11 Reacties

2 maanden geleden

Ja hier ook, maar hij is fysiek wat sneller. Dus denk dat elk kindje op zn eigen tempo dingen leert :)

2 maanden geleden

Hier een fysiek snelle dochter, Papa komt er alleen maar uit wanneer ze zin heeft of onbewust 😅

2 maanden geleden

Hier ook, maar hij loopt al bijna dus ik denk dat de spraak later komt

2 maanden geleden

Same! Wel komt het met vlagen: weken heel de dag ‘kletsen’ en daarna is het ineens over. Hij kan overigens wel goed aangeven wat hij wil zonder woorden😊

2 maanden geleden

Mijn zoontje is 12,5 maanden oud en komt ook nog niet verder dan mamama en da 😅 komt vanzelf wel, je kleintje is echt nog heel jong. Volgens de norm begint het rond de 1-1,5 jaar dat ze beginnen met woordjes vormen

2 maanden geleden

Mijn zoontje is volgende week 1 en die zegt ook nog niet echt woorden. Ja, af en toe komt er "eten" uit 😂 Dat was dan ook zijn eerste woordje, toen hij 8 maanden was 😂

2 maanden geleden

Dit is volgens mij echt heel normaal. Meeste baby's zeggen hun eerste woordjes tussen 1 en 1,5 jaar.

2 maanden geleden

Hier hoor ik alleen maar: mmmmmammmmmmma. En verder hoop geklets en veel gegil😂😅

2 maanden geleden

Reactie op DaphneA

Hier hoor ik alleen maar: mmmmmammmmmmma. En verder hoop geklets en veel g ...
En hij is bijna 1. Dus ach. Op zijn maar

2 maanden geleden

Dat is echt nog heel vroeg ook voor woordjes. Onze dochter is nu 10 maanden, zegt wel eens iets maar vooral 'nazeggen'. Papa, mama en bah komen het meeste voor. Soms zegt ze ze ook uit zichzelf maar ik weet niet of ze ons dan ook wil, of dat het toeval is. Het komt echt vanzelf.

2 maanden geleden

Hier af en toe mamamama of papadada oid maar niet echt bewust heb ik het idee. Zo vertelt hij nl alles (+gillen) 🤣 Maar fysiek wel een snelle dus komt later wel 👌