7 Reacties
3 maanden geleden
Yep, hier precies hetzelfde gehad! Luieruitslag icm klein schimmeltje.
Wij hebben 2x per dag (ochtend en avond) antischimmelcreme miconazolnitraat gesmeerd en daarnaast bij elke luierwissel zinkoxidesmeersel gesmeerd. Toen we dit niet consequent deden, werd het snel heel veel erger. Beiden bij de apotheek het goedkoopste te krijgen. Nu is bij onze dochter alles weg.
Tip van de opvang bij schimmel; als het over is, 2 weken door blijven smeren (We waren iets te vroeg gestopt).
3 maanden geleden
Hier ook ineens gisteren 🤷♀️
Ik heb er bepanthen wondzalf op gedaan, vanmorgen was het niet meer open maar nog wel rood. Dus toen bepanthen babyzalf erop. Hij klaagt nu niet meer, zal vast weer snel over zijn
3 maanden geleden
Hier ook sinds gisteren!! Alleen (gelukkig) niet in zulke mate. Ik lees even mee.
3 maanden geleden
Laatst had onze dochter dit ook. Vaak de luier verschonen en dan het liefst afspoelen of deppen met een hydrofiele doek. Niet wrijven dat doet zeer. Veel zinkzalk smeren, indien mogelijk aan de lucht zoveel mogelijk drogen en op advies van andere moeders hebben we hei wol aangeschaft. En dat laatste is echt een wondermiddel. Tussen luier 1 en 2 werd het al rustiger. De huid kan op die manier ademen en herstellen. Er zit daarnaast ook van nature lanoline in wat ook helend werkt.
MOD
3 maanden geleden
Hi!
Wat zielig voor je kleintje!
Ik heb de foto wel weggehaald. Het forum is een openbare plek op het internet en iedereen kan meekijken. Foto’s met geslachtsdelen of billen van kinderen halen we daarom weg, om te voorkomen dat mensen met slechte bedoelingen hiernaar op zoek gaan in onze community.
Liefs,
Micky