hebben net het peuterzitje uit onze bakfiets van Babboe gehaald. Onze dochter van oktober is 9kg en zit goed op het bankje. Gordels iets strakker, dan gaat het heel goed.
8 maanden geleden
Ik heb een andere bakfiets maar peuterzitje van Melia geprobeerd. Stond tot 18 maanden, nou hij kon er met 12 maanden al niet meer goed in zitten... Helaas, en die van ons is juist hardstikke smal. Maar oke. 🤷♀️ wij doen het gewoon zonder zitje, hij zit goed in de riempjes
8 maanden geleden
Zou het niet doen! Onze dochter met 14 maanden uit het zitje gehaald, ze zit beter op het bankje! (urban arrow)
8 maanden geleden
Reactie op saraaaaah
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt om voor een bakfiets te gaan ipv een (el ...
We hebben ook een elektrische fiets met voor en achterzitje. We hebben nog een zoontje van 4. We willen er graag een bakfiets bij omdat we best een pakezel zijn met 2 kinderen, opvang/school en werktassen 🙈 met 1 kind overigens nooit een bakfiets ‘gemist’
8 maanden geleden
Reactie op saraaaaah
Elektrische bakfiets hier vanwege maar 1 auto hebben dus zo kan ik makkelijk boodschappen doen als mijn man weg is. We zouden ook meer kinderen willen, dan passen die er samen in 🤭
Maar verder zou ik hem nog lang gebruiken, ik heb expres een driewieler gekozen omdat mijn gehoor steeds verder achteruit gaat en daarmee dus ook evenwicht... het is wel heel anders fietsen dan met een tweewieler
8 maanden geleden
Reactie op saraaaaah
Met nog een zoon van 4 jaar en brengen/halen van school. Ook uitjes, zoals even naar t strandje of een blokje om, boodschapjes doen e.d., t is allemaal zoveel makkelijker met de bakfiets! Ik vind t mijn beste aankoop ooit 🥳🥳
8 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Elektrische bakfiets hier vanwege maar 1 auto hebben dus zo kan ik makkelij ...
Owja en mijn man houd van grote honden, hebben we nu geen plek voor ivm box enz. Maar later als we daar dus wel voor gaan zouden die ook in de bakfiets kunnen, dan fietsen we gewoon naar het bos 🤭
8 maanden geleden
Reactie op saraaaaah
Ik heb ook lang getwijfeld en meerdere elektrische fietsen en bakfietsen geprobeerd. Uiteindelijk voor een bakfiets gekozen omdat ik dan meer mee kan nemen. We hebben een wens voor een 2e en met mijn werktas, 2x tas opvang/school en 2 kinderen krijg ik het gewoon niet weg op een normale fiets qua bagageruimte. Bovendien krijg ik met mijn kippenkracht die fietsen niet op de standaard. Een bakfiets wel omdat je daarbij meer kan hangen ipv tillen. Door rugproblemen kan ik sowieso zelf niet fietsen met een tas en dit was dus de uitkomst.
Enige nadelen wat mij betreft: 1) de kosten. Alleen het abonnement van de tracker die de verzekering eist is al een paar honderd euro... 2) bij 80-wegen is de fiets te groot om bij rotondes in het middenstuk te wachten. Dat is voor mij met naar werk fietsen een nadeel.
Voor de rest alleen maar voordelen wat mij betreft vs een gewone elektrische fiets.
Maar mijn advies: test vooral en kijk naar waar jij de fiets voor wil gebruiken.