17 Reacties
2 jaar geleden
Nou.. As we speak nu op dit moment.. De baby beweegt vooral als ik net in bed lig. En dan krijg ik idd maagzuur, moet ik weer omhoog. Maar dan lig ik weer niet zo lekker en dan doet m'n buik weer zeer. Maar een andere houding gaat dus niet ivm maagzuur. Heb zelf ook nog geen oplossing behalve rustig blijven 😅
2 jaar geleden
Ik heb er ook geen oplossing voor gevonden. Ik ga rechtop zitten en blijf een tijdje zo zitten tot ik weer een poging doe om te slapen😅 nog even volhouden denk ik dan
2 jaar geleden
Hier hetzelfde verhaal. Sinds 1.5 week aan de Omeprazol en nergens meer last van. Als ik dat eerder had geweten had mij dat veel slapeloze nachten bespaard. Ik heb de Omeprazol gewoon gekocht bij de drogist.
2 jaar geleden
Goed om te weten dat omeprazol een optie is tegen het maagzuur. Voel je je toch minder beroerd.
Rustig blijven en afwachten totdat de baby slaapt is inderdaad het enige dat je kan doen😁. Ik kan gelukkig nog steeds bedenken dat het fijn is dat de baby zo goed beweegt.
2 jaar geleden
Zeker wat last gehad van maagzuur rond die periode, vooral door de hoge ligging van de kleine, afschuwelijk. Wat ook echt aanvullend kan werken is op je linkerzij gaan liggen. Ivm de ligging van de maag en de slokdarm komt er dan minder zuur naar boven (dit even los van de kleine die er een groot feest van aan het maken is natuurlijk). Bij mij werkte het goed. Veeel succes!!
2 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Ik ga ze uitproberen. Omeprazol in huis gehaald voor het geval dat.
Linkerzij werkt inderdaad beter. Alleen houd het maar een paar uur vol, want dan krijg ik last van mijn heup🙈 het is wat, haha!
2 jaar geleden
Reactie op TessieBessie
Bedankt voor de tips! Ik ga ze uitproberen. Omeprazol in huis gehaald voor ...
Haha zo herkenbaar. Ik krijg dan last van m'n rug. Beetje behelpen is het.. Is de baby bij jou al ingedaald? Want dat kan ook weer even verlichting geven.
Al is bij mij de maagzuur nu in week 38 weer kei hard terug gekomen omdat de baby echt tot m'n ribben zit..
2 jaar geleden
Ja, de baby is ingedaald. Nu 36 weken.
Gisterenmiddag een zwangerschapsmassage gehad, dus de baby was ook helemaal zenn. Toch omeprazol gepakt na uur in bed tobben met maagzuur en dat hielp langzaam. Heel fijn!