42 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Ging het bij jullie allen meteen goed, in het geval van vroeg wakker worden ...
Ik had dit ook, nu is zijn opstart klokje rond half6/6uur.. scheelt toch een uur, en ja rekken klinkt negatief maar je kan het zo ombuigen naar afleiden in spelen enzo, maar zie je ze echt signalen geven dan vind ik rekken persoonlijk niet verstandig dan gewoon naar bedje en slapen

4 maanden geleden

Reactie op ssssc__#

Ik had dit ook, nu is zijn opstart klokje rond half6/6uur.. scheelt toch ee ...
Ja dat doen we nu ook! Maar zie zoveel kindjes die pas om half 9 / 9 gaan slapen, ik denk dan dat hij misschien vroeg wakker blijft worden door het vroege slaapje, dus was benieuwd wat andere mama's doen!😊 Het scheelt dat hij verder wel de hele nacht goed doorslaapt ook!

4 maanden geleden

Reactie op ssssc__#

Denk dat het een fase is kan groeispurt zijn dan hebben ze even wat extra n ...
Jaa tis al paar weken zo. Opzich prima na dat flesje is ze wel stil maar breekt zo op. Maar als ik niet geef gaat het uren door met pauzes van 20 min en dan begint ze weer. Eruit halen en sussen maakt het alleen maar erger want ze blijft krijsen ook al heb ik d'r vast.

4 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Ja dat doen we nu ook! Maar zie zoveel kindjes die pas om half 9 / 9 gaan s ...
Ik heb ook echt een vroege vogel hoor.. en rond 1800-1900 gaat het bed tijd ritueeltje in.. ik krijg hem niet na 19.30 pas in bed

4 maanden geleden

Reactie op Happymom92

Jaa tis al paar weken zo. Opzich prima na dat flesje is ze wel stil maar br ...
Oee ja pittig he?? Ik had het rond 6maanden pfff.. en soms verlies ik echt volledig mijn geduld en voel mij dan zoo schuldig

4 maanden geleden

Reactie op ssssc__#

Ik heb ook echt een vroege vogel hoor.. en rond 1800-1900 gaat het bed tijd ...
Jep hier ook! Ligt er rond half 7 al in, laatst al om 6, sliep tot ook door tot kwart voor 6🤭 ik ga er maar vanuit dat hij zijn klokje vanzelf een keer opschuift? Al is het maar 6uur minimaal, dat scheelt al iets vind ik! Half 6 is zo vroeg, ook voor hem zelf niet fijn qua dagindeling vind ik🥺 probeer zn dutje niet eerder dan 8uur nu te doen, en dan misschien langzaam schuiven! Zit wel ook in en sprong en denk regressie/overgang dutjes! Dus lekker rommelig even haha.

4 maanden geleden

Reactie op Jool88

Hier is hij bijna 11 maand en zit al een tijd op 2 slaapjes overdag. Na z'n ...
Hier net 9 maanden oud, maar precies hetzelfde ritme. In Spanje had ie een Spaans ritme aangenomen van uitslapen tot 8u en vervolgens dus ook weer rond 20u naar bed, maar eenmaal thuis was het meteen weer 6u 's ochtends 😅😂

4 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Jep hier ook! Ligt er rond half 7 al in, laatst al om 6, sliep tot ook door ...
Jaa het eerste jaar is echt pittig haha kwa slaap

3 maanden geleden

De jongens zijn nu bijna 9.5 maand: 8:00 wakker Rond 10:30 eerste slaapje tot ongeveer 12 Rond 14:00 2e slaapje tot ong 1500/15:30

3 maanden geleden

Reactie op s12345678

06.00/06.30 - wakker 09.00-09.45 - slapen 13.00-14.30 - slapen 19.00 - sla ...
Hier hetzelfde, alleen is het eerste dutje tot minstens 10 uur en max 10.30 uur (dan maken we haar wakker). Onze dochter is 9 maanden.

3 maanden geleden

Hier bijna 10 maanden oud en 2 slaapjes. Tussen 6 en 7 uur ochtend is ze wakker. Dan doet ze rond 09:00 uur eerste dutje van 1,5 uur +/- en haar laatste dutje doet ze rond 14:00 ook 1,5 uur +/-. Ze gaat rond 19:00 naar bed.

3 maanden geleden

Ik heb hier nu een 3-3-4 ritme qua wakkertijden. Ze is bijna 9 maanden. En dan ochtenddutje sowieso niet voor 9 uur en middagdutje niet voor 13 uur.

3 maanden geleden

9 maanden Tussen half 7 en half 8 uit bed. Tussen 9 en half 10 weer erin voor slaapje van max een uur. Tussen 13 en 13.30 weer erin voor slaapje van 1.5 a 2.5u. Tussen 19 en 19.30 naar bed tot vlgde ochtend. 2-3-4 ritme.

3 maanden geleden

Vraagje voor degene die ‘s ochtends kind een uurtje laten slapen, dan maken jullie ze ook wakker als ze langer blijven slapen? Ik deed dit nooit maar heb het idee dat het toch tot betere nachten leidt. (Dat m’n dochter teveel sliep overdag) En hebben jullie ook een max op het middagslaapje?

3 maanden geleden

Sinds gister 9 maanden oud! Rond 6:15 wakker Rond 10 uur naar bed (1/1,5 uur) Rond 14:30 naar bed (1/1,5) uur Tussen 19 & 1930 naar bed voor de nacht

3 maanden geleden

Reactie op smuldersfo

Vraagje voor degene die ‘s ochtends kind een uurtje laten slapen, dan maken ...
Ja ik maak hem wakker na max. 1 uur ochtend slaapje. Middag geen limiet, hij wordt vanzelf wakker voor 2 uur om zijn en anders gaat hij er om 17.00 uit (want bedtijd om 20.00).

3 maanden geleden

6-7 uur wakker 8-9 uur ochtend dutje 12-13 uur middag dutje Soms heeft hij nog een 3e dutje nodig als zijn middag dutje erg kort was. Dat is dan meestal rond 16u maar laat hem niet voorbij 17u nog slapen want om 19uur is het bedtijd

3 maanden geleden

Reactie op smuldersfo

Vraagje voor degene die ‘s ochtends kind een uurtje laten slapen, dan maken ...
Yes sochtends na een uurtje wakker maken en smiddags 2 uurtjes. Soms als ik smiddags nog iets af wil maken dan laat ik hem iets langer liggen

3 maanden geleden

Zijn er ook nog kindjes zonder ritme? 🫢 hier nog steeds zoekende naar een ritme. Wel op twee dutjes over inmiddels maar hij slaapt zo wisselend (in lengte van dutjes en wanneer hij weer moe is) en wordt ook nog regelmatig wakker na een cyclus.. nu net terug van vakantie dus het is sowieso een rommeltje nu maar hoop dus dat er nu wel een ritme komt met nog maar 2 dutjes..

3 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Zijn er ook nog kindjes zonder ritme? 🫢 hier nog steeds zoekende naar een ...
Bij ons wisselt het ook nog erg! Zitten ook in de overgang van 3 naar 2 dutjes dus dat is soms ff zoeken! Afhankelijk van hoe zijn middagdutje gaat ook 😊 als hij die 2 uurtjes maakt dan redt hij het vaak wel tot bedtijd, anders niet en doet hij nog een kort dutje rond 4 uur! 😁 maar vaste bedtijden hebben we ook niet echt, de ene keer houdt hij het veel langer vol dan weer een andere keer! We volgen hem naar ook een beetje in, we hebben gewoon een ritme met richtlijnen waar we ons een beetje aan houden😁