16 Reacties

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat je doel is van zo’n buikband dragen?

2 jaar geleden

Reactie op maria94

Mag ik vragen wat je doel is van zo’n buikband dragen?
Ze zeggen dat het herstel van je buikspieren sneller gaat en je sneller weer in shape bent. Lijkt mij het proberen wel waard ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Lin.

Ze zeggen dat het herstel van je buikspieren sneller gaat en je sneller wee ...
Ah oké, ben benieuwd naar mensen met ervaring hiermee dan!

2 jaar geleden

Ik zit hier ook over te denken… het Lijkt me alleen zo warm en oncomfortabel met zitten.. ben ook benieuwd

2 jaar geleden

Toevallig zei de oma van mn partner gisteren dat vroeger een band verplicht was na de bevalling, maar dat dit bij haar laatste zwangerschap was veranderd en juist absoluut niet meer mocht omdat vrouwen dan niet meer de juiste spieren trainden en een deel van de spieren lui wordt waardoor je na lang dragen niet meer zonder kan zonder dat je pijn krijgt in je lijf. Bovenstaand is wijsheid van 50 jaar terug, dus het zal vast niet meer actueel zijn, maar de theorie dat door ondersteuning van een band zorgt voor luie spieren en daardoor verkeerd bewegen, vind ik wel nog steeds een acceptabel argument. Ik zou zelf nooit een band dragen maar ik heb ook niet de ambitie om het lijf van een topmodel te krijgen na de bevalling

VRIEND

2 jaar geleden

Mij werd het afgeraden

2 jaar geleden

Reactie op Oktomom

Toevallig zei de oma van mn partner gisteren dat vroeger een band verplicht ...
Ik heb voor een tijd terug ook een band gedragen omdat ik door m'n rug gegaan was. Die mocht ik ook maar even om vanwege de spieren. En dat merk je echt. Het was heel verslavend om hem langer dan mocht om te doen, want je voelt zelf niet veel meer waardoor je makkelijker beweegt. Nadat hij af mocht merkte ik juist dat ik minder spiermassa had en ook spierpijn kreeg. Misschien niet helemaal te vergelijken met een zwangerschap, maar pas wel goed op ze zijn enorm verslavend om te dragen

2 jaar geleden

Bekkenband raadde mijn fysio ook af want dit verslapt je spieren. Even kan je het gebruiken ter ondersteuning en verlichting maar niet te lang. Dus dat zal hetzelfde gelden voor hier. Je hebt van die speciale verpakkingsmassages weet niet precies hoe die heten maar voor na je bevalling en het effect dat je wil. Die zou ik dan eerder aanraden voor je lichaam dan dit. Want dit zorgt voor het omgekeerde effect lijkt het.

2 jaar geleden

Buikbinding wordt het genoemd!

2 jaar geleden

Herstel van buikspieren gaat zeker niet sneller met zo’n band, pure marketing. Je kan beter focussen op meteen einde van de kraamweek heel rustig weer wat actief worden, bekkenbodem trainen en ‘oefeningen’ doen om diastase te verminderen. Bv lage buikademhaling, of liggend op rug met opgetrokken benen buik iets aanspannen en dan 1 voet optillen, op handen en knieën buik rustig aanspannen, bruggetje maken (klein beginnen!!!) etc. Daarnaast elke dag het wandelen langzaam aan opbouwen. Voldoende rust ook pakken om te herstellen, goed gezond eten en voldoende water drinken om overtallig vocht af te drijven (eventueel met uitgeknepen citroen erin). Maar zou m’n geld ergens anders aan uitgeven. Goede bekkenbodem check bv.

2 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb het wel zien gebeuren in videos over chinese confinement. Dus in andere culturen wordt het nog wel gedaan🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Lin.

Ze zeggen dat het herstel van je buikspieren sneller gaat en je sneller wee ...
Hoe dan? Het enige wat het doet is stevigheid geven. Hierdoor hoeven je buikspieren juist NIET aangespannen te worden en dus herstellen ze juist minder snel. Ik zou t nooit gebruiken.

2 jaar geleden

Het helpt de spieren idd niet sterker te worden. De huid kan het wel helpen terug te veren heb ik het idee. Maar misschien is wat corrigerend ondergoed dan ook voldoende. Ik ga er zelf dit keer wel wat mee experimenteren. De vorige keer vond ik dat m’n buik in de eerste dagen mooi slonk en toen stond het stil. (Vanaf de buitenkant gezien dan iig) de buikspieren zullen vast wel nog meer hersteld zijn maar bleef een beetje hangen en misschien wat vocht er in. (Keizersnede gehad) Ik ben nooit slank geweest en hoef geen mini taille maar om iets minder een hangend buikje daar vooraan te houden ga ik dit keer de boel wel wat meer helpen, en uitproberen wat prettig is uiteraard. Ik heb deze band gehaald die je om je heen wikkelt en zo strak of los kunt doen als je zelf zou willen. En ik ben een beetje aan het rond kijken naar wat corrigerende onderbroekjes.

2 jaar geleden

Ik laat een doula langskomen om me te binden met een doek zoveel dagen na de bevalling. Lijkt me beter dan zo een waisttrainer. Die zijn meestal zo hard alsof je een kogel vrije vest aan hebt. 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap na keizersnede 9 maand nodig gehad om weer 'mezelf' te worden en krijg nu weer een keizersnede. Ik ga er gewoon vanuit weer 9 maand nodig te hebben 😅 maar dit is natuurlijk niet wat TS vraagt 🙈 vind de foto van de advertentie alleen niet passen bij een product die dient voor vrouwen die net bevallen zijn.