4 Reacties

2 dagen geleden

Hij is 2 en mag best de kat uit de boom kijken, ik zal echt niet te veel stressen hierom hoor. Mijn zoontje kruipt dan niet achter mij weg maar als iemand die hij niet (goed) kent iets van hem wilt dan zegt hij ook heel duidelijk "ik wil niet" of hij zegt "nee, alleen high five/box" de een observeerd en de ander denkt ik laat meteen weten dat ik dit niet wil maar ze leren dit uiteindelijk vanzelf wel hoor. Komt goed

2 dagen geleden

Herkenbaar! Hier ook gevoelige slimme kindjes. Ik laat het vaak gaan. Als ze zich veilig genoeg voelen, gaan ze vanzelf. Probeer vaak veel uit te leggen en te 'ondertitelen'.

2 dagen geleden

Ik herken veel uit je verhaal, ik heb ook een slim, verbaal sterk meisje die alles opmerkt/observeert en idd bij onbekenden/onbekende plekken lang de kat uit de.boom kijkt. Ik ben het met je eens dat t goed is om op te letten op overvraging, maar ben zelf wel van plan om een beetje te gaan oefenen. Ik ben laatst met haar naar een voorlees halfuurtje van de bieb geweest. Dit wil ik nu regelmatig gaan doen als "exposure" om te wennen dan onbekenden niet eng zijn, leek mij een goede omdat het niet te lang of druk is en ze wel plezier heeft ondanks dat ze daar een stuk stiller is dan normaal

2 dagen geleden

Reactie op Oktober21

Ik herken veel uit je verhaal, ik heb ook een slim, verbaal sterk meisje di ...
Dit is ook een goede tip inderdaad om regelmatig met je kindje situaties op te zoeken.