14 Reacties

2 jaar geleden

Is waarschijnlijk zwangerschaps carpaaltunnelsyndroom. Is heel irritant maar is eigenlijk gewoon veel vocht in je handen enzo. Valt weinig tegen te doen. Maar je kan het altijd benoemen bij de vk

2 jaar geleden

Mijn gyneocoloog raadde hier een brace voor aan en magnesium

2 jaar geleden

Reactie op MelissaSXM95

Is waarschijnlijk zwangerschaps carpaaltunnelsyndroom. Is heel irritant maa ...
Ah okee! Had ik nog nooit van gehoord🙈

2 jaar geleden

Yes, ik heb dat ook! Vond er ook bijna niets van terug online dus ik dacht mss dat het niet zwangerschapsgerelateerd was, dus ergens wel geruststellend dat er nog iemand dat heeft 😅 ik heb trouwens ook hetzelfde gevoel in mijn knieën. Dat voel ik dan vooral bij het buigen van mn knieën als ik moet gaan zitten en terug rechtstaan. Heb jij dat ook?

2 jaar geleden

Reactie op Luckyme89

Yes, ik heb dat ook! Vond er ook bijna niets van terug online dus ik dacht ...
Knieen en voeten inderdaad oom

2 jaar geleden

Reactie op Luckyme89

Yes, ik heb dat ook! Vond er ook bijna niets van terug online dus ik dacht ...
Ik kon online ook niet echt wat vinden inderdaad… Knieën heb ik (nog) geen last van. Heb jij ook dat je handen een beetje jeukerig voelen? (Denk dat dit door vocht komt)

2 jaar geleden

Reactie op kimberly231087

Mijn gyneocoloog raadde hier een brace voor aan en magnesium
Magnesium tabletjes heb ik nog liggen… zeker het proberen waard

2 jaar geleden

Ik heb hier ook echt gigantisch last van, ben morgen 36 weken zwanger. genoeg drinken overdag en proberen toch zoveel mogenlijk ermee te doen, verloskundige zei tegen mij dat er helaas verder niks tegen te doen is naast wat hierboven al benoemd is natuurlijk :)

2 jaar geleden

Reactie op mirjamWanders

Ik kon online ook niet echt wat vinden inderdaad… Knieën heb ik (nog) geen ...
Jeukerig voelen ze niet echt aan bij mij. Echt vooral stijvig en wat pijnlijk bij het buigen van mn vingers, vooral 's ochtends. Knieën ook vooral als ik een tijdje heb stilgezeten in de zetel ofzo. Mijn kine zei dat het ook hormonaal kan zijn van progesteron. Dat zou ervoor zorgen dat je bekken weker wordt voor de bevalling, maar ook andere gewrichten week maakt. Volgens haar zou dat ook nog een tijd kunnen duren na de bevalling vooraleer dat hormonaal allemaal terug stabiliseert. Idd weinig aan te doen denk ik 🤷‍♀️ Ben in elk geval ergens al "blij" dat ik niet de enige ben. Was al aan het vrezen dat de zwangerschap mss reuma in gang had gezet in mn lichaam ofzo 😅

2 jaar geleden

Ik heb er ook last van. Vooral in de nacht kan ik mijn vingers amper bewegen. Vorige zwangerschap ook veel last van gehad. Komt bij mij wel door vocht in de vingers, ondanks dat zijn ze niet echt dik. Vorige zwangerschap is het na de bevalling direct verdwenen!

2 jaar geleden

Ja wat al gezegd wordt idd carpaal tunnelsyndroom.. enige wat echt helpt is niet meer zwanger zijn helaas… Huisarts zei dat koud water, dan weer warm water en zo wat heen en weer wel iets kan helpen. Eigenlijk helpt bij mij vrij weinig en is t vooral rustig opstarten met wat bewegingen doen. Hou ze wel onder de koude kraan. Succes 🤞🏽 kan echt veel pijn doen

2 jaar geleden

Hier heb ik er ook erg veel last van. Inderdaad vooral ochtend en dan zo stijf dat het pijn doet. Middelvingers voelen ook aal als een ‘trigger finger’, die klikken dan op en neer ipv normaal bewegen. Wat een ellende!🙈 Verder zullen ze vast wat dikker zijn dan normaal, maar dit is bijna niet te zien.

2 jaar geleden

Jep, ook last van... Ik steek af en toe mijn polsen onder de koude kraan en drink magnesiumwater voor ik ga slapen, maar helpt niet persé heel veel. Is vooral zodat het hopelijk niet erger wordt.

2 jaar geleden

İk heb hier ook last van. Mij werd geadviseerd om van die skeeler handschoenen te dragen ‘s nachts en het heeft inderdaad geholpen.