11 Reacties

2 jaar geleden

Ik had het een paar weekjes maar met fysio en gymnastiek ging het gelukkig weg.

2 jaar geleden

Ik heb het sinds een paar weken helaas. Kan dagen niet lopen. Rust en oefeningen en massage meer kan je er niet tegen doen.

2 jaar geleden

Hé hoi! Begin van de zwangerschap (zo'n week of 12) had ik dit ook. Ben toen naar de fysio geweest en zij heeft het met drie behandelingen los kunnen masseren. Ze vertelde dat dry needling goed werkt bij piriformitis, maar dit mocht niet in het bekken vanwege de zwangerschap. Ik heb oefeningen meegekregen en die oefeningen doe ik mee met de rest van de stretchoefeningen die ik elke dag doe en dat gaat goed. Voel het soms nog, maar niet zo pijnlijk als toen. Als ik het na de zwangerschap nog heb, dan ga ik voor dry needling. Ik zou nog eens langs de fysio gaan als ik jou was. ☺️ Heb even een foto toegevoegd van één van de oefeningen die het beste helpt voor mij. Ook op je rug liggen en een been naar je toe trekken, rek je hem ook. Ook helpt een foamroller (kun je wel filmpjes van vinden op internet: google foamroller periformitis), dat doet mega pijn even de eerste keren, maar helpt mega goed. Succes nog eventjes!

2 jaar geleden

Ja ik heb dit ook, bij mij veroorzaakt door een hernia in mn lage rugwervels. Ging best goed tijdens de zwangerschap maar nu laatste 2 weken wel heftig met uitstraling weer. Komt doordat alles week wordt. Kan soms ook geen enkele houding meer vinden. Mij helpt het om af en toe een half uurtje te zwemmen rustig of in een warm bad te liggen. Verlicht de pijn een beetje. Sterkte!

2 jaar geleden

Ik had dit al door een val van een paard. Helaas in de zwangerschap is het verergerd. Loop nu bij de bekken fysio maar moet heel erg opletten met wat ik doe

2 jaar geleden

Overdag gaat het wel maar snachts en smorgens is het drama.... Hoe sliepen jullie?

2 jaar geleden

Ik heb een heel jaar last gehad van een hernia en daarnaast nog andere klachten die ook in die hoek gezocht moesten worden.Al zei iedere ‘expert’ tegen mij dat het weer wat anders was. Ik heb echt veel pijn gehad den heb een jaar niet kunnen zitten. Ik ben uiteindelijk bij een podotherapeut/ Musculoskeletale arts terecht gekomen en die heeft me binnen een paar behandelingen van m’n zenuw en spierpijnen afgeholpen. Tijdens de zwangerschap kreeg ik ook ineens weer zenuwpijn (maar dan aan de andere kant). Keer daar geweest en daarna was het binnen 2 weken weer weg! Mocht je nog klachten hebben en een naam willen… stuur me n berichtje!

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad en ook de tip voor dry needling gekregen. Ik had zoveel pijn dat ik al een maand nauwelijks sliep. In eerste instantie kreeg ik ook reacties over dry needling dat je dat niet moet willen in je zwangerschap, maar in overleg met de verloskundige heeft die gewoon een go gegeven. Ze gaf aan dat het meer afgeraden wordt omdat er te weinig onderzoek naar gedaan is. Ik heb het dus gewoon gedaan (met 32 weken), heb er heel veel baat bij gehad want ik slaap weer en kan weer lopen. Ik heb geen bijwerkingen met betrekking tot de zwangerschap. Het is het overwegen waard! :)

2 jaar geleden

Ik heb hier ook eens in de zoveel tijd last van. Ben pas bij de osteopaat geweest en dat was een verademing kan ik je vertellen!

2 jaar geleden

Reactie op Lietje94

Ik heb hier ook eens in de zoveel tijd last van. Ben pas bij de osteopaat g ...
Ja die ga ik morgen ook eens bellen, hoop dat ze snel plek heeft

2 jaar geleden

Klinkt voor mij als zwangerschapsischias, ik ga iedere week naar de chiropractor daarvoor en dat helpt enorm! Sterkte!