18 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben de regenboog rekening van de rabobank, komt meteen op naam van ons zoontje en kan hij bij wanneer hij 18 is. Vind het vooral gewoon leuk voor hem dat hij een lekkere rekening kan meekrijgen op dat moment

2 jaar geleden

Wij hebben de regenboog rekening van de rabobank, komt meteen op naam van o ...
Hier ook gedaan toen ze geboren was.

2 jaar geleden

Wij hebben ook een regenboog rekening geopend. Helaas zijn er niet meer zo'n hoge rentes op spaarrekeningen als vroeger, maar het is iets. Jaren geleden was een zilvervloot rekening interessant, maar die voorwaarden zijn helaas gewijzigd dus dat is niet meer de beste keuze.

2 jaar geleden

Wij hebben een jongerengroei rekening en kinder toekomst spaarrekening geopend via abn amro waar we elke maand geld opzetten. Kon niet alleen de spaarrekening openen. Het geld op de jongeren rekening gebruiken we straks voor schoolspullen, schoolreisje etc totdat ze oud genoeg is om zelf de rekening te gebruiken en de spaarrekening gaat open op haar 18e verjaardag en dan heeft ze een mooi bedrag.

2 jaar geleden

Wij zijn aan het kijken naar een beleggingsrekening. Vaak een hoger rendement dan sparen. We hebben hem nog niet geopend.

2 jaar geleden

ik zou in je overweging meenemen of je wil dat je kindje met 18 een groot geldbedrag ontvangt. ik heb uiteindelijk voor mijn zoontje van nu 2.5 een spaardoel op me eigen rekening gemaakt voor hem. ik wil het geld gebruiken voor zijn studie, rijbewijs, uitzet ect. als hij er vanaf 18 verantwoordelijk voor wordt kan hij het uitgeven hoe hij wil. nu hoop ik hem natuurlijk bij te brengen verantwoordelijk met geld om te gaan. maar je kan zo maar pech hebben en een kind hebben die er lekker mee gaat shoppen of andere dingen doen. en helaas heb je er dan niks over te zeggen meer.

2 jaar geleden

Reactie op Alish

ik zou in je overweging meenemen of je wil dat je kindje met 18 een groot g ...
door op mijn eigen spaarrekening te sparen kan ik zelf bepalen wanneer en voor wat ik hem geld geef. daar voel ik mij beter bij.

2 jaar geleden

Vorige week geopend voor mijn zoon, zelfde als mijn dochter van bijna 2 heeft. Regiobank, zilvervloot, elke maand 50 euro en daarnaast de jongwijs rekening voor extra's zoals verjaardagsgeld oid. Voor de rente hoef je het niet te doen nee, maar voor de belasting wel, anders moet je het later gaan schenken..

2 jaar geleden

Reactie op Alish

ik zou in je overweging meenemen of je wil dat je kindje met 18 een groot g ...
Het geld is bij de meeste partijen vrij opneembaar. Dus als je kind bij 17 super onverantwoordelijk gedrag vertoond, dan boek je gewoon het grootste gedeelte over naar een andere rekening voordat hij/zij 18 wordt 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Lv88

Het geld is bij de meeste partijen vrij opneembaar. Dus als je kind bij 17 ...
oh echt hahah super handig dit ga ik eens onderzoeken. dan kan ik het deels zelf sparen en deel op zijn rekening zetten. ik zet sinds zijn geboorte de volledige kinderbijslag appart. verder spaar ik niet maandelijks ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Lv88

Het geld is bij de meeste partijen vrij opneembaar. Dus als je kind bij 17 ...
Ik zag dus dat je een rekening kunt openen waarbij een kind van 6 al een betaalpas ontvangt 🙄

2 jaar geleden

Ik zit bij een bank die 2,20% heeft. Deposito is 2.50% Of je gaat sparen in het buitenland raisin en dan heb je boven de 4. Dat is op dit moment winstgevender dan beleggen :)

2 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening voor ons zoontje op zijn naam waarop geld wat hij cadeau krijgt gestort kan (bv cadeau opa en oma bij geboorte). Daarnaast hebben wij een spaarpotje binnen onze eigen rekening waar we maandelijks geld op storten om straks die dingen van te betalen (denk aan studie of rijbewijs). Ditzelfde gaan we voor ons dochtertje doen.

2 jaar geleden

Ik heb zowel een spaarrekening als een beleggingsplan. Op de spaarrekening staat het geld niet vast, op de lange termijn belegging wel.

2 jaar geleden

Reactie op MNC2

Ik heb zowel een spaarrekening als een beleggingsplan. Op de spaarrekening ...
Op het beleggingsplan storten we zelf maandelijks een vast bedrag en de spaarrekening is voor verjaardagen, nieuwjaar...

2 jaar geleden

Wij hebben voor alle vier onze kinderen 2 rekeningen. 1 rekening per kind bij de ing, daar storten we geld op de rekening waarvan we willen dat de kinderen niet zo maar bij kunnen (voor Bv rijbewijs/studie). Overigens gewoon een kindertekening, geen aparte spaarrekening. Daarnaast ook 1 jongerenrekening per kind bij de Rabobank. Dit is de rekening waarvan de kinderen zelf een betaalpas krijgen (de oudste krijgen deze nu, 10 jaar oud). Dit is de ‘zakgeld’ rekening of als ze een keer een klein bedrag krijgen om uit te geven. Met deze rekening willen wij ze om leren gaan om te pinnen / digitaal geld uitgeven / tikkie sturen ;). Tot nu kregen de oudste kinderen wekelijks contant zakgeld. Het is echter steeds gebruikelijker om alleen met pin te kunnen betalen. Je ziet steeds vaker winkels waar je voornamelijk zelfscankassa’s ziet(van AH, Action tot fastfood). Ook straks in de kantine van de middelbare school is het gebruikelijk om alleen te kunnen pinnen. Vandaar nu de keuze voor een tweede jongerenrekening. Zodat ze ook hiermee om leren gaan zonder dat ze bij het geld kunnen dat wij hebben gespaard.

2 jaar geleden

We hebben een spaarrekening voor de meiden waar we elk kwartaal de kinderbijslag en elke maand een bedrag op storten. En we beleggen ook voor ze. Ze krijgen het geld zeker niet op hun 18e, maar pas als ze iets willen doen, zoals een bedrijf starten, een huis kopen of een grote reis willen maken. Of als ze afgestudeerd zijn.