12 Reacties
2 maanden geleden
Ik denk dat jij harder moet worden en je vriend zich minder druk moet maken. Ik vind dat mensen best van te voren even kunnen laten weten dat ze langs willen komen, maar ik vind ook dat als er dan extra personen mee gaat dit geen probleem moet zijn.
Ik zou dus ergens een middenweg proberen te vinden, bijvoorbeeld: jij duidelijk aangeven dat jullie graag willen dat er van te voren aangegeven word dat ze langs willen komen, en hij accepteren dat er ook wel eens meer/andere mensen mee komen.
2 maanden geleden
Tja ik snap het van beide kanten wel, t is ook lastig soms met familie 😅, maar t is natuurlijk wel zo dat jij en je vriend nu samen zijn en je familie buiten jullie staan, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou kunnen vragen waarom hij dat graag heeft om hem te begrijpen. Wij hebben zelf ook veel trammelant gehad met familie, maar op een gegeven moment moet je loslaten dat je iedereen moet pleasen. En geloof me dat is zo lastig! Ik struggle daar nog steeds mee. Ik ben enig kind en wil mn ouders ook vaak pleasen, wat soms ten koste gaat van de vrede tussen mij en mn man. Maar jullie relatie komt altijd op 1 en familie staat daarna. Uiteindelijk aan het eind van de dag moeten jullie twee het gezellig hebben en straks samen met jullie dochter.
Hopelijk heb je er wat aan, je mag me altijd een berichtje sturen hoor 😉
2 maanden geleden
Heyy girl,
Mijn man denkt ook een beetje als je vriend omdat hij zo is opgevoed. Ik ben ook wel vrij opgevoed. Maar ik snap je vriend wel. Je moet wat harder worden en je familie gewoon duidelijk maken dat ze van te voren laten weten wanneer ze komen en natuurlijk moet het geen probleem zijn of je zusje gelijk meekomt.
Je creëert echt geen verkeerd beeld over je vriend omdat hij er anders over denkt.
Je ouders dienen daar respect voor te hebben. That’s it 🩷
Je kan niet iedereen tevreden houden. Het is nu jij en je partner en niet jij en je ouders. Laat dit niet tussen jullie inkomen.
Love 🩷
2 maanden geleden
Reactie op celinefrederique
Tja ik snap het van beide kanten wel, t is ook lastig soms met familie 😅, ...
Precies😅 Wij moeten het samen doen maar toch voelt het alsof ik blokkeer en hem telkens sus in de hoop dat hij er niet meer over begint… Hij wil bijvoorbeeld ook geen schoenen in huis vanwege die kleine, maar dat durf ik ook niet bij visite aan te geven, schaam mij dan rot omdat ik het zelf normaal gesproken niet zou doen. 🙈
2 maanden geleden
Hé, persoonlijk zou ik mer je vriend in gesprek gaan en aangeven dat het misschien goed is dat hij zelf bij jouw familie aangeeft dat hij het minder pretrig vind om onaangekondigd bezoek te ontvangen omdat hij dit niet gewend is. Als je familie gewoon chill met hem is dan kunnen ze dat vast ontvangen. Wanneer jij dit voor hem gaat zeggen dan weten ze sws dat dit niet van jou komt en ontstaat er zo'n rare sfeer, terwijl ik me best kan inbeelden als je vriend dit gewoon netjes uitlegt je familie dit wel kan ontvangen. Maar ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk. Andere optie is om t samen eens bespreekbaar te maken als jullie bij je familie zijn. Niet zwaar maar gewoon duidelijk: wensen en grenzen.
2 maanden geleden
Reactie op Meesx
Dat is inderdaad ook nog een goed idee, heb dit een beetje afgehouden omdat ...
Hoi mama!
Snap dat je het erg lastig vind maar ik denk juist nu je net mama bent dat dit het begin kan zijn van je grenzen meer durven aangeven en schaamte voorbijgaan. Want er gaan nog heeeel veel meer andere (grotere) scenarios komen waarin jij als mama leeuwin voor je gezin moet opkomen.
Als je vriend geen probleem ermee heeft om het zelf aan te kaarten dan wellicht maar ik vind het eerlijk juist wel aan jou om je familie aan te spreken 🤷🏽♀️ want het is niet meer “mn vriend vind dit” het is nu “wij vinden dit…” als een gezin ben je nu 1 front die uiteraard wel in overleg en compromissen meningen vormt. Toen bij ons de kleine net geboren was moest mijn vriend zijn fam aanspreken over schoenen uit, handen wassen en baby niet kussen en ik deed het naar mijn familie (en vrienden) toe. Ik vind het nl niet netjes als ik zijn moeder moet vertellen hoe en wat en ook denk ik dat ze het van dr eigen zoon beter zou accepteren. Dingen zoals schoenen uit waarin je vriend oog heeft op het welzijn van je kind dan gaat bij ons dat welzijn altijd boven “vind het niet erg” zo troeven we elkaar af bij wijze van hahaha en echt hoor voel geen schaamte eerlijk gezegd vind ik het common sense schoenen uit bij mensen thuis of in ieder geval zelf vragen al of ik ze uit moet doen maar met een baby is een no brainer! En men zou daar echt niet raar van moeten opkijken dat je het vraagt, zelfs elke klusser die ik over de vloer heb gehad vroeg me of het moest…is gewoon beleefd! Dus geen schaamte maar meer schijt hebben aan wat anderen denken 😂 het is jullie domein waar veiligheid gewaarborgd wordt voor jezelf, harmonie van je gezin en natuurlijk je mini.
2 maanden geleden
Reactie op SLIBI
Hoi mama!
Snap dat je het erg lastig vind maar ik denk juist nu je net mam ...
Sluit mij hier volledig bij aan!
Daarnaast vinden de meeste families het makkelijker om iets van hun eigen kind te accepteren dan van schoonzoon/dochter.
2 maanden geleden
Reactie op Meesx
Precies😅 Wij moeten het samen doen maar toch voelt het alsof ik blokkeer e ...
Ja snap ik, maar t is natuurlijk helemaal niet zo gek om je schoenen uit te doen, in sommige culturen is het zelfs helemaal normaal. En als reden dat als je baby kruipt over de grond neem ik aan dat iedereen dat wel snapt. En het is jullie huis, bezoek zou dat gewoon moeten respecteren.
2 maanden geleden
Ik snap het wel dat dit lastig is om van je familie te vragen als je het zelf eigenlijk niet zo erg vindt. Mijn familie doet het ook en ze nemen dan mijn zus of ook de hond ongevraagd/ongepland mee. We maken er geen punt van omdat er andere zaken zijn die we belangrijker vinden om wel een punt van te maken (zoals schoenen uit bijvoorbeeld, de hond in de tuin laten als de poetshulp net die dag geweest is of niet meer op bezoek komen als het 10 minuten voor bedtijd is). Een tip die ik eens kreeg is om samen eens na te denken wat de dingen zijn die voor jullie beiden écht belangrijk zijn en die aan te houden, andere dingen dan even te aanvaarden zoals het is. Je kan er letterlijk lijstjes van maken (echt belangrijk, wat vervelend, maar nog ok). Je kan immers niet over alles tegelijk mensen rondom je proberen bijsturen want dan krijg je wrevel. Misschien vinden jullie als jullie het zo eens samen bekijken wel de dingen die er écht toe doen samen en voel je je ook weer meer verbonden met elkaar.
2 maanden geleden
Lastig. Ik begrijp je man overigens wel, want ik heb nooit van spontane bezoekers gedaan, laat staan nu met een kind.
Voor jou is het alleen lastig, omdat jij het geen probleem vindt. Ik denk dat je het wel eerlijk zou moeten kunnen delen met je familie dat je man het niet prettig vindt dat er iemand spontaan op bezoek komt... Het is namelijk niet raar om het van tevoren even aan te geven met een berichtje of iets dergelijke. Iedereen is daar anders in en als gasten moet je dit wel respecteren.