43 Reacties

2 jaar geleden

Niet met sab, wel met infacol. Dat heeft hetzelfde werkzame bestandsdeel (simethicon)maar lager gedoseerd en werkte hier prima. Nadeel van sab vind ik dat het in nl moeilijk verkrijgbaar is. Als de aanstaande baby kraampjes heeft ga ik daarom Etos huismerk darm krampjes druppels proberen. Die zit qua dosering simethicon dichtbij sab

2 jaar geleden

Niet met sab, wel met infacol. Dat heeft hetzelfde werkzame bestandsdeel (s ...
Ja wij hebben ook al een poosje inflacol geprobeerd maar dat had geen effect bij die van ons helaas.

2 jaar geleden

Reactie op Patricia de raaf

Ja wij hebben ook al een poosje inflacol geprobeerd maar dat had geen effec ...
Heb je Etos geprobeerd? Dat scheelt qua dosering heel weinig met sab. Infacol is 40mg/ml simethicon Etos 66,6 mg/ml Sab 69,19 mg/ml Kan dus best zijn dat er een verschil in werking zit voor de middelen als je kind reageert op simethicon, dosering wijkt vooral voor Infacol nl best af

2 jaar geleden

Bij mijn eerste dochter wel gebruikt maar uiteindelijk hielp sab ook niet meer ben toen overgestapt op omneo voeding van nutrilon daar zat geknipt koemelk eiwit in daar ging ze heel goed op zonder enige krampen meer.

2 jaar geleden

Wij zijn sinds vannacht begonnen met infacol. Kon nergens sab simplex vinden. Ben benieuwd of het gaat helpen. Krampjes zijn de laatste 24 uur flink toegenomen tov de vorige dagen. Ze loopt geregeld rood aan en begint er dan ook echt bij te krijsen, zo zielig.🥹

2 jaar geleden

Reactie op Liese2023

Wij zijn sinds vannacht begonnen met infacol. Kon nergens sab simplex vinde ...
Sab is ook alleen te koop in Duitsland of via een verkoper die het daar haalt.

2 jaar geleden

Sab is ook alleen te koop in Duitsland of via een verkoper die het daar haa ...
Ohhh dan morgen maar eens even naar Duitsland ervoor. Woon gelukkig langs de grens!

2 jaar geleden

Wat hier ook heel goed hielp tegen krampjes was pro biotica (orthiflor start). Ik ga daar nu ook weer direct mee starten als ons meisje is geboren

2 jaar geleden

Reactie op anoniem2923

Wat hier ook heel goed hielp tegen krampjes was pro biotica (orthiflor star ...
Was hier ook het enige dat voor mijn gevoel iets deed. Je kan het nu ook al gebruiken he? In de laatste paar weken vd zwangerschap. Kan je de kleine alvast wat meegeven 😊

2 jaar geleden

Bij de eerste sab simplex gebruikt.. het hielp wel iets iig. Als je niet langs de Duitse grens woont kun je het ook online via een Duitse apotheek bestellen.

2 jaar geleden

Reactie op Liese2023

Ohhh dan morgen maar eens even naar Duitsland ervoor. Woon gelukkig langs d ...
Ha Liese, je moet wel even kijken waar je het kunt krijgen. Ik meen mij te herinneren dat het niet bij de DM te krijgen is, maar wel echt bij een Duitse apotheek.

2 jaar geleden

Heb je Etos geprobeerd? Dat scheelt qua dosering heel weinig met sab. Infa ...
Welke van de Etos is dat? Heb je misschien een foto :)?

2 jaar geleden

Ik gok deze?

2 jaar geleden

Reactie op Ryannes

Welke van de Etos is dat? Heb je misschien een foto :)?
Ja die :-)

2 jaar geleden

Heb je uiteindelijk sab simplex gebruikt? Ik heb het net besteld.. hoop zo dat het helpt

2 jaar geleden

Heb je uiteindelijk sab simplex gebruikt? Ik heb het net besteld.. hoop zo ...
Ja ik heb uiteindelijk gewoon de sab besteld, dit gaat redelijk goed tot nu toe en de krampjes zijn wat minder, alleen de nachten soms nog echt behoorlijke krampen maar als je kijkt naar het verschil werkt het zeker!

2 jaar geleden

Reactie op Patricia de raaf

Ja ik heb uiteindelijk gewoon de sab besteld, dit gaat redelijk goed tot nu ...
Ah gelukkig! 🙏 4x pd 10 druppels toch? Doe je het in het flesje of gewoon op een lepeltje? En dan alleen savonds/snachts of ook overdag?

2 jaar geleden

Heb je Etos geprobeerd? Dat scheelt qua dosering heel weinig met sab. Infa ...
Ik heb ook etos gebruikt, omdat sab iets langer duurde met de bezorging. Werkt volgens mij best goed tot nu toe! Staat op dat het door elke voeding mag, dus doe dat nu ook.

2 jaar geleden

Hoe poepen jullie kleintjes na de etos druppels? Bij ons lijkt het veel minder na de druppels geen idee of dat goed is?

2 jaar geleden

Reactie op Marielisa

Ik heb ook etos gebruikt, omdat sab iets langer duurde met de bezorging. We ...
Bij ons niet het gevoel dat het heel. Veel doet! Mag ik vragen waar jij/jullie sab simplex besteld hebben?