187 Reacties

3 maanden geleden

Hoe doen jullie het met de dutjes/slapen? Hier een hoop gekrijs en zelf dus niet willen gaan slapen. Ik knuffel en wieg mijn dochter dan en dan valt ze in slaap en gaat het goed. Ik ga haar niet een uur lang laten huilen. Maar stiekem ook een beetje bang dat ze weer hieraan gaat wennen😭. Of zou het na de sprong gewoon weer goed gaan?

3 maanden geleden

Reactie op esmee11

Volgens mij zit mijn zoontje van 17 oktober ook in sprong 7 sinds een tijdj ...
Ja dat stagneren herken ik! Alsof het dan even op pauze gaat en daarna gaat het dan ineens heel hard weer! Hier vooral in zijn taal/spraakontwikkeling veel stappen: veel geluid maken, brabbelen. En veel begrijpen van wat wij tegen hem zeggen. Die taal stond een beetje op de achtergrond want motorisch had de prioriteit. Motorisch zie ik hem tegenwoordig proberen op handen en voeten proberen te staan. Pittige tijden maar ook wel heel leuk😊

3 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Hoe doen jullie het met de dutjes/slapen? Hier een hoop gekrijs en zelf dus ...
Ja lastig! Ik zou nu gewoon bieden wat nodig is met de dutjes😊 gaat het snachts nog goed of ook wiegen nodig etc?😊 ik geef overdag ook zn speen als het niet lukt, terwijl hij normaal zonder doet! Ik zie wel na zn sprong haha. Savonds en snachts nog altijd zonder dus dan denk ik, ja prima! Hij gaat het 3e dutje wel steeds vaker overslaan en keten in bed ipv slapen😂 dus savonds weer ff vroeg naar bed!

3 maanden geleden

Hier is het weer same old same old ‘s nachts moeilijk in slaap komen 😂 als er ook maar iets van een sprong of tandje aan de hand is blijft mevrouw makkelijk 2u wakker en alleen maar aan de borst willen, zoals vannacht van 3:00-5:00

3 maanden geleden

Nou meiden, wij zijn op vakantie met een baby in een sprong 😂

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Oh nee 🤣 Als het goed is zitten wij er net tussenin als we op vakantie gaan 🤭

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Haha sterkte!! Bij mij werkte het wel sprongbaby op vakantie, omdat ik dan hele dag met partner was om af te wisselen en om flexibel te zijn sliep ze veel in draagzak wat ze het liefste doet tijdens sprong, dus beter dan thuis aanpoten, wie weet ook bij jou🙏

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Ah! Hopelijk valt t mee en door de vakantiesfeer zoveel afleiding dat het sprongetje een beetje op de achtergrond raakt! Geniet er wel van, welverdiende vakantie🤗

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Ja lastig! Ik zou nu gewoon bieden wat nodig is met de dutjes😊 gaat het sn ...
Jaaa ‘s avonds ook! Maar dan slaapt ze wel best goed gelukkig. Speen wil ze ineens niet meer 🥴 ene kant wel fijn als we op deze manier van de speen af zijn straks maar lastig soms als ze zo overstuur is hahaha. Ja ik denk ook wat je aanleert kan je ook weer afleren whaha

3 maanden geleden

Tot nu toe nog niet veel te zien van sprong 7 (al zou hij er midden in zitten) en normaal merk ik het altijd heel duidelijk. Maaarr het avondeten is wel echt een ding, hij accepteert/wilt het niet. Brood en fruit (zelf eten) is geen probleem, alleen avondeten met de lepel of zelf eten wilt hij niet. Als ik zijn gepureerde avondeten op zijn boterham doe wilt hij het wel, dus dat doe ik zodat hij toch eet. 😅

3 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Tot nu toe nog niet veel te zien van sprong 7 (al zou hij er midden in zitt ...
Al geprobeerd stukken gestoomde groente te geven? Dat hij zelf kan eten?

3 maanden geleden

Reactie op TessaD1997

Al geprobeerd stukken gestoomde groente te geven? Dat hij zelf kan eten?
Ja al een aantal keer maar hij weigert te eten en wordt boos😅

3 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Misschien geen zin in warm eten met warm weer? Herken ik van mezelf ook. Ik eet ook niet graag warm als het warm is, liever salade oid

3 maanden geleden

Reactie op mvanierland

Ah! Hopelijk valt t mee en door de vakantiesfeer zoveel afleiding dat het s ...
Helaas tot nu toe best een drama.. 😞

3 maanden geleden

Reactie op celinevhm

Helaas tot nu toe best een drama.. 😞
Oh wat rot zeg... gaat het slapen snachts wel oke? Of overdag voor een beetje rust voor jullie 😊

3 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Aah wat jammer, je zou zeggen ‘ikke zelluf doen’ is dan toch ook voor t avondeten maar helaas😂

3 maanden geleden

Poh inslapen s'avonds gaat ineens zo slecht sinds 3 dagen 🥲 Was altijd heel makkelijk, op bed na zn ritueeltje en dan zonder speen rustig in slaap. Nu is het bijna meteen huilen, gewoon troosten of knuffeltje werkt niet. Alleen de speen. Zo jammer🫠 Hopen dat het na de sprong weer rustiger gaat!

3 maanden geleden

Het slapen is heftig maar man, wat gebeurt er veel deze sprong zeg! In een paar dagen tijd kan ze ineens lopen achter haar loopwagen, ze kruipt ipv tijgeren, ze wijst dingen aan, luistert naar haar naam, eet ineens supergoed. Ik vind het zoooo bizar en dan vind ik het allemaal ietsje minder erg haha

3 maanden geleden

Hier gaat het nu ineens savonds weer goed, maar de overdag slaapjes (en dan vooral die in de middag) zijn echt flink ruk 🙈 Smiddags mee slapen zit er ff niet in 😭

3 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Hier gaat het nu ineens savonds weer goed, maar de overdag slaapjes (en dan ...
Bizar he! Pittig sprongetje wel zo🫠