10 Reacties
4 maanden geleden
Onze dochter slaapt zonder speen en zonder duim. Dat hebben we rond de 7 maanden gedaan. Ook Coldplay en Turken. Dit omdat het meer spelen was voor het slapengaan dan dat ze er rustig van werd. In de nachten is ze niet minder vaak wakker dan daarvoor. Dat had ik ook als stiekeme hoop. Qua troost knuffel ik veel met haar. Ze huilt sowieso weinig. Ik vind het een fijn idee dat ze troost en veiligheid bij mij vindt wanneer ze huilt.
4 maanden geleden
Reactie op 123Tessa123
Onze dochter slaapt zonder speen en zonder duim. Dat hebben we rond de 7 ma ...
Bedankt voor de reactie! We zitten nu in de fase dat ik snachts merk dat het huiltje puur is om de verloren speen. Dus speen erin en alles is weer goed. Ook fijn natuurlijk, maar aan de andere kant zou ze die speen qua zuigbehoefte niet meer nodig hebben. Het is al meer gewenning. Hoe lang duurt het bij jou snachts om haar weer in slaap te krijgen? Daar zit mijn zorg meer: dat ze wakkerder wordt dan nodig is. Maar als ik de verhalen hoor van mensen wiens kindje nooit of kort een speen hebben gehad lijken die het op lange termijn wel makkelijker te hebben qua aantal keer eruit gaan.
4 maanden geleden
Hier geen speen, maar onze man heeft wel een knuffeldoekje (konijntje van happy horse) die hij pakt, in zijn mond doet en op sabbelt. Hij zoekt hem ook op als hij hem niet meer heeft. Is dat misschien een idee als vervanging? Als hij hier 鈥榮 nachts een keer wakker wordt draaien we hem op zijn buik, wiebelen we zijn kontje en sussen we. Dit is de manier die we hebben aangeleerd in de eerste maanden en werkt over het algemeen nog steeds!
4 maanden geleden
Ons ventje heeft wel gewoon nog een speen en voor ons werkt t juist heel goed. We hebben hem geleerd zelf de speen te zoeken en pakken. (Eerst steeds speen in zijn handje aangeven en op een geven moment alleen in zijn bed laten en hem het zelf laten pakken.) We hebben ook een glow in de dark speen. Hij slaapt grotendeels door maar nu als hij wakker wordt dan draait hij een paar keer pakt zijn speen en slaapt weer verder.
Hij slaapt van 18:30 - 7:30 ongeveer.
Ik denk dat het niet perse ligt aan wel of geen speen maar vooral aan het kind zelf馃槉 doe vooral wat jij denkt dat het beste is voor jouw kindje鉂わ笍 jij kent hem/haar tenslotte het beste
4 maanden geleden
Reactie op Aldnb
Hier geen speen, maar onze man heeft wel een knuffeldoekje (konijntje van h ...
Dat is een idee inderdaad! In het verleden had ze nog niet echr nteresse in dr doekje, maar ik kan het wel weer herintroduceren.
Laat je hem ook zijn buik slapen dan? Ik vind dat nog wel eng. Beetje stikangst hier. Tot nu toe slaapt ze onder een nunki lakentje , dat zit vrij strak.
4 maanden geleden
Reactie op MelissaSXM95
Ons ventje heeft wel gewoon nog een speen en voor ons werkt t juist heel go ...
Ze smijt hem meestal uit het bedje haha. We hebben dus ook een glow in the dark speen. Oke 4 in dr bedje :p. Maar zelf pakken daar is ze nog niet zo van. Zal toch wat meer oefenen. Zelf doorslapen zou zeker fijn zijn. Heeft bij haar broers en zus ook veelstelang geduurd. En het zijn schatten hoor, maar slaap=life.
4 maanden geleden
Reactie op Rano Milu
Dat is een idee inderdaad! In het verleden had ze nog niet echr nteresse in ...
Snap ik wel hoor!! Vanaf 3 maanden al zoiets. Vond het aan het begin ook spannend. 鈥榮 Nachts lag hij gewoon op zijn rug maar overdag op zijn buik (met uiteraard een camera op zijn hoofd zodat we hem in de gaten konden houden馃槤). Hij sliep er overdag zo veel beter door en makkelijker te troosten. Op een gegeven moment rolde hij zelf naar zijn buik snachts en sindsdien leggen we hem op zijn buik als we hem naar bed brengen en zoekt hij zijn eigen plek. Hij gaat het zijn bed door haha.
Wij hebben het doekje ge茂ntroduceerd door hem ook met knuffelen erbij te hebben, met het boekje voorlezen bijv. ook. Legde het in zijn bedje erbij en na een tijdje ging hij er zelf mee friemelen met in slaap vallen bijvoorbeeld!
4 maanden geleden
Reactie op Aldnb
Snap ik wel hoor!! Vanaf 3 maanden al zoiets. Vond het aan het begin ook sp ...
Zo lief dat friemelen met een doekje! Onze oudste was altijd verknocht aan z'n doekje. En nu is hij 10 en kan hij nog steeds niet zonder. Hoewel hij bij logeerpartijtjes steeds vaker wordt thuisgelaten haha.
4 maanden geleden
Reactie op Rano Milu
Zo lief dat friemelen met een doekje! Onze oudste was altijd verknocht aan ...
Ja haha! En dan ligt hij ook met dat ding in zijn mond, ook echt te schattig. Wel een angst dat we hem(+reserves) ooit kwijtraken馃槤. Hopelijk lukt het bij jullie met de speen op den duur!
4 maanden geleden
Reactie op Rano Milu
Bedankt voor de reactie! We zitten nu in de fase dat ik snachts merk dat he ...
Hoe lang ze huilt verschilt een beetje. Misschien hooguit vijf minuten nu, denk ik. Wat langer bijvoorbeeld nu ze last heeft van tandjes. Hier heeft ze ook geen behoefte aan sabbelen of zuigen. Ik heb verschillende doekjes en knuffeltjes bij haar in bed gelegd, maar ook dat vindt ze niks.