22 Reacties
één maand geleden
Wij doen nu meestal een slaapje van 2 a 2.5 uur ‘s ochtends en als ze vroeg wakker is s ochtends dan einde middag nog 30 min, maar als ze vanaf 7:00 of 7:30 wakker is red ze het goed met 1 lang slaapje!
één maand geleden
Hier wil hij nu ook soms geen 2e dutje meer. Wij hebben wel een heel ander ritme want hij staat laat op en gaat laat naar bed. En verder gaan we gewoon weg als we ergens heen moeten, dan slaapt hij in de auto of de kinderwagen. Meestal is het ongeveer zo:
09.00 opstaan
11.30 dutje (als dit thuis in bed is ongeveer 1,5 of 2uur)
16.00 dutje (of niet🥲)
22.00 naar bed.
één maand geleden
Reactie op J84
Oh wow, 1 slaapje! Dat is wel echt wat anders ☺️ ons dochtertje slaapt vaak ...
Zeker. 2-3-4 ritme en ze slaapt meestal twee keer 1,5-2,5 uur.
Best lang dus maar ze zal het wel nodig hebben. Maar ook als ze een keer weigert doe ik er alles aan om haar toch te laten slapen. Genoeg slaap vind ik heel belangrijk ☺️
één maand geleden
Reactie op Krisje111
Zeker. 2-3-4 ritme en ze slaapt meestal twee keer 1,5-2,5 uur.
Best lang d ...
Ja ik doe ook wel echt mijn best om haar voldoende slaap te geven inderdaad. En ze gaat er echt goed op. Zelfs dus met de korte wakkertijd tussen het laatste slaapje en de nacht! Maar wat een heerlijk lange slaapjes heb jij dan ☺️
één maand geleden
Hier ook nog 2 slaapjes! Lopen toevallig tegen hetzelfde aan, beetje onhandig met iets plannen 😅
Slaapt meestal tussen half 10 en 12 (1,5 tot 2 uur) en rond half 3 is hij meestal alweer moe en slaapt hij ergens tussen 3 en 4. Meestal ook een uur. Rond 19:00/19:30 naar bed.
Hebben dus ook meestal maar 1 moment om iets te gaan doen en dat is dan tussen 12 en half 3. Maar daar tussenin moet hij ook nog eten, waarschijnlijk nog een poepluier. Eten laten zakken want direct in de autostoel of buggy = eten omhoog. Meestal blijft er een uurtje over 😂
Wanneer we echt ergens naartoe willen wat lang rijden is doet hij zijn eerste slaapje in de auto, hij wil alleen niet vast zitten dus dan gaan we ook pas als hij echt moe is. Wanneer we dan op de bestemming zijn blijven we vaak nog even staan zodat hij nog wat slaap pakt.
één maand geleden
Reactie op J84
Wij zitten ook nog op twee. Ook hier het 2-3-4 ritme. Vaak één slaapje van drie kwartier en eentje van anderhalf uur.
Volgens mij gaan de meeste kindjes gemiddeld rond 18 maanden over naar één slaapje. Dus dat is volgens mij nog heel normaal
één maand geleden
Dit schema houden wij ook aan (dochter is net 1 jaar) en zij gaat er heel goed op en dat is ons het meeste waard 😉
Uitjes moet je daardoor inderdaad wel beetje tactisch plannen, soms beetje schuiven met laatste slaapje en bedtijd, maar zolang het zo goed gaat, probeer ik er niet teveel mee te rommelen. Veelste fijn dat de nachten rustig verlopen!
één maand geleden
Reactie op J84
Wij ook nog twee! In de ochtend 3 kwartier en smiddags 1,5/2 uur. Hier is hij sochtends echt na 2 uur al goed moe (mits we ergens zijn met veel afleiding) dus ik zie nog niet dat hij snel een langere wakkertijd in de ochtend heeft en al naar 1 slaapje toe gaat.
één maand geleden
7:00 - wakker
9:00 - 11:00 slapen
14:00 - 15:30 slapen
Tussen 19:00 - 20:00 bedtijd
Bij oma wil ze in de ochtend wel eens niet slapen. Waardoor ze maar 1 slaapje doet, maar dat is echt vreselijk in de nachten..
één maand geleden
Sinds een paar dagen werkt 2-3-4 hier ineens ook niet meer, helaas! Het was zo'n fijne houvast en je kon lekker plannen idd, haha! Laatste twee dagen maar 1 slaapje gedaan, maar wel een slaapje van 2 uur. Hij was gisteren om 7.30 uit bed en ging er om 12.30 pas weer in, toen was hij zo vertrokken. Daar tussen 2x geprobeerd, maar drama! Die dag ervoor in het ritme wat jij beschrijft met twee dutjes. Vandaag zien we het ook wel weer... 6.30 wakker, nu 10.45 en oogt nog niet moe. Naar bed geprobeerd, maar dat was huilen. Voelt toch wat vreemd dat hij ineens zo lang wakker kan zijn
één maand geleden
Hier ook nog 2 slaapjes waarbij ze de ene dag minder goed gaan dan de ander. Met name bij opa&oma wijkt haar slaap wat af. Waarom? Ik denk dat wij strikter zijn in het slapen.
08.00/08.30 wakker + opstaan
10.30/11.00 slaapje
12.30/13.00 uit bed
15.30/16.00 slaapje
17.00/17.30 wakker
19.00/1930 slapen voor de nacht.
Ze heeft het echt nodig. En ja plannen is lastig maar so be it. Ik vind haar slaap belangrijker, daarbij ze heeft het nodig blijkbaar r. Meer tijd komt straks wel. Mocht het eens echt moeten, dan kan ze best wat langer wakker zijn, maar liever uitzondering dan regel.