11 Reacties

2 jaar geleden

Je kunt bij de huisarts medicatie krijgen hiervoor. Dat werkte bij ons zoontje perfect.

2 jaar geleden

Je kan medicijnen van de huisarts krijgen

2 jaar geleden

Borst voeding of kunstvoeding? Heb zelf zon 3 weken rondgelopen met spruw. Lactatiekundige contact destijds en die zei zsm huisarts vragen om behandeling van moeder (bij borstvoeding) en kind. Ik kreeg voor mijn dochter nystatine voor in haar mondje. Werkte snel en de witte stippen in haar mondje verdwenen snel. De pijn bij het voeden bleef. Zelf ben ik blijven smeren met miconazol (daktarin). Uiteindelijk ook bij haar billen want daar had ze uitslag van de spruw. Het is echt een hardnekkig iets. Wanneer het over is zeker een week doorgaan met behandelen anders is het in no-time weer terug. Kokosolie werkt trouwens ook fijn. Succes!!

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Borst voeding of kunstvoeding? Heb zelf zon 3 weken rondgelopen met spruw. ...
Ik geef borstvoeding en hij drinkt al een week mega onrustig en huilt veel. Hij had wel een witte tong maar ik dacht dat het van de borstvoeding was..

2 jaar geleden

Ons kindje had met 4 weken ook spruw, zowel in de mond als op zijn kont. De bacteriële gaat natuurlijk door zijn maagje heen en komt er uiteindelijk achter weer uit. Wij hebben een zalf gekregen voor zijn kont en gel voor in de mond. De zalf elke keer na het verschonen erop gedaan en na de borstvoeding/flesje de gel in zijn mond gedaan. Ik heb de gel bij borstvoeding aan het einde op mijn tepel gedaan, zodat hij het in zijn mondje kreeg. Goede 7 dagen behandeld en daarna was het weg.

2 jaar geleden

Reactie op Marlissahi

Ik geef borstvoeding en hij drinkt al een week mega onrustig en huilt veel. ...
Heb je zelf ook last? Tijdens het drinken of bij het aanhappen? Het is belangrijk om beide te behandelen. Omdat je elkaar steeds besmet. Mijn lactatiekundige zei dat ik dat tegen mijn huisarts duidelijk moest zeggen. Sommige huisartsen behandelen alleen de baby bijvoorbeeld maar dan blijf je zelf met de klachten zitten. Kokosolie werkte voor mij tussendoor goed als verzachtend voor mijn tepels. Kon samen met de miconazol gebruikt worden Daarnaast heb ik best wat goede verhalen gehoord over Gentiaan Violet. Dat is online te bestellen. Heb ik zelf niet gedaan. Toen ik bijna op het punt stond dat te bestellen ging het over...

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Heb je zelf ook last? Tijdens het drinken of bij het aanhappen? Het is bel ...
Nee heb zelf geen last.. alleen als hij aanhapt doet t ff zeer

2 jaar geleden

Ik denk dat wij hier ook spruw hebben. En ik baal daar zo van! Zere tepels, zien er vurig rood uit, baby heeft uitslag op de billetjes. Ik had die link nog nooit gelegd, maar Google vertelde me dat dit dus ook echt met elkaar te maken kan hebben. En nu is er geen huisarts bereikbaar. Iemand tips voor huis-tuin-keuken middelen?

2 jaar geleden

Reactie op Booklover

Ik denk dat wij hier ook spruw hebben. En ik baal daar zo van! Zere tepels, ...
Kokosolie, uit een glazen pot van de Holland and barret!! Heel verzachtend voor je tepels in ieder geval. Micozanol(daktarin) kun je bij de kruidvat vinden, veel kruidvat winkels zijn vandaag open. Dan kun je vast bij jezelf beginnen met smeren. Bosbessensap, bij de supermarkt de verkrijgen werkt ook. Van zonnatura in de supermarkt te verkrijgen. https://www.instagram.com/reel/CpNmAoNDMMr/?igsh=MzRlODBiNWFlZA== Hier zie je hoe je het dan aan kunt brengen. Succes!! Ik weet hoe vervelend(en pijnlijk!!) het is.

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Kokosolie, uit een glazen pot van de Holland and barret!! Heel verzachtend ...
Die miconazol kun je ook op de billetjes smeren trouwens. Mocht ik 2 keer per dag aanbrengen bij ons dochtertje. Die rode uitslag wordt na 2 keer smeren dan ook echt al minder!!

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Kokosolie, uit een glazen pot van de Holland and barret!! Heel verzachtend ...
Ah dankjewel voor je meedenken. Zou kokosolie van de supermarkt ook goed zijn denk je?