17 Reacties
21 dagen geleden
Yes, hier ook! Ze is van 6/10 en eigenlijk sinds haar verjaardag rommelt het. Eerst paar nachten moeilijk, daarna de dutjes waarbij eentje wel goed ging en de ander niet. Soms slaapt ze dan wel een tweede dutje na heel veel moeite en soms weigert ze het compleet. We bewegen nu maar met haar mee, maar voor de overzichtelijkheid zou het fijn zijn als het wat gestructureerder gaat haha.
21 dagen geleden
2-3-4 ritme ging hier ook even lange tijd goed. Ook lekker tussen 7.00-19.00, was zo fijn en ik kon lekker dingen plannen haha! Een maand(?) geleden ongeveer ging het niet meer, voor geen meter.
Nu doet hij 3 - 3/3,5 - 3/4 en dit werkt wel. Het was wel even zoeken. Het verschuift nu soms wel allemaal, vooral als hij om 8.00 pas wakker wordt. Dan gaat hij dus pas rond 11u weer slapen. Als hij dan lang slaapt, valt dus zijn tweede dutje pas aan het eind van de middag (tot max 17u, dan maak ik hem wakker). Dan gaat hij dus ook later naar bed 's avonds dan 19.00, maar hij is nu wel goed te pas, slaapt goed en ook lange dutjes. Op die dagen gaat hij dan tussen 20.00-21.00 naar bed. 😊
Vandaag was hij 6.30 wakker, ging 9.30 naar bed (sliep 9.40) tot 10.10 (niet zo lang dus vandaag). Ging vanmiddag om 13.50 naar bed en slaapt nu om 15.50 nog steeds. Weg je hele middag, maar hij krijgt wel voldoende slaap en is vrolijk 🥰
Afgelopen twee dagen op de opvang maar 1 dutje gedaan, tussen de middag. Dan gaat hij 18.00/18.15 naar bed en is dan ook echt op. Liever heb ik ons ritme, hij heeft het nodig 🤭🫣
21 dagen geleden
Reactie op WifeyDP_
2-3-4 ritme ging hier ook even lange tijd goed. Ook lekker tussen 7.00-19.0 ...
Dit is dan niet mijn topic maar wat fijn je berichtje haha. Hoe wist je dat zijn wakkertijd langer moesten en niet hij bijvoorbeeld in een slaapregressie zat? Gewoon proberen? Ik lees overal dat 2e wakkertijd niet langer dan 3uur mag zijn dus ik ben bang dat ik het probleem groter maak als ik dat doe maar slaat misschien nergens op haha
21 dagen geleden
Hier ook net een week 1 en het hele ritme is zoek! Dutjes overdag moeilijk en ene dag kort, de andere dag lang. Komen steeds niet uit met z’n bedtijd (wisselend tussen 18:00 en 19:00) waardoor de ochtenden vroeg (05:00-05:30) en rommelig zijn. 😵💫
Oh en vaak wakker ‘s nachts!
Weet ook echt niet meer waar ik het zoeken moet 🫠
21 dagen geleden
Reactie op WifeyDP_
2-3-4 ritme ging hier ook even lange tijd goed. Ook lekker tussen 7.00-19.0 ...
Wij hebben precies hetzelfde! En zijn van het 2-3-4 ritme naar 3-3,5-4 gegaan, maar helaas hier wel nog een vroege vogel😢
21 dagen geleden
Reactie op Grootbroodjexxx
Wij hebben precies hetzelfde! En zijn van het 2-3-4 ritme naar 3-3,5-4 gega ...
Fijn dat het werkt! 😃 Hier de laatste twee dagen ook weer 6.30 ipv 07.30/8.00 (de klok verplaatsing misschien?)! Maar goed, nog prima. Het is een poos geleden ook eens een tijd 05.15/05.30 geweest 🫣Vlak voordat zijn derde slaapje eraf ging
21 dagen geleden
Reactie op KW95
Dit is dan niet mijn topic maar wat fijn je berichtje haha. Hoe wist je dat ...
Oohh dat was ik nog niet tegengekomen... Waarom zou dat zijn?
Extra goed op zijn slaap signalen gelet en inderdaad gewoon maar proberen, daarom was het ook eventjes zoeken en niet van de ene op de andere dag. Gaat nu al een week of 2 prima (afkloppen haha).
21 dagen geleden
Hier een meisje van 4/10 precies hetzelfde. Mega strijd met dutjes. Waardoor ik 2x eindig met de wagen om de slaap af te dwingen. Zelfs in de wagen nog weigeren en af en toe geen succes.
Nachten standaard paar uur wakker en wij geen idee wat ze dan nodig heeft om weer in slaap te vallen. 🫠
Soms een broodje
Soms een mini nachtfles
Soms tussenin
Of alleen troost
Hopelijk gaat dit snel voorbij
19 dagen geleden
Die van mij is van 5-10. Sindsdien drama met naar bed gaan. Overdag slaapt ie nu vaak 1x, varieert van 1,1,5-2 uur. In de avond naar bed brengen ook grote drama, krijsen niet willen slapen, speen uit bed gooien. Weet t ff niet meer haha!
19 dagen geleden
Reactie op baby202192
Die van mij is van 5-10. Sindsdien drama met naar bed gaan. Overdag slaapt ...
Hier ook van 5-10 en de dagen dat hij naar de opvang gaat en 1 dutje krijgt (vaak van 1,5 uur)is het 's avonds ook drama. Dan gaat hij gelijk om 18.00 naar bed en eten we wat eerder, hoe langer we wachten hoe meer drama. Thuis werkt 3-3/3,5-4 ritme erg goed, lange dutjes en vrolijk ventje, makkelijk slapen. Je zou het eens kunnen proberen. Ook al oogt hij/zij niet echt moe na 3 uur, gewoon in bedje leggen en kijken wat er gebeurt, zou mijn tip zijn ☺️
17 dagen geleden
Heel herkenbaar ja!!
Hier ook geweest, nu en ook bij de oudste gehad. Duurde al met al een maandje. Daarna gewoon strak 2/3-3-4u ritme weer en dus ook 2 dutjes tot zeker zo’n 1,5 jaar.
Even volhouden allemaal, niet te veel veranderen en soms maar gewoon accepteren en met 45 min niet slapen uit bed halen, door naar volgende ronde. Ook extra voeden/fles geven snachts tijdje gedaan, alles van 1 op andere dag niet meer nodig gehad. Nu gewoon weer aan het doorslapen.
Komt echt goed! Uiteraard medisch uitsluiten (oorontsteking, tandjes? Bepaalde voeding ect). Maar verder is mijn ervaring: gewoon een (hele vervelende) fase.