6 Reacties

10 dagen geleden

Wat naar om te lezen zeg! Ikzelf heb er geen last van, los van dat ik het moederschap ook vaak pittig en vermoeiend vind. Krijg je hulp bij de depressieve klachten?

9 dagen geleden

Wat vervelend en erg herkenbaar :( hier ook een huilbaby met verborgen reflux en laryngomalacie. Zware zwangerschap gehad (HG) en na de bevalling veel medisch gedoe met onze zoon, veel huilen en nu nog steeds een huilbaby.. 2x de ambu moeten laten komen, 1x na vaccinatie van onze zoon waar hij een reactie met zijn ademhaling op had en ook een keer voor mezelf met een galsteen aanval. Daar ben ik ondertussen ook nog aan geopereerd. Het gaat wel iets beter heel langzaam aan maar het is veel om te verwerken. Ik zat in december tegen een depressie aan, heb daar nu medicatie voor die goed werkt. Hopelijk kan ik er over een tijdje mee stoppen maar ik voel met je mee.. het is soms moeilijk om te genieten en niet alles is zo mooi als het lijkt. Hoe blij je ook bent met je kindje :)

9 dagen geleden

Lieve mama, een huilbaby is gewoon ontzettend zwaar! En over het algemeen zijn mensen geneigd om mooie zaken eerder te delen als kwetsbare zaken...wees niet te streng voor jezelf en vraag hulp waar nodig! Het is niet alleen maar genieten, zit hem vaak in de kleine dingen denk ik

9 dagen geleden

Wat vervelend ik snap je gevoel helemaal! Hier geen huilbaby maar ben mijn moeder verloren toen mijn kleintje 4,5 mnd was. En mijn moeder is ziek geweest sinds ik ben bevallen… Hulp vragen, uit het huis gaan (zonder baby) en hulp zoeken bij de huisarts hebben mij geholpen. En je bent echt niet de enige!!

7 dagen geleden

Je bent absoluut niet alleen. ❤️ Ik zat ook (bijna) in een depressie, voelde mij behoorlijk somber de eerste maanden na de bevalling. Veel zorgen gehad om ons 2e kindje (weer dysmatuur geboren - de oudste ook al). En maar doorgaan in combinatie met ontzwangeren, dat is ook gewoon pittig. Wees niet bang om hulp in te schakelen en probeer je rust te nemen tussen het zorgen door. 😘

6 dagen geleden

Heel herkenbaar, hier ook een postnatale depressie. Langzaamaan weer aan het opkrabbelen. Toen onze kleine meid 6 weken was, zat ik voor het eerst bij de psycholoog. Traject is nu afgerond en kan nu eindelijk gaan genieten. Ik moet zeggen dat ik niet geloof in een huilbaby. Er is wat aan de hand. Onze kleine meid krijste ook zo’n 16-20 uur op een dag. Uiteindelijk bleek ze kma, reflux en een vastzittend nekje te hebben. Advies zou zijn als je kindje nog steeds zo veel huilt, ga op zoek naar de oorzaak. Cb kan daarmee ook helpen, ook qua gevoel voor je kindje. En ga op zoek naar een goeie psycholoog