218 Reacties
2 jaar geleden
Nou wat grappig, ik heb hier nooit van gehoord dus ik denk ik zoek t even op en ik zie gewoon dat ik dit al uit mezelf doe 😀 maar dan ook echt al die stappen. Alleen geen tijdsbestek. Net toevallig toegepast met een slokje melk, hij was eigenlijk een beetje oververmoeid, te laat in bed gelegd. Maar moet zeggen werkt erg goed. Hijnis nog wakkeer naast me, maar huilt niet. Als t goedmis valt hij straks zelf in slaap, zo niet dan aai ik hem heel kort even met een lief zinnetje.
Ik vind t grappig dat dit dus kennelijk een methode is. M'n zoontje is bijna 13 weken en ik doe dit al een tijdje maar sinds een week ook overdag. Hij sliep namelijk alleen op mij overdag.
Succes 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Natasja80
Nou wat grappig, ik heb hier nooit van gehoord dus ik denk ik zoek t even o ...
Haahha wat goed dat jr dat al uit jezelf hebt gedaan!! Hoe gaat het nu overdag? Duurde het lang voordat hij zelf in slaap viel?
2 jaar geleden
Toen ons zoontje een maand of 9 was hebben wij dit toegepast. Tot die tijd viel hij alleen in slaap als we m wiegden waardoor hij ook snachts moeite had met doorslapen en ons hierbij nodig had.
Ik weet nog dat de eerste avond echt wel heel lang duurde en het best pittig was maar elke avond werd het iets korter en viel hij steeds makkelijker in slaap.
Ik denk dat we in totaal iets van 1.5 week bezig zijn geweest en sindsdien slaapt hij zelf in en ook snachts ging hij meteen beter doorslapen.
Succes, het is soms echt wel pittig en hartverscheurend maar niet opgeven! 💪
2 jaar geleden
Reactie op Grootbroodjexxx
Haahha wat goed dat jr dat al uit jezelf hebt gedaan!! Hoe gaat het nu over ...
Savonds gast wat makkelijker, overdag is nog wel ns lastig. Dan moet hij echt moe zijn maar niet te moe. Vandaag werd hij na 40 min alweer wakker en heb ik 'm op m'n borst laten slapen... kan zeggen dat ik vaak nog wel een half uur tot een uur bezig ben soms. En jij? Hoe is t slapen nu? Doe je al iets wat hierop lijkt? Ik vind t iig een hele fijne manier :)
2 jaar geleden
Ik heb dit bij mijn oudste gedaan.
Ze had veel moeite met zelf in slaap vallen. Ik heb haar heel lang op de arm in slaap gewiegd. Ik heb het slaapprobleem wat er toen was ook wel zelf veroorzaakt.
Toen ik de pick up put down methode ben gaan toepassen liet ik haar wel mopperen in bed en pakte haar pas op wanneer ze echt begon te huilen. Wanneer ze weer rustig was legde ik haar terug in haar bed en bleef ik op dezelfde verdieping maar wel uit het zicht.
Wanneer ik haar uit bed nam om haar gerust te stellen praatte ik op rustige toon, vertelde dat ik in de buurt was, enz.
De eerste weken waren vrij intensief en was ik er elke avond lang mee bezig. Komt vooral ook omdat ik haar had laten wennen aan in slaap vallen bij mij op de arm.
Dit ging steeds een beetje beter en sliep ze steeds sneller.
Er zaten soms nog wel dagen bij dat het langer duurde of zelf helemaal niet lukte.
Wanneer ik merkte dat ze overstuur ging raken, nam in haar bij mij op bed op de arm en sliep ze binnen 2 minuten. Dan legde ik haar over in haar eigen bed en sliep ze door.
Dit hele proces heeft zeker 6 maanden geduurd voordat ze zelf in slaap kon vallen in haar eigen bed.
Nu bij mijn jongste ben ik wel al bezig met wakker weg leggen, maar blijf er nog wel bij omdat ik merk dat ze dat nog nodig heeft. En zo nodig pas ik de pick up put down methode toe en meestal slaapt ze vrij snel.
2 jaar geleden
Reactie op Sandra14
Toen ons zoontje een maand of 9 was hebben wij dit toegepast. Tot die tijd ...
Oh wauw!! En paste je dit ook toe als hij snachts wakker werd?
Deed je dit ook bij de dutjes?
2 jaar geleden
Reactie op Natasja80
Savonds gast wat makkelijker, overdag is nog wel ns lastig. Dan moet hij ec ...
Nee ik wieg mijn kindje altijd in slaap.. maar het wordt nu langzamerhand zwaar voor mijn eigen lichaam. Dus ik zit idd te zoeken naar een methode die goed werkt en bij mij past (niet lang laten huilen).
Ik hoop dat het voor je ook steeds makkelijker wordt overdag!!😊 soms hebben ze die nabijheid ook gewoon nog nodig van ons
2 jaar geleden
Reactie op Anne--88
Ik heb dit bij mijn oudste gedaan.
Ze had veel moeite met zelf in slaap va ...
Wauww 6 maanden is echt mega lang!!! Ik had stiekem gehoopt dat het iets sneller zou gaan. Hoe oud was joun kindje destijds toen je ermee begon?
Mijn kindje slaapt ook alleen als die in slaapt wordt gewiegd..
2 jaar geleden
Wauww 6 maanden is echt mega lang!!! Ik had stiekem gehoopt dat het iets sn ...
Ik denk iets nadat ze 1 jaar was. Ik heb het probleem ook wel zelf in de hand gewerkt.
Ik had een traumatische bevalling gehad en 2 uur na de bevalling werd ze met spoed mee genomen naar een andere afdeling. Daardoor had ik moeite met loslaten.
Ik merk nu met mijn 2de kindje dat ik het heel anders aanpak en haar nu al wakker weg leg. Als ze onrustig is krijgt ze haar speen. Als ze gaat huilen neem ik haar uit bed, troost haar en leg haar terug als ze weer rustig is. En ze heeft steeds minder moeite met zelf in slaap vallen en ze is nu 13 weken😁
2 jaar geleden
Ik ben hier onbewust van de week mee begonnen. 'S nachts slaapt ze gelukkig goed, maar overdag slapen in haar bed was echt een drama geworden (in het begin ging dit juist best goed, maar ging steeds slechter). Ze wilde alleen maar bij mij of mijn vriend slapen en werd direct wakker met het wegleggen. Sinds een week ging ze echt vechten tegen de slaap, helemaal overstrekken in je armen en kostte het ook op de arm moeite om in slaap te komen.
Toen las ik toevallig ergens dat dat overstrekken bij sommige kindjes een teken kan zijn dat ze eigenlijk juist zelf in bed willen liggen. Dus dat ben ik sinds een paar dagen gaan proberen! Rustig wegleggen, kusje en instoppen. Dan blijf ik nog op dezelfde verdieping. Zodra ze begint te mopperen kijk ik of ze haar speentje nog heeft, stel ik haar gerust met kusjes. Werkt dat niet, pak ik haar even op tot ze weer rustig is, dan weer neerleggen. Ik hou niet perse bepaalde tijden aan, als ik merk dat sussen in bed niet werkt dan pak ik haar op. Duurt nu vaak max 10 minuten voor ze slaapt! En ik help dan niet door bij haar te blijven of een hand op haar te leggen oid, dus ze valt zelf in slaap. Gisteren lukte het zelfs om een slaapje van bijna 2u te doen! De afgelopen weken sliep ze steeds maar maximaal 30 minuten als het toch lukte om haar weg te leggen. Laten we hopen dat dit zo doorzet 💪🏼
2 jaar geleden
Reactie op RiesEF95
Ik ben hier onbewust van de week mee begonnen. 'S nachts slaapt ze gelukkig ...
Wauw! Dit geeft de burger moed, ik ga dit ook maar eens proberen! Want de mijne slaapt idd ook maar 30 minuten in de armen. Hoelang heb je dit consequent volgehouden?
2 jaar geleden
Wauw! Dit geeft de burger moed, ik ga dit ook maar eens proberen! Want de m ...
Ik moet zeggen dat het eigenlijk vrij soepel ging. Goed letten op vermoeidheidssignalen en de wakkertijd. De eerste keer moest ik denk ik 5x terug om haar speentje weer te geven en haar even op te pakken, maar ben eigenlijk niet langer dan 15 min bezig geweest per keer. Ik bleef de eerste keren naast haar zitten op m'n eigen bed, nu loop ik de kamer uit en ga ik op dezelfde verdieping nog even wat doen tot ze weg is. Maar dat is ook meer voor mezelf haha, dat ik niet steeds de trap op en af hoef als ze toch weer begint met mopperen 😅
2 jaar geleden
Reactie op RiesEF95
Ik moet zeggen dat het eigenlijk vrij soepel ging. Goed letten op vermoeidh ...
Moest je voorheen altijd haar in slaap wiegen?
2 jaar geleden
Reactie op RiesEF95
Ja de laatste weken wel, het was steeds echt krijsen als ik haar neerlegde. ...
Zo herkenbaar dit🥺 hierdoor slaapt ze alle dutjes bij mij, maar dat is echt geen doen meer..
Ik hoop dat het bij mij ook zo een succes wordt!
2 jaar geleden
Zo herkenbaar dit🥺 hierdoor slaapt ze alle dutjes bij mij, maar dat is ech ...
Ja heel herkenbaar! Ze ging de afgelopen week geloof ik ook door sprong 3 heen, dus dat zal ook niet hebben geholpen.
Ergens heel gezellig al die contact naps, maar dan kan je de hele dag dus net niks doen haha
2 jaar geleden
Zo herkenbaar dit🥺 hierdoor slaapt ze alle dutjes bij mij, maar dat is ech ...
Pff ik dacht dat ik de enige “zot” was die haar dochter dan maar alle dutjes op haar liet slapen. Zelfs zo erg dat ik gewoon 4,5 uur per dag op een donkere slaapkamer in een stoel zit. Ik heb geen rug meer over en ik krijg niks gedaan 🙃
2 jaar geleden
Reactie op Littlebeanrs
Pff ik dacht dat ik de enige “zot” was die haar dochter dan maar alle dutje ...
Pfoe zeker niet de enige. Ik lig nu met baby op de bank. Kan geen kant op 😅 We hebben we tijdje 'smiddags geprobeerd haar in bed te laten slapen maar ze begint dan meteen te huilen, echt krijsen. Koste me zo veel energie.. Meer dan haar op mij in slaap laten vallen 😅 Misschien toch maar eens gaan proberen haar zelf in slaap te laten vallen. Is ook fijn als ze ergens anders blijft slapen...