47 Reacties
5 maanden geleden
Herkenbaar! Althans, ik heb het idee vanaf vier maanden tot en met zes maanden alles achter elkaar kwam. Sinds anderhalve week even geen gebroken nachten meer, maar nu wel weer. Ook bijna 8 maanden (14-10). En dan naast springen en regressie ook nog de tandjes en twee keer ziek. Elk uur lijkt me wel heel pittig ja. Succes daar!! Wees maar mild voor jezelf overdag. Lat in huis lager en af en toe even lekker theetje voor jezelf oid.
5 maanden geleden
Pffff dit heb ik al vanaf dat ze 3 weken oud is ongeveer hou opppppp ook zooooo een slechte slaapster.. zowel overdag als s nachts. En iedereen die zegt het is een fase, het is een fase. Tot nu toe wel een errrrrg lange fase 😣
5 maanden geleden
Hier ook al sinds hij 3 maanden is drama met slapen zowel overdag als ‘s nachts.. soms gaat overdag wat beter en de avonden maar elke nacht elk uur-2 uur wakker 😳😳 heb al 7,5 maand niet langer dan 3 uur geslapen 🤣 ik heb gelezen dat het na 1,5 jaar vanzelf rustiger wordt dus dat is nog even doorzetten 😩 maar we doen het voor een goed doel 💕🥰
5 maanden geleden
Ooh ja heel herkenbaar! De goede nachten zijn op 1 hand te tellen sinds het nieuwe jaar ongeveer, elke 2u of elk uur wakker, ik ging gister samen met haar slapen rond 19:30 en was totaal uitgeslapen toen ze de eerste keer ‘pas’ om 22:00 kwam 😂 dat was lang geleden dat ik zo lang achter elkaar had geslapen. Overdag gaat hier wel goed gelukkig, 2 lange dutjes. Maar de nachten komt ze gewoon niet door
5 maanden geleden
Reactie op JeNi88
Hoe doen jullie dat met de ochtend slaapjes. Laten jullie ze bijslapen of w ...
Haha I wish dat ze een uur of langer zou slapen 😂 persoonlijk zou ik haar laten slapen
5 maanden geleden
Reactie op estherm1991
Haha I wish dat ze een uur of langer zou slapen 😂 persoonlijk zou ik haar ...
Ik laat haar ook slapen! Alleen bij langer dan 2.5 uur doe ik de deur open/ ga geluid maken en dan wordt ze meestal wakker, en zo zorg ik dat ze in totaal niet meer dan 3.5 a 4 u slaapt overdag zodat er hopelijk nog wat over is voor ‘s nachts
5 maanden geleden
Reactie op JeNi88
Hoe doen jullie dat met de ochtend slaapjes. Laten jullie ze bijslapen of w ...
Hier niet. Voorheen maakte ik haar na een uurtje wakker, nu 45 minuten. Als ik dat niet doe, slaapt ze haar middagdutje ‘maar’ een uurtje. Als ik haar wel wakker maakt, slaapt ze tijdens haar middagdut zo’n 1:45/2:00 uur. Voor ons werkt dit fijn, maar dat moet je zelf maar eens proberen!😊
5 maanden geleden
Omg hoe ik dit lees barst ik gewoon (eindelijk) uit in tranen.. hier hetzelfde, zoontje van 8maanden en precies hetzelfde nu net weet een rot nacht achter de rug.. ben echt op en zit zelfs even thuis omdat van alles echt even teveel is😮💨 ik dacht echt eventjes dat ik iets niet goed deed.. en dit heb ik echt niet gauw! Hopelijk gaan we snel weet naar de oude slaapritme..poh wat is dit een pittige fase zeg🥹
5 maanden geleden
Poooohh houd het ook nog een keer op 😅 we zouden pas net in de sprong moeten zitten en ik word nu alweer gek. Net als we weer een paar dagen denken ja het gaat wat beter, hij speelt weer lekker zelf, het slapen gaat wat minder moeizaam… BAM gaan we weer..
5 maanden geleden
Reactie op ssssc__#
Omg hoe ik dit lees barst ik gewoon (eindelijk) uit in tranen.. hier hetzel ...
Had precies hetzelfde deze week. Helemaal in tranen, “gelukkig” heb ik vakantie maar de twijfel sloeg ook enorm toe. Uit wanhoop cb even gebeld en vind het fijn hier met elkaar het er even over te hebben. Je word toch ook wat onzeker. Succes lieve mama, en huilen is goed en lekker. We zijn naast mama ook nog gewoon een eigen individu die best mag knappen. Het is pittig!
5 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Poooohh houd het ook nog een keer op 😅 we zouden pas net in de sprong moet ...
Jep vooral dat BAM😅 Je denkt er aardig door te zijn en dan is er weer zo’n dag/nacht… Hier volgens mij ook een soort verlatingsangst erbij. Wij kunnen niet eens meer een stap naar links doen of er word gemopperd🤓bij jullie ook?
5 maanden geleden
Reactie op JeNi88
Jep vooral dat BAM😅 Je denkt er aardig door te zijn en dan is er weer zo’n ...
Ja gewoon huilen zelfs haha.. als ik hem al neer aan het leggen ben begint het vaak al 😩 dus nagenoeg de hele dag op de arm en nu maar samen op de bank..
5 maanden geleden
Hier sinds 3 nachten ook weer veel wakker. Tegelijk begint hij enorm te tijgeren en wil hij zijn hapjes niet meer. Ik gok inderdaad maar op de sprong/regressie.
Mag ik vragen hoe jij de nachtfles eraf hebt gekregen? En wat doe je dan nu om te troosten? Fles met melk of water is het enige wat mijn zoontje rustig maakt ‘s nachts…
Tijd voor jezelf nemen als het even kan en op tijd naar bed is het enige wat ik kan adviseren om het vol te houden 😘 you’ve got it!
5 maanden geleden
Reactie op yousofine
Hier sinds 3 nachten ook weer veel wakker. Tegelijk begint hij enorm te tij ...
Hier ook inderdaad tijgeren, afstandsbediening is ook niet meer veilig. Laten we van de sprong/regressie uit gaan😅
Wij hadden hetzelfde. Alleen een fles maakte haar rustig en viel ze al vrij snel weer in slaap. Wij zijn begonnen met geven van 150 water + 3 schep. Dat 3 dagen en toen verlaagd naar 90 met 1 schep. Dat “accepteerde” ze 2 dagen en toen nam ze geen slok meer. Alsof ze dacht, bah.. Al met al duurde het een dikke week. Per kindje is dat natuurlijk verschillend hoe ze het oppakken. Bij onze dochter was het echt een gewenning geworden. Dat merkte we toen we de fles er eerder uit deden dan dat hij leeg was. Toen hebben we nachten water gegeven en daar nam ze een paar slokjes van. Troosten doen we met de speen een knuffel met doekje eraan (over haar hoofd) en als we merkte dat ze overstuur raakte toch even uit bed halen en knuffelen en speen weer in. 😊 Afkloppen maar tot nu gaat dat goed.
Douchen en zo naar bed, dat is denk ik de beste tip waar we ons aan moeten houden. Het word absoluut beter maar echt .. we kunnen het! Benieuwd hoe het allemaal gaat met iedereen als we elkaar weer spreken over een paar weken hier! 😘
5 maanden geleden
Hier 7 maanden getobd met slapen. Nu net een week sliep hij echt goed. Zelfstandig in slaap vallen, hele nacht doorslapen. We dachten echt iets doorbroken te hebben.
Sinds afgelopen weekend is de ellende begonnen.. hij is me gaan bijten tijdens de borstvoedingen en nu krijgt hij flessen afgekolfd. Ik ben nu al helemaal gesloopt van het kolven en fles geven en alsnog geen blije baby. Nu ook sinds 22.30 weer bezig om hem slapend te krijgen. Fles erin, helpt niks.. 😰
Zou zo graag willen dat ie weer bij mij dronk. Dan werd hij veel slaperiger en kon ik hem weer wegleggen.