187 Reacties

3 maanden geleden

Het valt tot nu toe weer mee na een paar dagen weer heel pittig, maar wil niet te hard roepen of al te snel te blij zijn🤣

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Het walgelijke aan sprongetjes vind ik dat het altijd zo wisselend is. Je w ...
Ja dit dus!

3 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Wat fijn zeg! Ik duim voor je mee dat het einde in zicht is. Hoe lang heeft ...
Alles bij elkaar een goeie 1,5 bijna 2 weken. Was ook wel in combinatie met de waterpokken en tandjes, dus lastig te zeggen wat nou wat was, maar tandjes zijn door, waterpokken zo goed als allemaal weg, dus de resterende ‘onrust’ schuif ik maar op het sprongetje nu nog haha

3 maanden geleden

Volgens mij hier ook in sprong 7 beland. En dan krijgt ze dus obstipatie en reflux klachten in een sprong. Slecht slapen, huilen. En van alles nieuw kunnen of nog net niet kunnen. Wel heel leuk wat ze nu kan; de trap op, langslopen, mama zeggen, in haar spel duidelijk bezig met op/onder/in etc. Maar tegelijkertijd zo sneu hoe ze er zoveel last van heeft al die stress.

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Oh bijna hetzelfde, zo sneu!! Hier was het eerst waterpokken, daarna tandje ...
Oe pittig zeg, soms.komt ook alles achter elkaar/tegelijk. Veel succes!

3 maanden geleden

Overigens wat hier helpt in een sprongetje; Een rondje op de fiets. (Afleiding en tegelijkertijd ook ontspanning en even lekker buiten/handen vrij voor mama) Wandelen in de wagen In bad (ontspanning)

3 maanden geleden

Wij ook 😓

3 maanden geleden

Is bij jullie eten ook moeilijk (en dan bedoel ik het avondeten/warme hap savonds), normaal een super makkelijke eter maar al 2 avonden moeilijk en vanavond ook een flinke huilbui, ik vond het zo sneu! Zit nu toch over tandjes na te denken die er misschien toch weer aankomen.. of herkend iemand dit aan sprongetjes?😊

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Is bij jullie eten ook moeilijk (en dan bedoel ik het avondeten/warme hap s ...
Hier gaat het eten ook moeilijker. Dit komt bij ons denk ik door de vermoeidheid van alle indrukken op de dag. Overdag als hij goed geslapen heeft gaat het eten heel goed, maar 's avonds als hij moe is/begint te worden, gaat het eten een stuk lastiger

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Is bij jullie eten ook moeilijk (en dan bedoel ik het avondeten/warme hap s ...
Misschien nu ook met de warmte geen zin erin (heb ik zelf ook, geen zin in warme maaltijden), heb je al kou(der)e voeding geprobeerd? Ik weet niet hoeveel tandjes er al doorzijn/aan zitten te komen? Ik liet Luuk ook vaak op een stuk komkommer sabbelen toen hij net tandjes kreeg (nu durf ik het niet meer met 2 boven en 2 onder tanden, bang dat hij een stuk afbijt en erin stikt🥲) maar dat sabbelen vond hij altijd wel heel fijn, en krijgen ze vocht binnen

3 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Hier gaat het eten ook moeilijker. Dit komt bij ons denk ik door de vermoei ...
Oh ja dat zou inderdaad ook kunnen! Goeie.. Gelukkig gaan de flesjes en al het andere eten nog wel goed!😊

3 maanden geleden

Reactie op TessaD1997

Misschien nu ook met de warmte geen zin erin (heb ik zelf ook, geen zin in ...
Oh ja inderdaad, de rest gaat heel de dag goed op! Misschien wat minder opwarmen?😊 onder 4 tandjes, boven 2e nu aan het doorkomen. Maar zijn voortanden zijn er nog niet dus misschien zitten die nu te vervelen, tot nu toe zie je telkens niets bij hem en dan ineens een puntje. Even in de gaten houden! Komkommer goede tip, thanks!!

3 maanden geleden

Hier hand- voet- mondziekte, 3 tandjes die doorkomen en sprong 7… Ik dacht dat ze zo hysterisch was door de pijn maar zodra ze uit bed is gaat ze lachen en kletsen en scheetgeluideb maken op haar hand. Wat een clowntje haha 🤡. En aan jullie verhalen te lezen hoort dat krijsen dus bij dit sprongetje. Succes allemaal, hopelijk is het snel voorbij!! 🍀

3 maanden geleden

Hier gelukkig (nog) geen last van de sprong… hopelijk blijft dit ook zo…

3 maanden geleden

Reactie op Frummeltje123456

Hier gelukkig (nog) geen last van de sprong… hopelijk blijft dit ook zo…
🤞🏻🤞🏻

3 maanden geleden

Volgens mij zit mijn zoontje van 17 oktober ook in sprong 7 sinds een tijdje. Hij is vaker cranky en wil dan niet veel. 's Ochtends wordt hij opeens ook weer rond half zes wakker. Overdag gaat het (nog) wel ok, maar het komt wel wat vaker voor dat hij maar een half uurtje slaapt. Het is voor nu nog allemaal prima te doen, dus hopelijk blijft dit zo. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe hij zich de komende tijd gaat ontwikkelen en wat hij allemaal gaat leren. Ik merk hier dat het qua skills leren in golfbewegingen gaat: hij leert soms in een paar weken ineens ontzettend veel en dan lijkt het weer een tijdje te stagneren. Hoe zit dit bij jullie? En welke nieuwe dingen kunnen jullie kindjes sinds kort?

3 maanden geleden

Hier lijkt het te beginnen met vroeg wakker worden.. 05.30/0600 herkenbaar?

3 maanden geleden

Reactie op Thessavdbelt

Hier lijkt het te beginnen met vroeg wakker worden.. 05.30/0600 herkenbaar? ...
Jep! Hier ook, das ook beetje de combi met slaapregressie denk ik!

3 maanden geleden

Reactie op esmee11

Volgens mij zit mijn zoontje van 17 oktober ook in sprong 7 sinds een tijdj ...
Jaa even pittige periode weer! Gelukkig valt het nog reeedelijk mee dan😁 Leuk he, die ontwikkelingen! Hier gaan zitten vanuit kruiphouding en bijjjjna kruipen😃

3 maanden geleden

Herkend iemand trouwens weer meer spugen tijdens sprong? Hier weer bijna na iedere fles of eten spugen.. was al een hele tijd vrijwel weg! Of toch door wat anders.. warm weer ofzo🤔