12 Reacties

3 weken geleden

Ik raak er zelf echt overprikkeld en geïrriteerd van merk ik. En blijf eigenlijk voortaan het liefste thuis met haar of bij vertrouwde mensen zoals m’n ouders of goede vriendinnen.

3 weken geleden

Ons zoontje praat ook nog steeds niet. En heeft ook vaak driftbuien waarbij ik het idee heb dat hij wel iets duidelijk zou willen maken, maar het gewoon nog niet kan. Is voor die kleintjes ook heel frustrerend natuurlijk. Ik lees vaak dat het beter gaat naarmate ze beter gaan praten, maarja wanneer is dat😏.

3 weken geleden

Ons zoontje is ook 2 en praat ook niet veel. Wat bij hem wel vaak helpt is dat we zeggen laat maar zien wat je bedoeld. Vaak komen we er dan wel uit wat die wilt. Voor zo'n kleintje is het ook frustratie dat het zich niet kan uit in woorden. Of niet begrepen wordt. Hier word het geuit met schreeuwen en boos worden. Gelukkig kunnen we hem gauw uit de boosheid halen. Zo'n kleintje wil duidelijkheid alles benoemen wat je gaat doen en hem/haar erin betrekken. En niet zomaar ergens weg pakken als ze hun eigen plan hebben. Ze gaan hun eigen mening nu ook ontwikkelingen. Gebeurd heel veel in zo'n kinderbrein. Ondanks dat het een pitte tijd is wel genieten met je kleintje en vooral opuit gaan leid ook af

3 weken geleden

Reactie op Yagir

Ons zoontje praat ook nog steeds niet. En heeft ook vaak driftbuien waarbij ...
Ja indd wanneer.. ik ga toch haar gehoor na laten kijken. Ze had ook vocht achter haar trommelvlies zitten

2 weken geleden

Onze dochter die praat wel heel veel maar ze gilt d'r laatste tijd bij alles wat niet lukt of wat niet gaat zoals ze wil.. Ze rent ook weg, zegt op alles nee. Alles is een gevecht. Het is denk ik echt de leeftijd... Hoop dat we er snel door zijn want jeetje wat kost dit iedere dag veeeeeel energie 🫩

2 weken geleden

Hier een dochter van 2 die ook ontzettend pittig is. Ze praat heel veel en maakt hier ook gebruik van door precies te zeggen wat ze wel en vooral niét wil. Alles is ook stout tegenwoordig: stoute mama, stoute school, stoute fiets (?). Ze wil de gekste dingen: broodje eten onder de tafel, allerlei speelgoed mee naar bed, met blote benen naar buiten. Ik moet er vaak stiekem ook wel weer om lachen.. het is een fase die voorbij gaat maar ik moet wel zeggen dat ik 's avonds blij ben als ik met mn theetje op de bank zit. In alle rust. 🫢

vorige week

Vind het ook heel pittig! Onze dochter luistert momenteel heel slecht. Haar nee is nee en blijft nee. Ze kan ook best goed praten, maar de dingen die ze soms zegt.. ‘Jij mag niet met mij praten’, ‘je mag niet met mij bemoeien.’ Probeer echt me in te beelden dat het een fase is..

Reactie op maria94

Vind het ook heel pittig! Onze dochter luistert momenteel heel slecht. Haar ...
Oh haha heel erg, maar ik geniet van zulke zelfstandigheid 🙊 Hier krijg ik ook een ‘Nee, mama ga weg’, Nee, laat me met rust’😂 Ik vind het feit dat zo’n klein kind zulke duidelijke grenzen stelt geweldig. Ik zeg dan vaak ook, oké, ik laat je met rust. Mijn ervaring is dat hij dat juist waardeert en sneller naar me toetrekt. Voor de rest, ja, die oren doen het vaak zeker niet😂 maar ik geloof dat dat pas beter is wanneer ze 25 zijn ofzo haha. Maar haha rust, nee dat bestaat niet

vorige week

Hier ook pittig maar meer omdar hij de papa fase heeft bereikt. Ook al ben ik altijd degene die papa moet zeggen dat zijn zoon om hem vraagt 🙄 Alles is papa papa papa En ik geef ook nog steeds bv op verzoek, wat het voor mij nog lastiger maakt want hij wil alleen maar papa. Ergens denk ik dat het mn eigen schuld is, ik heb ze allebei gepusht om meer aan elkaar te vragen ipv altijd maar aan mij, mijn man doet bijv de meeste luiers als hij thuis is en de dutjes (naast ochtend en avond ritueel). Maar met spelen moet ik hem altijd van die telefoon af trekken. Tja erg moeilijk, ik heb het er erg moeilijk mee en eigenlijk niemand om mee te delen. Maarja, ook dit gaat over 🤷‍♀️

4 dagen geleden

Meer kinderen die slecht kunnen spelen soms met andere kinderen? Onze dame met veel temperament kan soms best hardhandig zijn tegeb andere kinderen. lees:onaardig, duwen, trekken ect. Iemand daar de gouden tip voor?

2 dagen geleden

Reactie op LisaT1998

Hier een dochter van 2 die ook ontzettend pittig is. Ze praat heel veel en ...
Hier exa t hetzelfde. Verbaal gaat het goed, maar man wat een pittig karakter. Bij ons zoontje kwam dit pas wat meer toen hij bijna 3 was.

gisteren

Hier is het momenteel heel moeilijk om zichzelf te vermaken. Zelf spelen ho maar alleen is mama mama. Waar die normaal heerlijk buiten ging spelen wil die nu helemaal niks. Ohja en eten is ook drama herkenbaar?