Hee! Ik ben benieuwd naar jullie reactie want in mijn omgeving wil ik hier niet over praten omdat ik geen verkeerd beeld wil creëren van mijn vriend. Met de komst van onze dochter valt het ineens op dat wij op bepaalde vlakken verschillen. Ik ben heel vrij opgegroeid, waarbij zo nu en dan spontane bezoekjes bijvoorbeeld normaal zijn (onder ouders en zussen), maar mijn vriend wil dat ze van te voren aan geven als ze langs willen komen. Soms komen mijn ouders (gepland) op bezoek en dan ineens komt ook een van mijn zusjes mee. Mijn issue is dat ik mijn vriend ergens begrijp, maar het niet durf aan te geven bij mijn familie omdat ik ze niet wil teleurstellen, ook weten ze dondersgoed dat het niet van mij komt en ik wil niet dat ze raar opkijken naar mijn vriend. Laatst heb ik het een keer aangegeven waarna er een groot ding van werd gemaakt en vervolgens komt m’n zusje alsnog langs zonder appje oid. Ik ben heel makkelijk en leg het snel naast mij neer maar m’n vriend voelt zich niet serieus genomen door mij. Moet ik harder worden en mijn partner steunen of moet hij (hard gezegd) niet zo moeilijk doen?
Het lijkt wel als of ik geen grenzen durf aan te geven en daardoor op meerdere vlakken steeds meer bots met m’n vriend. Ik ben gewoon bang dat mijn familie gaat denken dat ik en m’n vriend moeilijke personen zijn, wil graag iedereen tevreden houden maar het lukt niet. Voel mij zo rot omdat het voelt alsof ik mijn familie telkens steun en dat mijn vriend er alleen voor staat. Benieuwd naar jullie mening hierover, in alle eerlijkheid..