17 Reacties

3 maanden geleden

Een baby heeft zuig behoefte.. normaliter is dit aan de borst daar vinden ze troost. Als ze dat niet hebben is een speen “de borst” dus troost. Ik zou zelf persoonlijk op dit moment zo klein dat ze zijn het nut er niet van in zien om te stoppen met een speen.. tenzij hij er helemaal niet meer om vraagt of behoefte aan heeft. En melk gebit is maar tijdelijk, dus dat die wat scheef zou groeien is niet een blijvend resultaat voor de rest van zijn leven. Dus mijn advies laat de turkey niet koud worden en speent hij straks rond zijn 2e/3e nog die hard stuur het dan op naar Sinterklaas of de spenenfee. 😊

3 maanden geleden

Reactie op Rebecca Posthuma

Een baby heeft zuig behoefte.. normaliter is dit aan de borst daar vinden z ...
Ik las ergens dat het scheef groeien van het melk gebit ook gevolgen kan hebben voor het blijvend gebit. Nu vind ik het best lastig welke bronnen ik nu wel en niet moet geloven... Hij krijgt nog borstvoeding, dus ik zou hem de borst kunnen geven ipv speen? Of krijgen we dan een ander probleem met associaties? 😂 Hij sabbelt niet de hele nacht op zijn speen, alleen met in slaap vallen en na een tijdje spuugt hij hem uit. Dus dat scheelt weer.

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Ik las ergens dat het scheef groeien van het melk gebit ook gevolgen kan he ...
Neee ik denk echt dat de stand van je volwassen tanden genetisch bepaalt is hoor! Kijk duim je dan of speen je nog groeit het sowieso scheef, maar je melk gebit moet je behalve goed poetsen lekker zijn voor wat het is! Oohhh hij krijg nog borst! Jaa dan zou mijn tip zijn als hij onrustig wakker word om hem dan lekker aan te leggen. En zodra hij slaapt dan weer weg leggen. Die zuig behoefte word sowieso minder, dus ik denk als je nog de borst geeft dat dat juist heel mooi natuurlijk zal verlopen 😁

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Kan zijn dat hij dat uit zichzelf afleert. Hier was het ook steeds even en dan spuugde hij hem weer uit, als hij dan wakker werd wilde hij weer dat ding. Prima dan pak hem zelf. Uiteindelijk werd het er meer op kauwen dan iets anders dus toen afgepakt en sindsdien zuigt hij op zn duim 🤷‍♀️

3 maanden geleden

De melktanden kunnen scheefgroeien omdat er nog zoveel ruimte is. Dat komt meestal wel goed dus. Ik vraag me ook af of erfelijkheid niet de grootste factor is bij het uiteindelijk krijgen van rem scheef gebit. Als ik kijk naar mijn 2 zoons die beiden evenlamg de speen hebben gehad: de 1 een perfect gebit en de andere nou ja, het andere uiterste ;)...dan lijkt het me meer een kwestie van geluk hebben welke genen je hebt meegekregen. Maar goed, speen afleren kun je zeker doen hoor. Wat wij hebben gedaan is elke paar dagen een stukje van de spee n afknippen. Geen idee of dit "hoort" maar het werkte wel 😜.

3 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

De melktanden kunnen scheefgroeien omdat er nog zoveel ruimte is. Dat komt ...
Ja die tip had mijn schoonmoeder ook! Zij knipte de speen af toen mijn man ervan af moest 😂 werkte goed, want hij gooide hem daarna zelf weg. Vannacht geen speen nodig gehad! Heb hem gewoon aangelegd 😊 en hij heeft niet meer voedingen gehad.

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Wordt hij dan niet wakker om zijn speen in de nacht? Nadat hij hem heeft uitgespuugd? Dat gebeurd namelijk bij ons in de nacht. Daarom zou ik van de speen af willen in de nacht zodat ik niet 3x per nacht op hoef te staan om dat ding weer terug te geven😅. Daarom lees ik mee voor tips in de nacht voor de speen af te leren🤗

3 maanden geleden

Reactie op Whiittiej

Wordt hij dan niet wakker om zijn speen in de nacht? Nadat hij hem heeft ui ...
Je kunt ook ervoor kiezen te leren dat ze hem zelf pakken. Dat gaat hier nu ook goed (vooralsnog..*klopt af*) 😉

3 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Je kunt ook ervoor kiezen te leren dat ze hem zelf pakken. Dat gaat hier nu ...
Overdag oefenen we met hem dat hij de speen in zijn mond doet maar hij wil zijn speen niet overdag, dus gooit hem alleen maar weg. Hij wil hem alleen als hij na bed gaat en valt met de speen in slaap, zonder speen in bed leggen blijft hij maar huilen. Dat hebben we geprobeerd

3 maanden geleden

Reactie op Whiittiej

Wordt hij dan niet wakker om zijn speen in de nacht? Nadat hij hem heeft ui ...
Die van ons wordt meestal alleen wakker als hij een volle luier heeft of zijn voeding wil. Als we hem de speen aanbieden dan valt hij soms direct weer in slaap. Wat voor speen heb je? Het zou kunnen dat hij hem niet kan zien of vinden in het donker? Ik zeg maar wat 😂 Als hij hem zelf terug kan doen in zijn mond zou dat een hoop schelen idd als dat het alleen is.

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Die van ons wordt meestal alleen wakker als hij een volle luier heeft of zi ...
Glow in the dark speen van medela

3 maanden geleden

Reactie op Whiittiej

Glow in the dark speen van medela
En dan 4 stuks liggen bij hem in bed🫣🤣

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Ik geef ook borstvoeding in het begin met speen eraf was het inderdaad meer borst, maar het was ook net precies tijdens een sprongetje. Na het sprongetje ging slapen veeeeeel beter. Maar nu weer een tandje en sprong.. dan is het soms wel extra borstvoeding geven. Maar hoef er niet vaker uit dan met de speen

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft sinds dat zij 7 maanden is al geen speen meer. Maar sindsdien heeft zij een knuffeltje in bed waar zij mee in slaap valt. Zo’n happy horse konijntje en ze zit altijd met die oortjes te knuffelen. Ik ben blij dat zij er al vanaf is! Mijn zoon van 2,5 daarentegen heeft nog steeds een speen en is er ook heeeel erg gehecht aan. Dat wordt echt nog een dingetje. Dus wat mij betreft hoe eerder hoe beter. Na een paar dagen zijn ze vergeten wat een speen is.

3 maanden geleden

Reactie op MasonHailey

Mijn dochter heeft sinds dat zij 7 maanden is al geen speen meer. Maar sind ...
Zou dat zeker proberen bij je zoontje elke paar dagen een stukje eraf knippen. Was hier bij 3 kindjes een succes.

3 maanden geleden

Snachts niet meer gegeven. 20min gehuild en vlgde nacht nog 1x 20min en toen was t over. Wel gelijk knuffel aangeboden, daar sabbelt tie nu op 😉

3 maanden geleden

Inmiddels al een paar nachten zonder speen en het was easy! Hij krijgt gewoon de borst als hij dat wil. Hij is niet vaker om wakker geworden. Blij dat we dit hebben gedaan 😊