14 Reacties

één jaar geleden

Ik heb t mn eersts zwangerschap gedaan, maar ik was toen gewend om te gaan en wist wanneer ik eruit moest. Nu ben ik al 3 jaar niet geweest, en daardoor zou ik t nu niet goed aan durven. Maar t is waar je je goed bij voelt. En er miss iets eerder uit gaan als je normaal zou doen en gewoom genoeg drinken

één jaar geleden

Je mag naar de sauna vanaf de 15 of 16 weken, maar dan mag je niet in de hete sauna’s volgens mij is de max temp 75 graden en niet langer dan 10 minuten. Ook mag je niet in de jacuzzi. Sauna is heel gezond voor zwangere vrouwen vanwege de bloedsomloop en als je vocht vasthoudt.

één jaar geleden

Ik heb het vorig jaar twee keer gedaan en volgens mij is er niks gebeurd met de baby. Jammer genoeg is dat kindje veel te vroeg geboren dus ben ik deze zwangerschap veel angstiger en weet niet of ik het nu zou durven. Maar ik heb vorig jaar elke keer op de tijd gelet, niet de infrarood sauna en goed drinken ☺️ in goede sauna’s geven ze je ook een briefje mee waar je op moet letten.

één jaar geleden

Reactie op nbos2000

Je mag naar de sauna vanaf de 15 of 16 weken, maar dan mag je niet in de he ...
Waarom niet in de jacuzzi? En de hele zwangerschap niet?

één jaar geleden

Reactie op snuppie

Ik heb het vorig jaar twee keer gedaan en volgens mij is er niks gebeurd me ...
Oooh ja dat snap ik! Dan ben je extra voorzichtig met alles.

één jaar geleden

Reactie op Sigie

Ik heb t mn eersts zwangerschap gedaan, maar ik was toen gewend om te gaan ...
Oh ja ik ga ook regelmatig, echt wel een paar keer per jaar! En ik zit er nooit mega lang in, het is meer even voor het "dagje relaxen" de sfeer, de omgeving. Bedankt voor je reactie 😊

één jaar geleden

Reactie op Kim98

Waarom niet in de jacuzzi? En de hele zwangerschap niet?
Het heeft volgens mij ook met de grote van het bad te maken en bacteriën 🤔 ik ben er elke keer Max 5 min in gaan zitten. Maar als je verder bent en misschien al ontsluiting kan hebben is het niet handig

één jaar geleden

Reactie op Kim98

Waarom niet in de jacuzzi? En de hele zwangerschap niet?
Vanwege de bacteriën en de hoge temperatuur van het bad. Mijn verloskundige had het me afgeraden heel de zwangerschap maar op google staat dat hef kan tot 32 weken. Dus ik zou even vragen aan de verloskundige. Dit geld trouwens ook voor het kruidenbad, vanwege de bacteriën en kruiden .

één jaar geleden

Ja heerlijk! Ik kan niet wachten tot het eerste trimester voorbij is. Ben je sauna gewend, dan zou ik lekker gaan. Je moet wel kijken tot welke temp en niet in de infrarood! Vanaf 32 weken is het niet verstandig om te gaan.

één jaar geleden

Ik ben naar de sauna geweest toen ik 10 weken zwanger was, niks aan de hand. Wanneer het echt te heet werd ben ik er uit gaan. Infrarood sauna wel geskipt.

één jaar geleden

Ik heb bij een grotere sauna gewerkt en de eerste 3 maanden werden echt afgeraden. Na 3 maanden was het afhankelijk van de persoon: ga jij normaal niet tot sporadisch naar een sauna, heb je een hoge bloeddruk, heb je complicaties of reageer je normaal al gevoelig op temperaturen (licht worden) dan wordt het ook afgeraden. Ben je een ervaren sauna ‘ganger’, dan zou je kunnen gaan tussen de 3 maanden en de laatste 3 maanden. Let wel op dat je niet in alle sauna’s mag: infrarood + sauna’s boven de 90 graden worden opnieuw afgeraden en daarnaast is het advies om niet langer dan 10 minuten in een sauna te blijven. Een dompelbad (koud bad) direct na de sauna wordt afgeraden. Ook worden de warme baden (jacuzzi/hottub/kruidenbaden) afgeraden vanwege infectiegevaar. Mocht je gaan en graag een behandeling willen boeken, geef dan altijd aan dat je zwanger bent of boek een zwangerschapsmassage als dit er is. Wees niet te ‘eigenwijs’ als je nog wel op je buik kan liggen en een massage wil boeken: reguliere ontspanningsmassages worden juist niet gegeven omdat er bepaalde druk punten worden gemasseerd die bijvoorbeeld weeën zouden kunnen opwekken of de kans op een vroeg geboorte kunnen vergroten. Mijn advies zou zijn; ga je niet geregeld, dan zou ik het bezoekje eerlijk gezegd uitstellen tot na de zwangerschap. Het is zo zonde dat je niet van alles gebruik kan maken tijdens je bezoek en je lichaam reageert nou eenmaal heel anders tijdens je zwangerschap. 😊

één jaar geleden

Reactie op nbos2000

Vanwege de bacteriën en de hoge temperatuur van het bad. Mijn verloskundige ...
Ooh ja je hoort zoveel verschillende verhalen, dan denk ik toch maar even uitstellen, wil geen risicos lopen natuurlijk. Bedankt voor je reactie!

één jaar geleden

Ben zelf tijdens vorige zwangerschap gewoon geweest tussen week 16 en week 32. Heerlijk. Gyno en verloskundige in ziekenhuis zeiden vooral lekker doen.