16 Reacties

vorig jaar

Watermeloen pitjes zijn juist gezond

vorig jaar

Ik geef hem altijd de stukken waar al bijna geen pitten in zitten, meestal zitten die bij de rand. De paar pitjes die er wel zijn haal ik er dan uit.

vorig jaar

Mijn baby eet stukken watermeloen gewoon met pitten en al, dus lijkt me prima als je ze voor een (gepureerd?) hapje er ook gewoon in laat zitten. Mijn peuter zit echter wel altijd te miepen over die pitten, dus voor hem pulk ik ze er wel eens uit. Vreselijk werk inderdaad 🤣

vorig jaar

Hier eet hij watermeloen stukjes met pit.

vorig jaar

Ik geef watermeloen incl pitten. Als hij ze niet wil vist hij ze er zelf maar uit 🤣 Heb ook watermeloen op stokjes ingevroren als "ijsje" en dat fietst er hier ook in. Met het nodige miepen want ja brainfreeze 🤣 maar ook daar zitten de pitjes gewoon in dus lekker laten zitten dan 🤭

vorig jaar

Hebben jullie kindjes allemaal tandjes? Ik vind watermeloen nog zo hard voor als je geen tanden hebt. Ze stikte laatst in een stukje en toen durfde ik niet meer te geven

vorig jaar

Reactie op Lynnnnnn

Hebben jullie kindjes allemaal tandjes? Ik vind watermeloen nog zo hard voo ...
Hier 2 tandjes.. ik vind het ook spannend allemaal

vorig jaar

Dit is wat chatgtp zegt hierover 😊

vorig jaar

Reactie op Lynnnnnn

Ze kunnen ook kauwen zonder tanden 😊

vorig jaar

Reactie op Lynnnnnn

Nope nog geen tandjes te bekennen maar hij eet zo goed als alles met ons mee, ook kip bijv. Hij kauwt met zn kaken en zevert net zo lang tot hij het kan door slikken 🤷‍♀️

vorig jaar

Reactie op Lynnnnnn

In principle kunnen ze met hun tandvlees goed bijten en kauwen. Die van eet allerlei groenten en fruit vers en bijt echt hele stukken ervan af, geen tandjes hier nog.

vorig jaar

Reactie op Jool88

Dit is wat chatgtp zegt hierover 😊
Solid starts raad ook aan om pitjes te verwijderen.

vorig jaar

Reactie op Lynnnnnn

Stikte (zonder geluid en wordt blauw) ze ook echt of was ze aan het kokhalzen (met veel geluid vooral)? Ik heb gelezen dat dat watermeloen door zijn textuur veel hoesten en kokhalzen kan veroorzaken. Kokhalzen is prima en goed (dat voorkomt juist stikken en ze hebben sterke kokhals reflexen), daar ontkom je niet aan. Maar ik snap dat het spannend is.

vorig jaar

Ik heb het zo gedaan 😊 ik heb alle pitjes er tussenuit kunnen vissen! Vind ik zelf wel een fijner idee

vorig jaar

Mijn kind eet gewoon watermeloen stukjes en dan zit er soms een pitje in 😅 Hij heeft 0 tanden en is 9 maanden. ChatGPT is overigens op geen enkele manier een betrouwbare bron 😅

vorig jaar

Hier geen tandjes. Sabbelt op de watermeloen en slikt daarna door (inclusief pitjes).