100 Reacties
2 jaar geleden
Geen ervaring met RS maar wel met kortademig. Als de neusvleugeltjes op en neer gaan is een alarmsignaal, net als snel ademen (vaker dan 60 keer per minuut) en inderdaad intrekken (het kuiltje tussen het sleutelbeen)
2 jaar geleden
Oh ik herken dit zo erg! Hier ook op en af constant verkouden en snotteren. Met de eerste het rs virus gehad, gelukkig geen opname maar t was echt vreselijk. Hoge koorts, piepende ademhaling en intrekken van de borstkast. Heeel slecht drinken of de flessen werden uitgespuugd. Dus ben ook heel erg bang dat het bij deze meid ook gaat gebeuren. Ik denk alleen dat je het niet kan voorkomen, wij iig niet want we hebben al een peuter die naar de opvang gaat.. 🤐
2 jaar geleden
Ook het intrekken van de borstkas is een alarmsignaal (zie filmpjes op youtube voor voorbeeld, zoek op RS virus).
Ook op thuisarts kun je informatie vinden over het RS virus
2 jaar geleden
Hier is de jongste overigens positief getest op RS virus. Afgelopen woensdag 8 weken. Woensdagavond is hij voor 24 uur opgenomen geweest ivm benauwd en ademstops.
Inmiddels thuis maar we zijn er nog lang niet. Temp schommelt hier tussen 37.6-38.5. Benauwd met intrekkingen van hals / borstkas. Aan de borst dronk hij vanaf vannacht niet meer. Dus vanochtend begonnen met kolven en hij drinkt gemiddeld 50 cc met 4,5 kg en de helft van zijn luiers droog. We zitten op het randje van weer een opname
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 8 weken is momenteel opgenomen door rs. Het gaat nu gelukkig beter en mogen we hopelijk morgen naar huis (als hij ‘s nachts ook goeie waardes laat zien op de monitor zonder zuurstof).
Ik was afgelopen zondag bij de huisartsenpost geweest omdat mn kindje koorts had weinig dronk buikintrekkingen had en ging neusvleugelen. Ondanks dit allemaal zijn we naar huis gestuurd (terwijl ik heb gezegd dat ik een opname wilde voor hem) en heb ik maandag ochtend eigen huisarts gebeld en we zijn doorverwezen naar t ziekenhuis en opgenomen. Ik adviseer je, mocht je naar huis gestuurd worden als je twijfelt, om de ambulans te bellen, dan ben je veilig en beland je sws in t ziekenhuis. Wij werden namelijk met de ambulans vervoerd en zij adviseerden dit zelf!
Beterschap en ik hoop dat het geen rs is. Mocht dit wel het geval zijn, schrik niet, de eerste dagen zijn heftig, maar daarna wel snel weer beter.
2 jaar geleden
Op dit moment zit ik naast me zoontje in het ziekenhuis van 8 weken met het RS virus
Het begon met een neusverkoudheid, en hij werd al snel zieker en zieker. Intrekkingen in borst en nek. Op de spoedeisende hulp bleek hij nog maar 88 procent zuurstof te hebben. Mijn zoontje heeft vorige week echt moeten vechten voor zijn leven!
Neem klachten zoals verkoudheid, benauwdheid, minder drinken, intrekkingen mega serieus en bij twijfel ALTIJD, de artsen waarschuwen. Na 4x op de huisartsenpost geweest te zijn werden we eindelijk serieus genomen en maar goed ook….
2 jaar geleden
Reactie op kelly001
Op dit moment zit ik naast me zoontje in het ziekenhuis van 8 weken met het ...
Zo herkenbaar. Hier ook 2 x hap, huisarts, ambulance gebeld en op bezoek gehad en na 2e keer hap eindelijk een goede huisarts die ons doorstuurde naar de seh.
2 jaar geleden
Mijn baby slaapt ook alleen maar. Zelfs tijdens de kleine beetjes die hij drinkt slaapt hij door. Als je kleintje het RS virus heeft dan herken je het overigens echt wel. Dat is een stuk heftiger dan alleen een snotterend neusje (kan natuurlijk wel vervelend zijn!).
2 jaar geleden
Ons zoontje is vorige week toen hij net 3 weken was opgenomen in het ziekenhuis met het RS virus.
Hij kreeg ineens 38.2 koorts en was enorm aan het snotteren en liet de helft van zijn flessen staan. De huisarts heeft ons vanwege de koorts doorgestuurd.
In het ziekenhuis werd snel RS vast gesteld we zaten toen pas op dag 1 uiteindelijk heeft hij 6 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de zuurstof en sondevoeding.
Pas op dag 3 kreeg hij 39.2 koorts en heftige intrekkingen bij zijn borst en hals, drinken deed hij niet via de fles en piepte hij enorm bij zijn ademhaling.
2 jaar geleden
Onze zoon is 5 dagen opgenomen geweest in t ziekenhuis ivm RS virus. Hier waren er inderdaad echt intrekkingen. Hoesten met slijm en ook echt blijven hangen in hoestbuien tot spugen of kokhalzen toe, stoppen met ademen. Maar grootste punt was vrijwel niets meer drinken, afvallen, suf zijn en alleen maar slapen.
Hebben 6 dagen thuis staan aantobben, omdat we steeds werden weggestuurd met het is maar een verkoudheid. Mooi niet dus 😔🥲
2 jaar geleden
Hier begon het ook met hoesten en verstopte neus. Na 1,5 dag werd dit een piepend hoestje of huiltje. Uiteindelijk verhoging maar dat vonden ze allemaal nog niet zorgelijk bij de HAP. Toen ze koorts kreeg direct naar het ziekenhuis en daar werd het binnen een halve dag echt erg. Uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen en nu weer helemaal opgeknapt!
Zolang het een gewone verkoudheid is geen zorgen blijf regelmatig tempraturen en je merkt het snel genoeg als kindjes zorgelijk gedrag vertonen en bij enige twijfel gewoon de HAP bellen om te overleggen.
Sterkte -<3
2 jaar geleden
Wij liggen op dit moment in het ziekenhuis al 3 dagen. Het begon met een lichte hoest. Ze kreeg een hele snelle ademhaling en haar buikje ging diep in en uit en neusvleugeltjes in en uit. Je zag dat ze moeite moest doen en dat ademen veel te snel ging. Ze oogde ook echt ziek. Ze is 6 dagen na het eerste hoestje opgenomen. Ze heeft 70% zuurtstof nodig en een sonde. Gister zei de arts dat we op het randje hangen om naar de IC te gaan. Vandaag lijkt ze redelijk stabiel.
Mijn man vond dat ik misschien wat aan het overdrijven was, maar ik heb mijn moedergevoel gevolgd en ben naar de huisarts gegaan (2 dagen daarvoor ook al). Ben blij dat mijn gevoel juist was. 3 uur later lag ze op de kinderafdeling aan allerlei apparatuur. Volg je gevoel en als je het niet vertrouwt moet je echt bellen.