12 Reacties

16 dagen geleden

Wij gaan het wel vieren en zeker ook naar de intocht in onze eigen stad. Ik merk dat mijn dochter alles wel erg interessant vindt en erg gezellig is dit natuurlijk ook.

16 dagen geleden

Wij vieren sinterklaas bij de ouders van mijn vriend. Wij vind dit niet nodig maar zij willen dit graag vieren, wel zonder pieten en sinterklaas.

16 dagen geleden

Wij gaan naar het archeon naar de stad van sint en een aantal keer schoentje zetten maar eigenlijk meer ook niet. Ik zelf heb als kind nooit sint gevierd alleen kerst. Maar dit jaar missen of hebben ze niet perse door. Dus is nog echt gewoon voor ons zelf.

16 dagen geleden

Wij hebben een zoontje van 4, dus wij vieren het wel met een zak vol cadeautjes en schoentje zetten. Wel koop ik voor de jongste nuttige dingen. Hij snapt t toch niet en dan ziet de oudste iig dat zn broertje ook cadeaus krijgt

16 dagen geleden

Me meiden (10 bijna 11, 9,9) vinden het wel leuk om het klein te vieren. Gezien de oudste dan ook 11 word op 5dec😅. We trekken onderling lootjes en voor wie het leuk vind kan en mag een extra kadootje voor de kleine jongen (dan 14maanden) mee nemen. Ik ben zelf ook meer van de kerst.

16 dagen geleden

Mijn man wil graag naar de intocht in de stad. Ik denk niet dat onze dreumes het leuk zal vinden, maar goed ik laat hem lekker doen. Heb ik ook een middag (of ja, paar uurtjes) alleen 🤣 Mijn ouders hebben ons wel uitgenodigd voor sinterklaas. Mijn moeder is altijd al koopziek geweest, toen weer een tijd beter gegaan dat ze niks mocht uitgeven en sinds dat ze een kleinkind heeft, is de plaatselijke kringloop niet meer veilig 🤣 ik weet niet wat ze allemaal haalt maar ze weet wel dat als ik er niks mee kan ik het ook weer gewoon weg doe. Of we laten het bij haar staan 🤣 dus we zien wel. Kerst vieren we ook bij de opas en omas. Vind het zelf allemaal een beetje teveel, we zijn nog niet uit de dozen haha. En hij krijgt ook zat van hen en zijn tantes dus 🤷‍♀️

16 dagen geleden

Wij 'vieren' Sinterklaas met lootjes trekken & surprises met mijn schoonfamilie, zoals ieder jaar. Onze oudste van 3,5 jaar vindt dat erg gezellig en onze jongste zal dat ongetwijfeld ook vinden. Zij krijgen gewoon cadeautjes op dat moment. Verder doen we niet geheimzinnig over Sinterklaas en zijn pieten, dat past niet zo goed bij ons 🤭.

16 dagen geleden

Wij vieren sinterklaas met mijn ouders en nog een keer met schoonouders, net als andere jaren. Niet voor de kleine, die vindt het cadeaupapier leuker dan de cadeaus haha. Maar ik vind het zelf een erg leuk feest. Volgend jaar verwacht ik dat de kleine er meer van mee gaat krijgen. Mijn inzet gaat dan zijn dat we het voor haar 1x vieren bij ons thuis, en alle oma's, opa's, ooms en tantes die willen aansluiten zijn welkom. Ik kan echt niet wachtenxom de magie van sinterklaas door te geven 😇🥰

16 dagen geleden

Voor je kind hoef je het op deze leeftijd echt nog niet te doen. Het is leuk voor de foto’s maar snappen zal ze het idd nog niet echt. Wij vieren wel Sint omdat er een kleuter is die wel gelooft. Dus het word Sinterklaas met intocht, schoen zetten en pakjesavond. En die kleine die moet daar gewoon in mee.

15 dagen geleden

De vader van een vriendin van ons is de Sint in een dorp hier in de buurt, vorig jaar zijn we met onze 6 weken oude Mats dus even langs gegaan, omdat hij daar toch was. Dat willen we dit jaar ook doen, maar daar blijft het bij. Als het droog is gaan we misschien even naar de intocht in het dorp, aangezien wij vrijwel naast het kanaal wonen en Sinterklaas daar aankomt.

15 dagen geleden

Mijn zoontje houdt erg van prikkels en drukte, dus we nemen hem mee naar de optocht. Mocht hij het niks vinden dan zijn we zo weer thuis. Hij mag zijn schoentje zetten, al zal hij er nog niet veel van begrijpen, wij kunnen er wel al van mee genieten 🥰 sinterklaas vieren we met mijn schoonfamilie. Mn zoontje heeft een neefje en nichtje die nog geloven. Wij hebben zelf onderling lootjes getrokken.

15 dagen geleden

Wij waren eigenlijk dit jaar nog van plan niks te doen, maar ik vind dat hij erg veel cadeaus heeft gekregen met z'n verjaardag. De helft opzij gelegd en dat mag hij met sinterklaas weer uitpakken. We doen er ongetwijfeld wat lekkere hapjes bij, maar meer ook niet.