6 Reacties

3 maanden geleden

Volgens mij is dit een lichte contactallergie. Mijn zoontje heeft het bij tomaat. Doet geen pijn heb ik de indruk en trekt inderdaad snel weg. Maar als je twijfelt, zou ik het even bij het cb vragen!

3 maanden geleden

Klinkt vervelend maar niet heel extreem en inderdaad als contactallergie. Mijn zoontje heeft dat ook regelmatig (en ook wel erger helaas). Krijgt hij vaker koemelk producten? Anders kan het ook de crème van de spinazie zijn misschien. Verder is vis volgens mij wel een meer voorkomende allergie. Betekent bij deze milde reactie volgens mij dat je het juist af en toe moet blijven aanbieden (maar ik ben geen expert dus vraag het vooral na als je twijfelt wat te doen!!).

3 maanden geleden

Allergische reacties ontstaan pas na meerdere keren iets gegeten te hebben dus het kan goed dat hij er de eerste keer geen last van heeft. Vis is een van de 14 allergenen die vermeld moeten worden op het etiket omdat ze vaak voorkomen. Allergische reacties zijn sowieso vaak op een eiwit in de voeding dus dan is het grote kans dat het de vis was. Als het een reactie op de spinazie was dan is er een grote kans dat het een stuk onschuldiger is. Dan is het namelijk vaak alleen wat jeuk of uitslag.. ik zou even met het consultatiebureau overleggen wat je het beste kan doen. Als je het opnieuw aanbiedt dan iig niet tegelijk dan kan je dingen uit gaan sluiten

3 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Allergische reacties ontstaan pas na meerdere keren iets gegeten te hebben ...
Oeps iets te kort door de bocht. Als er een reactie is op groente of fruit dan is het vaak een kruis reactie omdat er sprake is van andere allergie (hooikoorts bijv). Bepaalde stoffen in de groente en fruit lijken dan op het stofje waar je allergisch voor bent waardoor je lichaam ook daar op reageert maar dan minder heftig

3 maanden geleden

Onze dochter heeft dit bij koemelkproducten. Advies welke het cb mij gaf was eerst kijken waar het vandaan kwam (koemelk snel duidelijk want wat Griekse yoghurt en uitslag) en hierna het vermijden en na 1 a 2 maanden weer proberen of pas na het 1e jaar.

3 maanden geleden

Heb je kruiden gebruikt? Kan ook daardoor komen.