11 Reacties

2 jaar geleden

Steunkousen zouden blijkbaar helpen, en beweging... Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Defne-xxx-

Steunkousen zouden blijkbaar helpen, en beweging... Succes!
Nouu ik heb het idee dat ik wellicht teveel beweeg en sta en daardoor me benen overbelast of kan dit niet?😱

2 jaar geleden

Reactie op UmmSulayman

Nouu ik heb het idee dat ik wellicht teveel beweeg en sta en daardoor me be ...
Ja lang stilstaan zou niet goed zijn had ik ook gehoord. Maar ik weet niet wat ik moet geloven en wat niet 🙈

2 jaar geleden

Ik doe mijn benen altijd omhoog na een werkdag (werk waar ik veel sta en loop) en draag af en toe steunkousen van de hema met lichte support. De steunkousen die ze voor senioren gebruiken hebben denk ik wel een betere werking.

2 jaar geleden

Reactie op Annonu

Ik doe mijn benen altijd omhoog na een werkdag (werk waar ik veel sta en lo ...
Okee rare vraag maar waar zijn de steunkousen precies voor bij de spataderen🫣. Ik heb echt die aderen in me knieholte en me bovenbeen helpt een steunkous dan ook,

2 jaar geleden

Ik heb trouwens echt last van spider veins, vooral op mijn dijen 🫠

2 jaar geleden

Reactie op Annonu

Ik heb trouwens echt last van spider veins, vooral op mijn dijen 🫠
Okee moest even googelen wat dit waren maar dit is dus preciess wat ik op me benen heb😂

2 jaar geleden

Reactie op UmmSulayman

Okee rare vraag maar waar zijn de steunkousen precies voor bij de spatadere ...
Dan kun je A-G steunkous doen (tm bovenbeen) of een zwangerschapspanty. Vooral met de warmte dagelijks dragen en als je ze uit doet benen omhoog. De kous geeft steun waardoor er minder vochtophoopt. Door de druk om het been heen worden de kleppen in de vaten omvat en gaan ze niet lekken waardoor er teveel vocht in het been blijft staan en waardoor de kleppen blijvend "lam" worden of blijven open staan, anders ontstaat er mogelijk een spatader. Spider veins liggen vaak oppervlakkiger in de huid dan spataderen.

2 jaar geleden

Ook ik heb 1 enorme spatader die start net boven m’n knieholte. Onder aan datzelfde been allemaal “spider” vains. De spatader ga ik laten weghalen na de bevalling (die hele ader halen ze er uit). En volgens mij kun je cosmetisch wel wat in die spider vains laten spuiten maar weghalen niet. Dat weet ik overigens niet zeker…

2 jaar geleden

Steunkousen is dé oplossing! Check bij je zorgverzekering waar je ze kunt aanmeten. Je krijgt 2 setjes per jaar als het goed is vergoed vanuit je basis zorgverzekering. De winkel die aanmeet kan je adviseren… kniekousen, lieskousen of een panty. En… na je zwangerschap een behandeling om ze te laten verdwijnen.

2 jaar geleden

Reactie op Anna_1990

Ook ik heb 1 enorme spatader die start net boven m’n knieholte. Onder aan d ...
Je kan de spider veins indd laten inspuiten of met de laser behandelen.