Goedemorgen dames, dit is een heel ander topic, maar ik wil dit heel graag kwijt aangezien ik hier stress van krijgt. Typen /uitleggen met komma’s en punten op de juiste plek is niet mijn sterkste kant, maar ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
Bij ons zijn er regels: 1 je moet altijd even melden voordat je op bezoekt komt ongeacht wie je bent … ik zit namelijk niet altijd te wachten op bezoek. Dus vind ik het fijn als je even van te voren meld, maar ook om te kijken om dat het uitkomt.
2: geen schoenen in huis. Ik ben heel erg gesteld op mijn netheid en al helemaal als er kinderen in huis rondkruipen
3: Geen honden. Begrijp mij niet verkeerd. Ik haat GEEN honden, maar ik heb niks met honden.
Van deze 3 regels maakte mijn schoonmoeder hier een probleem van. Ik heb zoiets van als er een regel wordt opgesteld in ons huis moet iedereen daarbuiten zich aan houden.. wil je dat niet dat? Dan is het aan jou.
2 issue: ik was pas zwanger en mijn vriend en ik kregen ontzettende ruzie waardoor hij alles is gaan vertellen aan z’n moeder. Op dat moment had ik dus tegen mijn vriend gezegd uit boosheid dat ik weg wilde en er helemaal klaar mee was. Kort daarna stonden zijn ouders aan de deur.. ik heb ze binnen gelaten en zijn wij aan tafel gaan zitten.. mijn schoonmoeder vroeg niet uit haar zelf om mijn kant van het verhaal te willen horen.. ik zei tegen haar dat ik ook mijn kant van het verhaal wil vertellen. Ik heb mijn kant van het verhaalt verteld, maar dan nog koos zij volledig de kant van haar zoon en zeikte ze mij helemaal af. Mind you ik was zwanger ik heb super last van vermoeidheid en niet lekker voelen dus kookte ik wat minder en mijn vriend wat meer, nou zij vond dat ik dus helemaal geen flikker deed bla bla en zeikte mij volledig af. En ze zei nog tegen mijn vriend dat als ik zo graag weg wilde dat hij mijn spullen buiten moest zetten en de sleutel van mij afpakken. Terwijl ik een kind in mijn buik heb want nog eens haar kleindochter is? Bizar! Op gegeven moment heb ik dus mijn vriend laten weten dat mijn schoonouders ineens voor de deur stonden en precies gezegd wat mijn schoonmoeder allemaal aan tafel tegen mij gezegd heeft. Mijn vriend heeft dus haar een bericht gestuurd en gevraagd waarom ze al die dingen gezegd heeft en ze gaf het niet toe en zei dat ik op het witte voetje probeerde te staan en dat het helemaal niet klopt en dat het niet zo bedoeld was bla bla, maanden gingen er overheen terwijl mijn schoonmoeder en ik niet met elkaar spraken. Ineens kreeg ik een bericht van haar dat ze met mij wilde praten etc. Ik gaf aan dat ik daar geen behoefte aan had .. hele gesprekken gehad en dan nog gaf ze het niet toe. Uiteindelijk was het gesprek afgelopen en na 3/4 dagen begon ze weer of ze kon het blijkbaar niet accepteren dat ik niet wilde praten , maar toen heb ik helemaal niet gereageerd en mijn vriend laten zien wat je allemaal getypt had.. mijn vriend nu haar een bericht sturen ( want ik was toen ookal hoog zwanger ) waarop zei weer een bericht naar mij stuurde met “kun je zelf niks zeggen trut.. moet je mij zoon daarvoor inspannen “
Baby geboren uiteindelijk heb ik haar toch laten komen . En besef ik nu dat ik veel dingen heb gedaan omwille van mijn vriend terwijl ik helemaal niet achter mijn keuze stond. Dus denk aan toch met haar praten, hier in huis laten komen etc etc
2 issue: mijn dochter is niet zo groot geboren. Om het verhaal kort te maken. Elke keer wanneer mijn schoonzus dus mijn ziet.. zeg ze dus och wat is je klein( hallo weet ik zelf ook wel) en ze bedoelde het vast niet verkeerd, maar ik merkte aan mezelf dat het mij wel begon te irriteren. Pas na 3/4 keren zei ik er wat van en snapte ze 1 of ander manier niet wat ik bedoelde ofs. Op gegeven begon ze haar stem verheffen en dan nog bleef ik rustig, maar ik flipte het toen ze zei “ achterlijke kind van jullie” en dat escaleerde vrij snel waardoor wij dus niet met elkaar praten.
En elke keer hoor ik van “ we zijn een flapuit” ja wat moet ik hiermee?
Ik merk dat ik het zo zat ben en dat ik maanden zo gestrest voel. Ik heb gisteren besloten om de knoop te hakken en niet met hun meer te willen omgaan. Ondanks schoonmoeder haar excuses heeft aangeboden. Nou vraag ik mij af is dit haatdragendheid of weet ik wat ik wel en niet pik van de mens? Ik weet het antwoord al dat dit geen haatdragendheid is, maar dat ik weet wat ik wel pik en niet pik, maar door dat ik dt een keerde hoorde van mijn vriend en schoonmoeder ben ik zo onzeker
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Spreken is namelijk voor mij veel makkelijker om uit te leggen dan typen.