3 Reacties

13 dagen geleden

Mijn oudste had dit ook, inclusief bij de opvang / opa’s en oma’s. Respect voor jullie, want heb het echt als loeizwaar ervaren. Vooral het onbegrip: ‘wegleggen en hij gaat vanzelf wel slapen als hij moe is hoor’. Dan sliep hij gewoon hele dag niet en vervolgens de nacht elk uur wakker haha. Hier ook zo rond de 5,5 maand begonnen met afbouwen van het wiegen. Met het idee: rond een half jaar kunnen ze beter en dieper slapen. Strakke wakkertijden, rust regelmaat en dan half in slaap wiegen, dan wegleggen. Liggend troosten werkte toen niet, dus ook middels de pick up put down gedaan. Eerst paar avonden geprobeerd, dit ging niet. Toen eerste ochtend dutje, al stukje beter. Rest ging niet. Daarna waren we zo gefrustreerd en moe dat ik een lang weekend vrij nam en 3 dagen alles op die manier deed. Toen was het ineens over! Of het lag aan die 6 maanden grens of door het even doorzetten, nooit meer hoeven wiegen. Onze jongste gaat beter op liggend troosten en echt even met rust laten. Het wiegen was daar al klaar met 5 maanden (niet helemaal eerlijk, nu een automatische wieg namelijk die al het werk deed ;)).

12 dagen geleden

Wij komen (ook) van volledig draagzak en af en toe wagen. Ik vond het ochtendslaapje het makkelijkst om te beginnen met iets nieuws. Dan heeft ze nog niet zo veel indrukken gehad. In de avond krijg ik haar nog steeds het moeilijkst in slaap. Bij het afbouwen van de inbakerslaapzak zijn we ook begonnen met de ochtend. Succes! :)

12 dagen geleden

Reactie op Regen123

Mijn oudste had dit ook, inclusief bij de opvang / opa’s en oma’s. Respect ...
Wat goed om te horen! Ik denk dat ik inderdaad ook gewoon even dedicated 3 dagen hieraan ga besteden.